پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250695
دستگاه قضايي بايد در هر بخشي که امکان رفع موانع توليد و حمايت از توليد وجود دارد، وارد شود
تاریخ انتشار : 1400/01/16 10:29:55
نمایش : 1218
آيت‌الله رئيسي با اشاره به شعار سال تصريح کرد: وقتي رهبري شعاري اعلام مي‌کنند نياز کشور است؛ همه دستگاه‌ها براي تحقق آن بايد تلاش کنند، دستگاه قضايي بايد در هر بخشي که امکان رفع موانع توليد و حمايت از توليد وجود دارد، وارد شود. همکاران مان بيش از دو هزار واحد توليدي را فعال کردند که جاي تقدير و تشکر دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت الله رئيسي، رئيس قوه قضاييه امروز دوشنبه در نشست شوراي عالي قوه قضاييه با شوراي قضايي استان‌ها که بصورت ارتباط تصويري برگزار شد، ضمن گراميداشت اعياد شعبانيه و ميلاد با سعادت حضرت ولي عصر (عج) و سال جديد، اظهار کرد: در رهنمود‌هاي رهبري معظم انقلاب اسلامي در سال گذشته، نکات محوري و راهبردي قابل توجهي براي همه ما مسئولان و ملت بزرگ ايران فرموده شد که از نکات بسيار مهم و اساسي، توجه دادن همه به آيات نوراني قرآن کريم و تقويت حلقه‌هاي تواصي به حق و تواصي به صبر بود.

 
رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: از بخش‌هاي قابل توجه و اثرگذاري که حتما بايد در دستور کار خود تواصي به حق و تواصي به صبر را قرار دهد، قوه قضاييه و جامعه حقوقدانان و قضات و دست اندرکاران ارتباط با مردم و آنان که شان نظارت و قضاوت دارند، است و لازم است تا هم حق را بشناسند و هم گرايش به حق پيدا کنند و در راه حق ايستادگي کنند.
 
آيت الله رئيسي با بيان اينکه شناخت حق، زمينه بسيار مهمي مي‌خواهد، گفت: بسياري حق را نشناختند درحاليکه شناخت حق گام مهمي است.
 
رئيس قوه قضاييه ادامه داد: در گام دوم، لازم است هوا‌هاي نفساني مانع نشود که به طرف حق گرايش پيدا نکنيم. حب و بغض شخصي، نگاه‌هاي جناحي، نگاه‌هاي قومي، قبيله‌اي، سياسي، اجتماعي و وابستگي‌ها و پيوستگي‌هاي دنيايي گاهي مانع گرايش به حق است.
 
رئيس دستگاه قضا اذعان کرد: تلاش شود تا در راه حق ايستادگي شود. پرونده را شناخت، موضوع پرونده را خوب فهميد و حکم را خوب تشخيص داد و تصميم بر حکمي گرفت و اگر انسان در هر جايي فهميد خطا کرده بگويد که در تشخيص آن اشتباه کردم که اين موضوع از رشادت‌ها و شجاعت‌هاي قابل تحسين است.
 
آيت الله رئيسي با اشاره به سخنان اميرالمومنين (ع) بيان کرد: يک انسان سالک براي آن که در مسير دچار انحراف نشود بايد هم بصيرت، صبر، بردباري و تامل داشته باشد و هم در مسير حق و شناخت حق صبر داشته باشد.
 
آيت الله رئيسي ادامه داد: در آيات نوراني قرآن يکي از نکات مهم و محوري مسئله صبر است. صبر به عنوان يکي از محور‌هاي موفقيت يک انسان داراي ماموريت بزرگ و خطير است و يکي از ماموريت‌هاي خطير اولياي خدا مسئله قضا و قضاوت است و از شئون ممتاره انبياي الهي است.
 
آيت الله رئيسي تصريح کرد: مسئله قضا، قضاوت، داوري کردن و تصميم گرفتن مسئله بسيار مهمي است و مسئله حقوق مردم، حق الناس و حقوق عامه است. نسبت به اين قضيه بايد بسيار حساس عمل کرد.
 
رئيس قوه قضاييه در ادامه اظهار کرد: اگر کسي در همين جايگاه قضا تلاش کند تا اين جايگاه را سکويي براي تقرب به پروردگار متعال قرار دهد بسيار ارزشمند است. حتما يکي از جلوه‌هاي مهم اجراي عدالت، مسئله قضاست. يک تصميم گيري عادلانه و به حق مي‌تواند بهشت را براي انسان به ارمغان بياورد.
 
آيت الله رئيسي با بيان اينکه جايگاه خطير قضاوت بسيار مهم است، گفت: در انجام اين کار بايد از خداوند متعال استمداد طلبيد و در خود ظرفيت ايجاد کنيم و بهترين زمان براي ايجاد ظرفيت ماه شعبان است و بهترين زمان براي ظرفيت سازي ماه مبارک رمضان است.
 
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه قاضي و قضاوت شرح صدر مي‌خواهد، خاطرنشان کرد: هم تشخيص حق، هم گرايش به حق و هم ايستادگي در راه حق امر بسيار مهمي است و بايد گفت برخي حقوق خوان، برخي حقوقدان و برخي حق خواه و حق محورند.
 
آيت الله رئيسي ادامه داد: ممکن است عده زيادي حقوق بخوانند و دانش حقوقي داشته باشند و عده زيادي حقوقدان باشند، اما برخي علاوه بر دانش حقوقي، حق خواه هستند و تمام وجود آن‌ها حق خواهي است و مي‌خواهند حق اجرا و عمل شود که اين موضوع بسيار ارزش دارد.
 
رئيس قوه قضاييه با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در هر سالي که شعاري از جانب رهبري حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي اعلام مي‌شود، اين اعلام به معناي نياز جدي کشور به تحقق عملي آن شعار است؛ زماني که مقام معظم رهبري اعلام يک شعار مي‌کنند امروز اين نياز کشور است و بايد همه دستگاه‌ها با همه ظرفيت خود براي تحقق اين شعار تلاش کنند. دستگاه قضايي چه در بخش نظارت و چه در بخش قضاوت بايد ببيند که چگونه مي‌تواند پشتيباني کند و در کجاي موضوع پشتيباني از توليد، حمايت از توليد و رفع موانع توليد قرار دارد.
 
آيت الله رئيسي گفت: قوه قضاييه در هر بخشي که با ظرفيت‌هاي قانوني امکان حمايت از توليد، رفع موانع توليد و پشتيباني از توليد وجود دارد، بايد در اين عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود و اين وظيفه دستگاه قضايي است. بايد از همکاران خود در سراسر کشور تقدير کنم که در دو سال گذشته علي رغم برخي از مشکلات و کمبود‌ها بيش از دو هزار واحد توليدي را فعال کردند و يا از موانع براي فعال شدن آن‌ها جلوگيري کردند و اين جاي تقدير دارد.
 
رئيس قوه قضاييه بيان کرد: در سال گذشته بيش از هزار واحد توليدي را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و يا از تعطيلي نجات دهند و يا اينکه اگر قرار است اخلالي در کار آن‌ها ايجاد شود، نگذارند اين اخلال اتفاق بيفتد که جاي تقدير و تشکر دارد.
 
آيت الله رئيسي با بيان اينکه از موانع مهم توليد مسئله قاچاق کالا است، گفت: با قاچاق کالا به ويژه قاچاق سازمان يافته بايد با حساسيت برخورد شود.
 
رئيس قوه قضاييه به دادستان‌هاي سراسر کشور تاکيد کرد که براي شناخت شبکه‌هاي درهم تنيده قاچاق کالا از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي کمک بگيرند و گفت: ضروري است اين شبکه‌ها شناسايي شوند و مبارزه با آن به صورت جدي تر در سال جديد صورت گيرد.
 
آيت الله رئيسي با بيان اينکه قاچاق کالا خنجري بر پشت توليد است، ادامه داد: واردات بي رويه در کشور، توليد را دچار آسيب مي‌کند.
 
رئيس دستگاه قضا به حمايت از توليد، مبارزه با فساد و مبارزه با قاچاق کالا به عنوان ضرورياتي که براي مانع زدايي از مسير توليد مورد تاکيد است، اشاره کرد.
 
آيت الله رئيسي بازخواني و مرور قوانيني از جمله قانون توسعه فضاي کسب و کار، قانون رفع موانع توليد و قانون اقتصاد مقاومتي را مورد تاکيد قرار داد و با بيان اينکه برخي از اين قوانين به طور کامل اجرا نشده است، گفت: بايد قوانيني که تصويب شده به طور کامل اجرا شود و  در اين صورت در فضاي کسب و کار و رونق توليد نقش مهمي خواهند داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html