پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250562
اصلاح طلبان حتي يک زن را وزير يا شهردار نکردند/ طرح کانديداتوري زنان جوسازي رسانه‌اي براي انتخابات ۱۴۰۰ است
تاریخ انتشار : 1399/10/20
نمایش : 1328
عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: اصلاح طلبان حاضر نيستند يک زن را وزير يا حتي شهردار کنند آن وقت به دنبال کانديداتوري زنان در انتخابات رياست جمهوري هستند؟!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «لاله افتخاري»، عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت‌و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه جريان اصلاح طلب اين روزها بيش از همه دغدغه کانديداتوري زنان در انتخابات رياست جمهوري را دارند گفت: برخي به جاي اقدام به خدمات و گره گشايي از شرايط موجود کشور به دنبال پر کردن فضاي مجازي و رسانه اي هستند که به نظر مي رسد اين سطح از دغدغه براي کانديداتوري زنان در انتخابات رياست جمهوري نيز از اين دست باشد.

وي با اشاره به اينکه البته برخي هم در اين ميان براي خود تعهداتي را نسبت به مجامع بين المللي ايجاد کردند که بايد نسبت به آن پاسخگو باشند افزود: اين دوستان در پاسخ به تعهداتي که به مجامع بين المللي دادند بايد تحرکاتي از خود نشان دهند تا در محضر مجامع بين المللي ادعا کنند که در حال فعاليت هستند و کاري انجام دادند.

وي با اشاره به اينکه رياست جمهوري بانوان اساسا محدوديت و ممنوعيتي ندارد عنوان کرد: سخنگوي شوراي نگهبان در اين باره توضيح داد که از اين جهت هيچ ممانعتي وجود ندارد بنابراين ورود اصلاح طلبان به اين مقوله تنها گرد و خاک کردن در فضاي رسانه‌اي است.

نماينده ادوار مجلس با اشاره به اينکه اصلاح طلبان حتي در زماني که مديريت اجرايي و قانون گذاري در کشور را در اختيار داشتند به بانوان مسئوليت قابل توجهي ندادند گفت: رياست بسياري از دانشگاه ها را مي توانند به زنان بدهند اما اين کار جز در يک دانشگاه که آن هم تک جنسيتي است اتفاق نيفتاده است، در مجلس دهم اکثريت با اصلاح طلبان بود ولي رياست حتي يک کميسيون به خانم ها واگذار نشد، در شوراي شهر که چهارسال است مسئوليت در اختيار اصلاح طلبان است حاضر نشدند يک زن را شهردار تهران کنند، در دولت با اين همه وزاتخانه حتي يک وزير زن وجود نداشته است؛ اينها حاضر نيستند يک زن را وزير يا حتي شهردار کنند آن وقت به دنبال کانديداتوري زنان در انتخابات رياست جمهوري هستند؟!

افتخاري با اشاره به اينکه در تمام دنيا به تعداد انگشتان دست هم رئيس جمهور خانم وجود ندارد، تصريح کرد: کساني که اين روزها در آستانه انتخابات رياست جمهوري دغدغه کانديداتوري زنان را مطرح مي کنند بيشتر به دنبال جوسازي هاي رسانه اي هستند تا بگويند ما هستيم، در واقع حرکتي مي کنند تا نتايج آن نشان دهد که وجود دارند و زنده هستند.

وي با اشاره به اينکه به جاي اين اظهارات و طرح مسائل بي اهميت در رسانه ها مطالبات اصلي زنان را پيگيري کنند عنوان کرد: هويتي که زن ايراني از گذشته داشت و اسلام هويت مضاعف به او داد بايد مورد توجه قرار گيرد.

افتخاري با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در ۱۷ديماه تصريح کرد: مدعيان حقوق زنان بررسي کنند که چقدر در دوران رضاخان در حق زنان ظلم شد، چقدر زنان از تحصيلات باز ماندند به خاطر آنکه حجاب ممنوع بود، چقدر زنان به خاطر ممنوعيت حجاب در زمان تولد نوزاد در خانه ماندند و جان خود را از دست دادند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه در دوره هشتم مجلس بيمه زنان خانه دار مصوب شد ادامه داد: مدعيان حقوق بانوان امروز توضيح دهند که براساس اين قانون چند درصد از زنان خانه دار امروز بيمه دارند تا با آرامش بتوانند زندگي کنند، چقدر از زنان سرپرست خانواده حمايت صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه آماري که از عملکرد مجلس دهم در حوزه زنان ارائه مي شود مصوبات مجلس هشتم و نهم است عنوان کرد: دغدغه مندان حقوق زنان توضيح بدهند که در 4 سال نمايندگي مجلس چه اقداماتي براي رفاه حال زنان انجام دادند و چه ظلمي را از آنها دور کردند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html