پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240457
عربستان خود را هم وزرن ايران در منطقه نمي‌بيند/ منافع آمريکا و رژيم صهيونيستي در ديدار با «بن سلمان» است
تاریخ انتشار : 1399/09/04 11:57:13
نمایش : 1288
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه عربستان خود را هم وزن ايران نمي بيند گفت: از يک سو رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات خود و آمريکا براي فروش تسليحاتي و کاهش هزينه ها و از سوي ديگر عربستان از ترس باخت بازي منطقه اي به ايران به اين ديدارها و رايزني ها نياز دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جليل رحيمي جهان آبادي»، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به سفر نيانياهو به عربستان سعودي و ديدار با بن سلمان گفت: روند سازش رژيم صهيونيستي با کشورهاي عربي با تشويق آمريکا با دو هدف در حال انجام است.

وي با اشاره به اينکه هدف اول از اين اقدام فروش تسليحات نظامي به کشورهاي عربي است ادامه داد: آمريکا در درون کشور خود با لابي قدرتمند صهيونيست ها مواجه است و اين لابي اجازه فروش تسليحات به کشورهاي عربي مثل عربستان، امارات و کويت و امثال آن را که کشورهاي عربي با توان مالي بالا هستند را براي تامين امنيت اسرائيل نمي دهد، در حالي که فروش تسليحات به کشورهاي عربي مي تواند براي آمريکا سود سرشاري داشته باشد.

نماينده مردم تربت جام، تايباد و باخرز با بيان اينکه آمريکا تصور مي کند حضورش در خاورميانه با توجه به قدرت و نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه، کم هزينه نيست تصريح کرد: حضور آمريکا در منطقه و درگيري دائم با نيروهاي نيابتي هزينه بالايي را به اين کشور تحميل مي کند در حالي که آمريکا قصد دارد منطقه را به ثبات و نظم مبتني بر منافع رژيم صهيونيستي رسانده و منطقه را ترک کند.

رحيمي جهان آبادي با اشاره به اينکه آمريکا براي ترک منطقه و تنها گذاشتن رژيم صهيونيستي در خاورميانه ترس و نگراني دارد عنوان کرد: اين ترس باعث شده که دولتمردان آمريکا در پي واسطه گري براي دوستي رژيم صهيونيستي با کشورهاي عربي باشد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه سفر نتانياهو به عربستان نيز در همين راستا صورت گرفته است تاکيد کرد: عربستان در حال حاضر با مشکلاتي در عادي سازي روابط مواجه است از يک سو به عنوان ميزبان اماکن مقدسه اسلامي است و مي ترسد که با اين عادي سازي به افکار عمومي جهان اسلام آسيب زده و جايگاه اين کشور را متزلزل کند از سوي ديگر در داخل جامعه عربستان آمادگي لازم براي چنين بازگشايي وجود ندارد و ممکن است جريان مخالف بن سلمان از اين برقراري رابطه به عنوان يک ابزار استفاده کرده و در شرايطي که انتقال قدرت در آينده اي نزديک در عربستان انجام خواهد شد را دچار گسست کنند.

رحيمي جهان آبادي با بيان اينکه عربستان با احتياط در حال مذاکره با رژيم صهيونيستي است اگرچه قبلا علاقه‌مند به اتحاد با اسرائيل است خاطرنشان کرد: عربستان علاقه‌مند است که در منطقه توازن قدرتي را عليه ايران به نفع خود و رژيم صهيونيستي رقم بزند.

وي با اشاره به اينکه عربستان خود را هم وزن ايران نمي بيند از همين رو به دنبال مذاکره با رژيم صهيونيستي است خاطرنشان کرد: از يک سو رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات خود و آمريکا براي فروش تسليحاتي و کاهش هزينه ها و از سوي ديگر عربستان از ترس باخت بازي منطقه اي به ايران به اين ديدارها و رايزني ها نياز دارند. در واقع ديدار نتانياهو با بن سلمان تامين کننده منافع آمريکا، رژيم صهيونيستي و عربستان است.

 

انتهاي پيام/ک

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html