پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240463
رقابت گوشت و مرغ در گراني/ اظهارات متناقض مسئولان و بازاري که تنظيم نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1399/09/05 10:31:35
نمایش : 1387
با افزايش قابل‌توجه قيمت گوشت قرمز، گوشت مرغ جايگزين آن شده و يکي از اقلام پرمصرف غذايي محسوب مي‌شود. در واقع تغييرات قيمت گوشت مرغ مي‌تواند کيفيت تغذيه مردم را در کمترين زمان تحت‌الشعاع قرار دهد و به‌نوعي مصرف گوشت را با کاهش همراه سازد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از کُردتودي، بعد از آغاز تعطيلي دوهفته‌اي به دليل شيوع بيماري کرونا به‌يک‌باره قيمت گوشت مرغ سر به فلک کشيده و در اين ميان فروشنده‌ها مي‌گويند اين افزايش ادامه نيز خواهد داشت.

گوشت مرغ کمياب شده است

يکي از فروشندگان دليل افزايش قيمت گوشت مرغ را کمياب بودن آن عنوان کرد و گفت: متأسفانه قادر به تهيه گوشت مرغ نيستيم و حتي از استان‌هاي ديگر تأمين آن را سراغ گرفته‌ايم.

وي تصريح کرد: تا يک هفته قبل قيمت هر کيلو گوشت مرغ ۲۵ هزار تومان بود اما در حال حاضر به قيمت 35 هزار تومان به فروش مي‌رسد و اين در حالي است که حاشيه سود چنداني هم براي خودمان در نظر نگرفته ايم.

اظهارات متناقض مسئولان و بازاري که تنظيم نمي‌شود

اين اظهارات از سوي يکي ديگر از فروشندگان نيز مورد تائيد است و مي‌گويد دليل افزايش قيمت مرغ کمياب شدن آن است.

وي افزود: متأسفانه خيلي از مراجعان با شنيدن قيمت گوشت، برمي‌گردند و ما شرمنده مشتريان دائمي خود هستيم و گاهي با اکراه قيمت را اعلام مي‌کنيم.

اين در حالي است که چندي پيش مسئولين استاني اعلام کردند نه‌تنها در توزيع گوشت مرغ کمبودي در استان وجود ندارد بلکه نياز استان‌هاي همسايه را نيز  تأمين کرده است.

اين گلايه به‌حق در شرايطي عنوان مي‌شود که هزاران شهروند اردبيلي به‌واسطه بيماري کرونا بيکار شده‌اند و حتي خود دولت با تائيد اين موضوع حمايت از آن‌ها را با ارائه تسهيلات آغاز کرده است. اما در حالي قيمت‌ها افزايش پيدا مي‌کند که حقوق و دريافتي هيچ خانواده‌اي با افزايش همراه نيست و پايش‌هاي ميداني نشان مي‌دهد بسياري از خانواده‌هاي کم برخوردار مدت‌ها است از تأمين اقلام مفيد غذايي به‌ويژه گوشت عاجز مانده‌اند. آن‌هم در وضعيتي که مسئولان بارها اعلام کرده‌اند ميزان توليد گوشت مرغ در استان مازاد بر مصرف آن است.

۹۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در کردستان توزيع شد

مديرکل پشتيباني امور دام کردستان گفت: امسال در راستاي تعديل قيمت مرغ و ايجاد تعادل در بازار، تاکنون ۹۰۰ تن مرغ منجمد در اين استان توزيع شده است.

فرزاد معاوني اظهار داشت: با توجه به افزايش قيمت مرغ، توزيع اين فرآورده پر مصرف به صورت منجمد در دستور کار قرار گرفت و چندين نوبت توزيع شد.

وي اضافه کرد: مجوز توزيع ۳۱۰ تن گوشت منجمد مرغ نيز اخذ شده و قرار است با نرخ هر کيلوگرم ۱۵ هزار تومان در مناطق مختلف و شهرهاي اين استان توزيع شود.

مديرکل پشتيباني امور دام کردستان افزود: برنامه ريزي شده در هر روز ۲۰ تن از اين فرآورده منجمد عمدتا در مناطق حاشيه شهرها و نقاط روستايي استان توزيع و در اختيار مصرف کنندگان قرار گيرد.

وي يادآور شد: علاوه بر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و اتحاديه تعاون روستايي، بيش از ۲۰ واحد صنفي نيز در نقاط مختلف استان براي توزيع اين محصول اعلام آمادگي کرده‌اند.

مدير امور بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي کردستان نيز در اين ارتباط گفت: کاهش ۱۶ درصدي جوجه ريزي در مهر ماه بدليل کمبود نهاده‌هاي طيور در کشور موجب افزايش قيمت مرغ در حال حاضر شده است.

شهريار حنيفي با اشاره به اينکه واحدهاي توليدي استان اقدام به افزايش جوجه ريزي کرده‌اند، افزود: مرغداري هاي فعال کردستان در اين ماه حدود ۳۰۰ هزار قطعه بيشتر از چهار ميليون و ۶۰۰ هزار قطعه سهميه خود جوجه ريزي کردند.

وي با اشاره به اينکه اکنون هر کيلوگرم مرغ کشتار روز بيش از ۳۰ هزار تومان در بازار کردستان عرضه مي‌شود، يادآور شد: محصول توليدي اين جوجه ريزي ها هفته آينده وارد بازار مي‌شود و انتظار مي‌رود اين افزايش عرضه عاملي بر کاهش محسوب قيمت مرغ باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html