پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250732
ليگ قهرمانان آسيا| پرسپوليس به السد مي خورد؛ استقلال به الهلال/ دربي آسيايي، شايد وقتي ديگر
تاریخ انتشار : 1400/02/09 10:05:58
نمایش : 1460
در پايان هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، شرايط جداول پنج گانه به گونه اي رقم خورده که احتمال برگزاري دربي آسيايي در يک هشتم کم شده است.
هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2021، بامداد امروز (چهارشنبه) به پايان رسيد. در پايان ديدارهاي هفته پنجم اتفاقاتي رخ داد که تغييرات مهمي را در جداول گروه هاي پنج گانه را موجب شد که معادلات تيم هاي صعود کننده را بر هم زد.

اکنون در پايان يک هفته مانده به پايان رقابتها جداول 5 گانه به صعود قطعي پرسپوليس و قريب به يقين استقلال دلالت مي کنند و البته تراکتور نير کماکان شانس صعود به مرحله بعد را دارد. در ميان تيم هاي ايراني فولاد قطع به يقين حذف شده و بازي آخر آنها تشريفاتي خواهد بود.

بررسي اتفاقات رخ داده و وضعيت جداول گروه هاي پنج گانه تصوير روشنتري از شرايط مسابقات و البته بازي هاي دور يک هشتم ارائه مي دهد.

گروه A: استقلال تاجيکستان صدرنشين،الهلال دوم

در گروه A، الهلال عربستان و استقلال تاجيکستان بر رقباي خود غلبه کردند، اما نماينده تاجيکستان در صدر جدول ماندني شد. تيم‌هاي شباب الاهلي و AGMK هم از دور رقابت‌ها کنار رفتند و ديدارهاي هفته آخر آنها تشريفاتي خواهد بود.

 

گروه B: الشارجه صدرنشين، تراکتور دوم

در گروه B، تراکتور با وجود چهارمين کلين‌شيت خود در رقابت‌ها و تبديل شدن به تنها تيم شکست‌ناپذير ايراني ليگ قهرمانان، مقابل پاختاکور به تساوي بدون گل رسيد و ديگر نمي‌تواند به‌عنوان صدرنشين به يک هشتم نهايي صعود کند. با اين حال شاگردان خطيبي براي قطعي کردن رتبه دوم خود به يک تساوي نياز دارند، اما براي قرار گرفتن ميان برترين تيم‌هاي دوم گروه‌هاي پنج‌گانه، بايد بر شارجه صعود کرده غلبه کنند.

 

گروه C: استقلال صدرنشين، الدحيل دوم

در گروه C يکي از نتايج عجيب اين هفته رقم خورد؛ جايي که تيم حذف شده الشرطه مقابل صدرنشين گروه يعني الدحيل پيروز شد و فرصتي طلايي براي صدرنشيني الاهلي و استقلال ايجاد کرد. شاگردان مجيدي با تساوي مقابل الاهلي، با تفاضل گل بهتر به صدر جدول گروه رسيده و اميدوارند با شکست الشرطه در هفته پاياني، اين صدرنشيني را تا پايان مرحله گروهي تداوم بخشند.

 

گروه D: السد صدرنشين، النصر دوم

در گروه D، فولاد مقابل السد قطر يک بر صفر شکست خورد و با 5 امتياز، در رتبه سوم جدول مسابقات ماندني شد. النصر عربستان هم مقابل الوحدات شکست عجيبي متحمل شد. با اين نتايج در هفته آخر السد و النصر براي صدرنشيني مي جنگند و فولاد و الوحدات براي وداعي آبرومندانه با مسابقات.

 

گروه E: پرسپوليس صدرنشين، الوحده دوم

در گروه E هم پرسپوليس مقابل الوحده با يک گل مغلوب شد و نتوانست صدرنشيني خود را قطعي کند. پرسپوليس تاکنون بيشتر از هر تيمي در مسابقات امتياز گرفته و به‌عنوان صدرنشين يا تيم دوم گروه، راهي يک هشتم نهايي مي‌شود. البته اين شکست، امتيازات الوحده را به عدد 10 رساند که براي يک تيم رده دومي امتياز بالايي است و کار ساير تيم‌ها از جمله نمايندگان ايران که به صعود به‌عنوان تيم دوم گروه‌هاي خود اميدوارند، سخت شده است.

 

در پايان هفته پنجم و با توجه به شرايط جدولي رقابتها، وضعيت پيچيده اي در مرحله بعد خواهيم داشت. جايي که از 20 تيم مرحله حذفي، 5 سرگروه صعود قطعي دارند و سه تيم هم به عنوان بهترين تيم دوم راهي يک هشتم نهايي مي‌شوند.

اکنون و در پايان هفته پنجم مرحله گروهي تيم‌هاي دوم گروه‌هاي D ، A و E ليگ قهرمانان آسيا نسبت به تيم‌هاي دوم گروه‌هاي ديگر، از شرايط بهتري بهره مي‌برند. استقلال تاجيکستان، الشارجه، استقلال، السد و پرسپوليس، صدرنشينان کنوني هستند و سه تيم الهلال، الوحده و النصر نيز به عنوان تيم‌هاي دوم موقعيت بهتري دارند.

در پايان هفته پنجم 3 تيم برتر دومي تا اينجاي رقابت ها که به مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود کردند به شرح زير است:

2A (تيم دوم گروه اول): الهلال عربستان= 10 امتياز

2E (تيم دوم گروه پنجم): الوحده امارات= 10 امتياز

2D (تيم دوم گروه چهارم): النصر عربستان= 8 امتياز

 

*حالت نخست: پرسپوليس – السد؛ استقلال – الهلال

در صورتي که اين شرايط و رده‌بندي دو تيم نخست گروه‌هاي مختلف تا پايان مرحله گروهي تداوم يابد، استقلال تاجيکستان در اين شرايط بايد ميزبان النصر عربستان باشد. الشارجه امارات با قرعه‌اي متعادل روبرو شده و با الوحده بازي مي‌کند. استقلال ايران در پايتخت به مصاف الهلال عربستان مي‌رود و آخرين بازي مرحله نيز بين پرسپوليس و السد دو تيم سرگروه به ميزباني پرسپوليس بايد رودرروي هم قرار بگيرند.

اين قرعه اگرچه حالا روي کاغذ نقش بسته اما بعيد است که تا هفته پاياني دوام داشته باشد. از يک سو، استقلال تاجيکستان باوجود شگفتي سازي، شايد نتواند آلماليق را هم شکست دهد و جاي خود را به الهلال بدهد و از طرف ديگر بازي رودرروي السد و النصر، شايد به اين منجر شود که تيم دوم گروهشان يعني گروه D حذف شود. بنابراين نبايد به اين قرعه دل بست؛ مگر اين که دوباره اتفاقي غيرمعمول رخ دهد.

اما نکته مهم اين است که با شرايط فعلي (صدرنشيني هر دو)، دربي تا حد زيادي منتفي است. الدحيل بدون پيروزي مقابل الاهلي صعود نخواهد کرد و استقلال با برد الدحيل، صدرنشين نخواهد شد.

*حالت دوم: پرسپوليس – الهلال؛ استقلال – استقلال تاجيکستان؛ تراکتور – السد

در اين وضعيت استقلال تاجيکستان با يک تساوي به عنوان تيم دوم صعود کند، الوحده يکي از تيم‌هاي دوم صعود کننده باشد و از بين تراکتور، الدحيل و النصر شايد در حالت خوشبينانه تراکتور از سد الشارجه بگذرد و به مرحله بعدي برود.

در اين حالت، پرسپوليس با الهلال ديدار خواهد کرد، استقلال با همنام تاجيک، تراکتور با السد و الشارجه با الوحده امارات. حال اگر استقلال تاجيکستان تيم پيروز باشد، اين پرسپوليس است که به مصاف اين تيم مي‌رود!

*حالت سوم: پرسپوليس – استقلال تاجيکستان؛ استقلال – الهلال؛ تراکتور – السد

اگر تراکتور از پس شارجه برنيايد يا النصر عربستان السد را شکست دهد يا الاهلي/الدحيل به پيروزي برسند، يک جدول کاملا جديد پديد مي‌آيد که هر کدام حالت هاي خاص خود را دارند.

*دربي؛ شايد وقتي ديگر

در صورت صدرنشيني پرسپوليس و استقلال و صعود تيم‌هاي دوم گروه‌هاي C ، A و E به يک هشتم نهايي، دو تيم در اين مرحله به مصاف هم مي‌روند. از ديگر حالات برگزاري دربي مي‌توان به صدرنشيني پرسپوليس و دومي استقلال، در صورت صعود تيم‌هاي دوم گروه‌هاي B ، A و C يا گروه‌هاي C ، A و D يا گروه‌هاي C ، B و D اشاره کرد.

جدول احتمالات را با نتايج فرضي مي‌توان ساعت‌ها نوشت اما براي نتايج نهايي بايد تا 72 ساعت ديگر صبر کرد؛ جايي که اميد طرفداران ايراني صعود سه تيم است و البته شايد هواداران افراطي بيشتر به منفعت تيم خودي و قرعه بهتر تيمشان تاکيد کنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html