پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250536
ايجاد رانت و فساد با ارز چند نرخي /طبقات محروم از قيمت گذاري ارز چيزي نصيبشان نمي شود
تاریخ انتشار : 1399/10/14 11:33:03
نمایش : 1397
احمد راستينه نماينده مردم شهرستان هاي، شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: قيمت گذاري ارز بايد تک نرخي باشد چون چند نرخي بودن ارز ايجاد رانت و فساد مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد راستينه نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: آيا ما با نرخ ارز موجود که چند نرخي در لايحه بودجه موافق هستيم يا نه؟ همه به اتفاق مي دانيم اين مدل نرخ ارز در لايحه بودجه، هم ايجاد رانت کرده و هم نتوانسته طبقات مستضعف و محروم را نجات دهد .

وي با شاره به اينکه ما ناگزيريم از چند نرخي در بحث ارز عبور کنيم تصريح کرد: ساليان سال است که اين قيمت گذاري چند نرخي در بحث ارز فساد و رانت ايجاد کرده و متاسفانه طبقات محروم از محل اين قيمت گذاري ارز چيزي نصيبشان نشده  است.

راستينه در بحث ماليات نيز گفت: اين مدل ماليات ستاني توليد را اسيب زده  چراکه بيشترين مالياتي ما در بخش توليد و بخش حقوقات است در حالي که مدل ماليات ستاني بايد تغيير کند .

وي به مسئله نفت نيز اشاره کرد و گفت:  متاسفانه دولت توانايي اينقدر صادرات نفت را به فرض اينکه تحريم هم نباشد با وضعيت موجود ندارد لذا ما بايد منابع جايگزين صادرات نفت را به توافق برسيم.

راستينه با تاکيد بر اينکه انچه در اين مدت در خصوص اصلاح ساختار بودجه فرياد زيديم  گفت: اصلاح ساختار بودجه برچند استوار است اول اينکه قيمت گذاري ارز بايد تک نرخي باشد چراکه چند نرخي بودن ارز ايجاد فساد مي کند و دوم اينکه صادرات نفت به اين شکل قابل قبول نيست و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب درآمدها را از نفت جدا کنيد، اگر نفتي صادر مي شود بايد در حوزه عمراني و تملک رود، ما يک جدول ايجاد کنيم و مازاد سقفي که ميبنديم پول ان در عمران هزينه شود .

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html