پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250570
سازمان انرژي اتمي در حال طراحي راکتوري مشابه آب سنگين اراک است
تاریخ انتشار : 1399/10/22 09:18:07
نمایش : 1367
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: سازمان انرژي اتمي بر اساس زمانبندي در حال طراحي يک راکتور مشابه با راکتور آب سنگين اراک پيش از نوسازي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابوالفضل عمويي در تشريح نشست عصر امروز کميسيون خود اظهار داشت: در جلسه امروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، نحوه اجراي قانون "اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها و صيانت از حقوق ملت" مورد بررسي قرار گرفت.
 
وي افزود:‌ در اين جلسه معاونين سازمان انرژي اتمي و وزارت امور خارجه  هم حضور داشتند.
 
عمويي ادامه داد: دکتر کمالوندي در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از نحوه اجراي مواد مختلف اين طرح ارائه کرد.
 
وي با بيان اينکه نصب راکتورهاي ir2m هم آغاز شده است، اظهار داشت: ‌غني سازي ۲۰ درصد وفق ماده يک قانون اجرا شده و به اطلاع آژانس بين المللي انرژي اتمي هم رسيده است. 
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: سازمان انرژي اتمي بر اساس زمانبندي در حال طراحي يک راکتور مشابه با راکتور آب سنگين اراک پيش از نوسازي است.
 
وي در بيان ديگر جزئيات اين نشست عنوان کرد: آقاي بهاروند، معاون حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه هم در اين جلسه تاکيد کرد که وزارت امور خارجه در کليه مروادت بين المللي روشن کرده است که مسير کامل قانوني شدن "اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها" طي شده و به طرف‌هاي خارجي اجازه خدشه به اين قانون را نمي‌دهيم.
 
وي افزود: نمايندگان عضو کميسيون هم در اظهارات خود ضمن تقدير از زحمات اجزاي مختلف دولت از جمله سازمان انرژي اتمي در آغاز اجراي قانون، بر ادامه همکاري دولت و مجلس در اجراي قانون تاکيد کردند.
 
عمويي گفت: در ادامه اين جلسه "لايحه اصلاح قانون بکارگيري سلاح توسط مامورين نيروهاي مسلح در موارد ضروري" در کليات مورد تصويب کميسيون قرار گرفت و براي بررسي جزييات و پيشنهادها، به کميته دفاعي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارجاع شد.
 
وي خاطرنشان کرد:‌ در راستاي ماده ۵ قانون "اقدام راهبردي"، سازمان اعلام کرد که در حال تدوين جدول زمانبدي طراحي راکتور هستند که به زودي به کميسيون ارائه خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html