پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240481
دشمن از عدم توقف اقتصاد ايران عصباني است/ آينده اقتصاد ما مثبت است
تاریخ انتشار : 1399/09/11 19:18:29
نمایش : 1430
رئيس‌جمهور گفت: دشمنان از آرامش و روند بهبود اقتصاد ايران عصباني‌ هستند و مي‌خواهند در اين چند هفته امواج منفي به اقتصاد بفرستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار  به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با تاکيد بر اينکه اين موفقيت بزرگ در سايه مقاومت و ايستادگي ملت ايران و سياست‌ها و تدابير اتخاذ شده به دست آمد، اظهار داشت: از جمله اهداف مهم دشمن در اين جنگ اقتصادي بر هم زدن آرامش جامعه و امنيت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختي‌ها، تمامي تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امني رواني و جلوگيري از بي‌ثباتي فضاي اقتصادي کشور شود.
روحاني گفت: تحريم‌هاي دشمن اگرچه بدون آسيب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگي و معيشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلي ترسيم شده براي تحريم و جنگ اقتصادي که فروپاشي اقتصاد ايران بوده دست نيافت و با قدرت مي‌توانيم اذعان کنيم که آثار تحريم‌ها خنثي شده است.
 
رئيس جمهور گفت: آنها که در طول دو و نيم سال اجراي سياست ضد ايراني فشار حداکثري نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ايران برسند امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ايران عصباني‌اند و مي‌خواهند در اين چند هفته امواج منفي به اقتصاد بفرستند.
 
روحاني تاکيد کرد: مردم اطمينان دارند که مقاومت اقتصادي نتيجه داده و تحريم‌کنندگان ناچارند از راه خود برگردند به همين جهت پيش‌بيني‌ها نسبت به آينده مثبت شده و رفتارهاي اقتصادي در بازارهاي مختلف همين را نشان مي‌دهد.
 
رئيس جمهور ايجاد نگراني نسبت به آينده کشور و برهم زدن آرامش رواني مردم دقيقاً بازي در ميدان دشمن خواند و تصريح کرد: اگر چه اين سختي‌ها و مشقات در دوره شيوع کرونا مسير را براي دولت ناهموارتر مي‌کرد اما نسبتاً توانسته اين موضوع را نيز خنثي کند و از اين نظر همه مي‌بايست مراقب اقدامات و اظهارات خود باشند که آرامش فضاي اقتصادي کشور و امنيت خاطر مردم مورد خدشه قرار نگيرد.
 
در اين جلسه مباحث مربوط به نهايي کردن قانون بودجه مطرح شد و رئيس‌جمهور با اشاره به محورهاي اصلي بودجه سال آينده کشور گفت: لايحه بودجه سال ۱۴۰۰، راه را براي تحرک کشور در مسير پيشرفت و توسعه زيرساخت‌ها باز مي‌کند.
 
روحاني اظهار داشت: حفظ و تقويت روند توسعه کشور و همزمان حمايت از قشرهاي ضعيف مبناي اصلي تدوين بودجه در سال آينده بوده و با تلاش‌هاي صورت گرفته در سال جاري و ريل‌گذاري‌هاي انجام شده مي‌توانيم افق پيش روي اقتصاد کشور و معيشت مردم را روشن‌تر و رو به بهبود ترسيم کنيم.
 
وي افزود: اميدواريم با برطرف شدن برخي تنگناها، مسير توسعه کشور در سال آينده آهنگ پرشتاب‌تري به خود گيرد.
 
رئيس‌جمهور متکي نبودن به نفت در بودجه جاري سال آينده را از ديگر متغيرهاي مثبت اين بودجه برشمرد و گفت: دولت با محاسبات دقيق و با توجه به تجارب به دست آمده در فرايند مقابله با تحريم‌هاي سخت اقتصادي تحميل شده به کشور، برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده که اين امر دستاورد بزرگي است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html