پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250545
اينجا غفلت برابر است با مرگ!/جاده شهرکرد-شلمزار همچنان در پيچ و خم تملک اراضي
تاریخ انتشار : 1399/10/16 10:02:10
نمایش : 1454
فرقي نمي‌کند بارندگي باشد يا نه در عبور از محور شهرکرد-شلمزار تنها يک غفلت لحظه‌اي کافي است تا پشيماني ابدي به بار بيايد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار يکي از مهم‌ترين طرح‌هاي راه‌سازي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي‌رود.

اين محور يکي از اثرگذارترين و پرچالش‌ترين راه‌هاي چهارمحال و بختياري است که علي‌رغم تردد بسيار زيادي که از اين محور انجام مي‌شود، تلفات جاده‌اي و تصادفات بسياري نيز در آن رخ مي‌دهد.

محور شهرکرد به شلمزار سال‌ها است که به قتلگاهي براي مردم منطقه يا آن‌هايي که از اين محور تردد مي‌کنند تبديل شده است، فرقي نمي‌کند بارندگي باشد يا خير در عبور از اين محور تنها يک غفلت لحظه‌اي کافي است تا پشيماني ابدي به بار بيايد.

به گفته حسينعلي مقصودي، مديرکل راه و شهرسازي  چهارمحال و بختياري در مسير شهرکرد ـ شلمزار روزانه بيش از ۱۵ هزار تردد صورت مي‌گيرد.

از سال 95 قطعه دوم محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۱۳ کيلومتر آغاز شده  و يکي از مشکلات عمده در اين خصوص عدم همراهي مالکين زمين‌هاي کشاورزي در اطراف جاده است که راضي به فروش زمين‌هاي خود با قيمت کارشناسي جهت ادامه اجراي پروژه نمي‌شوند.

بااين‌حال عمليات زيرسازي و آسفالت 5 کيلومتر محور شهرکرد ـ شلمزار انجام شد.
بر طبق پيش‌بيني مسؤولان اداره کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري کل محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۳۲ کيلومتر تا دو سال آينده آماده بهره‌برداري خواهد بود.
 
اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري نيز بعد از تأمين اعتبار و انتخاب پيمانکار مناسب در قطعه اول، دستور آغاز عمليات اجرايي اين پروژه را صادر کرد.

باند دوم محور شهرکرد ـ شمس‌آباد ( قطعه اول از شهرکرد ـ شلمزار) داراي ۴/۱۳ کيلومتر طول، ۳ دستگاه پل غير هم‌سطح  و ۳۵ دستگاه پل آب رو و زيرگذر است.

به گزارش جهانبين نيوز؛ حميد ربيعي معاون مهندسي و مسکن اداره راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در خصوص آخرين اقدامات در محور شهرکرد ـ شلمزار اظهار کرد: تکميل و بهره‌برداري از اين محور همچنان بر عهده اين اداره کل است.

معاون مهندسي و مسکن اداره راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري افزود: در اجرا و تکميل قطعه اول محور شهرکرد-شلمزار از سه‌راهي خوزستان تا سه‌راهي شمس‌آباد طي ماه گذشته اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است، در همين راستا تقريباً  80 درصد خاک‌برداري، 60 درصد خاک‌ريزي و 80 درصد پل‌ها ساخته شده و قسمتي از بيس جاده نيز انجام گرفته است.

وي ادامه داد: در قطعه دوم شهرکرد ـ شلمزار، مربوط به اراضي شمس‌آباد، به طول 7 کيلومتر تملک اراضي انجام نشده است، اما مابقي اين محور در قطعه دوم آماده آسفالت است و اگر وضعيت جوي اجازه دهد طي چند روز آينده اين قسمت هم آسفالت مي‌شود.

ربيعي عنوان کرد: طي آخرين جلسه که دو ماه پيش برگزار شد، مقرر شد مردم مدارک اراضي خود را ارائه دهند که برخي مدارک خود را ارائه ندادند.

معاون مهندسي و مسکن اداره راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تصميم نهايي در خصوص عدم رضايت مردم به فروش اراضي خود اين‌گونه شد که اگر موافقت‌ها در اين زمينه صورت نگرفت از اعمال ماده 9 استفاده شود، بر اين اساس پول زمين به‌حساب دادگستري و اداره کل ثبت اسناد چهارمحال و بختياري ريخته مي‌شود و اقدامات لازم در ادامه انجام خواهد شد.

وي تأکيد کرد: براي اعمال ماده 9 به دنبال اخذ مجوز از مرکز هستيم و پيش‌بيني مي‌شود تا يک ماه آينده اين کار انجام شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html