پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240476
دولت به جاي واردات غيرضروري از توليدات داخلي حمايت کند/ جولان دلالان عامل اصلي گراني مرغ
تاریخ انتشار : 1399/09/10 17:17:41
نمایش : 1338
روح الله عباسپور گفت: به جاي اينکه در اين کمبود ارز، برويم ارز بخريم و گوشت وارد کنيم بايد از توليدکنندگان داخلي حمايت و خريد تضميني داشته باشيم و شرايطي ايجاد کنيم که براي اين توليدکنندگان هم به صرفه باشد و هم با اشتياق بتوانند توليدات خودشان را انجام دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روح الله عباسپور، عضو کميسيون صنعت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي صبح قزوين، با اشاره به چالش‌هاي ايجاد شده در بحث فرآورده‌هاي لبني و مواد پروتئيني از جمله گوشت اظهار کرد: دولت در اين شرايط کمبود ارز از يک طرف مبالغي ارز را براي واردات در نظر مي‌گيرد، اما از طرف ديگر توليدکنندگان دام سنگين و سبک در داخل کشور علي‌رغم سال جهش توليد، مورد حمايت جدي قرار نمي‌گيرند.

وي افزود: اکنون توليدکنندگان نيز دام‌هاي سنگين را به منظور تامين مواد پروتئيني توليد کردند اما بازار خوبي ندارد و نهاده‌هاي دامي هم در اوج قيمت است، از طرفي هم قيمت دام زنده به صرفه توليدکننده نيست لذا توليدات روي دست مردم مانده است که حل اين مشکل نياز به تدبير جدي دارد.

نماينده مردم آوج و بوئين زهرا در مجلس ادامه داد: به جاي اينکه در اين کمبود ارز، برويم ارز بخريم و گوشت وارد کنيم بايد از توليدکنندگان داخلي حمايت و خريد تضميني داشته باشيم و شرايطي ايجاد کنيم که براي اين توليدکنندگان هم به صرفه باشد و هم با اشتياق بتوانند توليدات خودشان را انجام دهند.

تنظيم بازار و بخش نظارتي بايد به طور جدي صورت گيرد

اين مقام مسئول با بيان اينکه مهمترين مشکل امروز ما در نهاده‌هاي دامي است، گفت: در دهه اول انقلاب که مسئولين ما بي‌تجربه بودند و مملکت‌داري نکرده بودند، طرح‌هايي را ارائه مي‌دادند و اجرا مي‌شد؛ مانند اصلاح الگوي کشت که دولت محکم پاي کارش ايستاد و مردم را از کشت غيرضروري در کشور منع کرد.

عباسپور بيان کرد: کشت محصولات با مصرف آب بالا همچون هندوانه، خربزه و گوجه بايد کنترل و در حد نياز کشور توليد شود و کشاورزان براي کشت محصولات استراتژيک ترغيب و تشويق شوند؛ اگر از کشاورزان در کشت نهاده‌هاي دامي حمايت و خريدهاي تضميني انجام شود، هم مي‌توانيم از خروج ارز جلوگيري کنيم و هم موجب تشويق توليدکنندگان در سال جهش توليد و صرفه اقتصادي براي آن‌ها مي‌‎شود.

وي درباره افزايش قيمت مرغ در روزهاي اخير ابراز کرد: توليد مرغ براي خود مرغداران هم گران تمام مي‌شود، وقتي نهاده‌هاي دامي و خوراک طيور در اختيار توليدکنندگان نيست، ناچار هستند که به شکل آزاد و با نرخ‌هاي بالا تهيه کنند که عاملي براي گران تمام شدن توليد و در نتيجه افزايش قيمت است، اما اين گراني که ما در جامعه مي‌بينيم سوداگري و مربوط به واسطه‌گران است و بايد دست واسطه‌ها را ببنديم و درواقع بحث نظام تنظيم بازار و بخش نظارتي را جدي بگيريم.

آسيب ديدگان از کرونا در اولويت دولت قرار گيرند

عضو کميسيون صنايع مجلس با اشاره به اعمال محدوديت‌هاي جديد کرونا ادامه داد: باتوجه به اينکه جان و سلامتي هم‌وطنان در خطر قرار گرفته است لذا بايد اين محدوديت‌ها و سختي‌ها را تحمل کنيم تا به حفظ تندرستي جامعه و کادر درمان کمک کنيم اما امرارمعاش برخي بستگي به فعاليت‌هاي روزمره آن‌ها دارد که بايد هم از طرف دولت و هم مردم مورد حمايت قرار گيرند.

عباسپور تصريح کرد: اينکه صاحب‌خانه‌ها اجاره‌هايشان را به تاخير انداختند مصداقي از کمک‌هاي مردمي است اما از يک طرف هم دولت بايد اين قشر را در اولويت قرار دهد؛ تسهيلاتي هم در اين زمينه به افراد آسيب‌ديده از کرونا پرداخت شد که دولت بايد به اين افراد فرصت دهد و سود و جريمه براي آن‌ها اعمال نشود.

وي در پايان گفت: دولت بايد تسهيلات ارزان قيمت در اختيار افراد آسيب‌ديده از کرونا بگذارد و در جايي که دولت ظرفيت لازم دارد نيز کمک بلاعوض به اين قشر داشته باشد تا بتوانند شرايط فعلي را حفظ کنند و به چالش نيفتند و ما هم وظيفه داريم که در مجلس کمک کنيم.


انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html