پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240450
دولت دوباره تخم‌مرغ‌هايش را در سبد آمريکا مي‌چيند؟/ مجوز عجيب دولت براي پرداخت حقوق هاي بازنشستگي
تاریخ انتشار : 1399/09/03 10:58:55
نمایش : 1262
اينکه دولت با وجود همه عبرت‌هاي گذشته بخواهد دوباره همه تخم‌مرغ‌هايش را در ماه‌هاي پاياني در سبد غرب بچيند خلاف عقل و مصلحت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه‌ها در لابه‌لاي گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتي از صفحات خود را به اخبار روزهاي گذشته يا اخبار ويژه اختصاص مي دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره مي‌کند.

**********

کيهان


پيگيري جنايت ترور و اخراج آمريکايي‌ها در سفر سردار قاآني به بغداد
يک مسئول ارشد ائتلاف الفتح عراق به رياست «هادي العامري»، از جمله اهداف سفر سردار «اسماعيل قاآني» فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران به عراق را پيگيري پرونده ترور سردار قاسم سليماني برشمرد.


به گزارش ايرنا، غضفر البطيخ از مسئولان ارشد ائتلاف الفتح، در گفت وگو با پايگاه خبري«شفق‌نيوز» گفت سردار اسماعيل قاآني به دعوت دولت مرکزي عراق به اين کشور سفر کرده و اين سفر، رسمي بوده است. البطيخ افزود: هدف سفر قاآني بحث درباره حضور آمريکا در عراق به‌ويژه - بعد از اعلام واشنگتن مبني بر خروج بخشي از نيروهايش - بود.


 اين مسئول ارشد ائتلاف الفتح تصريح کرد: هدف سفر سردار قاآني، بررسي تحولات مربوط به تحقيقات در پرونده ترور شهيد حاج قاسم سليماني و روشن کردن جزئيات پرونده و ضرورت بازخواست هر کسي است که ممکن است در اين پرونده دست داشته است. بر اساس اين گزارش، يک منبع در دولت عراق گفت که سردار قاآني اخيرا سفري به بغداد داشت و با «مصطفي الکاظمي» نخست‌وزير عراق ديدار کرد. اين منبع افزود که سردار قاآني چهارشنبه گذشته به بغداد سفر کرد و نشستي را با برخي مقامات عراقي برگزار کرد. به نوشته سايت مذکور، اين دومين سفر سردار قاآني به عراق از زمان تصدي فرماندهي نيروي قدس است. طبق اين گزارش، سردار قاآني در سفر اول خود در ماه اوت گذشته با الکاظمي و تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي نزديک تهران ديدار کرده بود.
 
وقتي بازداشتي فتنه 88 درباره تحريم‌ها و برجام رد گم مي‌کند
معاون وزير خارجه در دولت اصلاحات مي‌گويد هيچ دولت مقتدري از مذاکره نمي‌گريزد.


محسن امين‌زاده (عضو حزب منحله مشارکت و بازداشتي فتنه 88) در نشست حزب جوانان ايران اسلامي گفته است: شباهتهاي زيادي مي‌توان ميان رفتار ماجراجويانه ترامپ در انتخابات و رفتار ماجراجويانه احمدي‌نژاد پيدا کرد. اما ترامپ رئيس جمهور يک کشور ثروتمند و قدرتمند است. آمريکا قادر است خسارات گاه عظيم ماجراجويي‌هاي رئيس‌جمهور کشور را با هزينه گاه خيلي زياد جبران و ترميم کند.


وي گفت: نکته ديگري هم دارد و آن اينکه شکست ترامپ براي ايران يک فرصت بزرگ است. اين به معناي آسان بودن مذاکره و مصالحه با دولت بايدن نيست. به معناي ناديده گرفتن مقاصد دولت آمريکا نيست. به معناي بي‌توجهي به تاثيرپذيري شديد آمريکا از اسرائيل نيست. به رغم همه اين دشواري‌ها، شکست ترامپ موقعيت و منزلتي براي ايران ايجاد کرده که مي‌تواند سرافراز به مذاکره با دولت جديد آمريکا بنشيند و از بحران بين‌المللي خارج شود و مسير خردمندانه ديپلماسي مقتدرانه براي دستيابي به مصالح و منافع خود را دنبال کند. فرصتي که مي‌تواند زمينه‌ساز توسعه ملي در ايران و بازسازي اقتصاد در حال سقوط کشور باشد.


امين‌زاده در رابطه با مسئله برجام و ضرورت توجه به دستاوردهاي آن گفت: برجام پيروزي بزرگ ايران در ديپلماسي چند جانبه و بهترين راهکار براي عبور از معضلي بود که با ماجراجويي دولت احمدي‌نژاد به ايران تحميل شده است. هرچه تحريم به ايران تحميل شده است ناشي از عملکرد دولت احمدي‌نژاد و کشاندن پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان‌ملل و تحويل پرونده به دولت آمريکا بوده است.


وي افزود: در زمان حمله آمريکا به افغانستان و عراق، ايران توانست با ديپلماسي قوي و مدبرانه، بدون کمترين هزينه انساني و نظامي، صرفا با ديپلماسي خردمندانه امتيازات بسيار مهمي بدست آورد. امتيازاتي که باعث افزايش قدرت منطقه‌اي ايران شد و درهاي زيادي در سطح جهان را به روي توسعه ملي ايران گشود و ايران بدون خسارت و هزينه، به اهداف مورد نظر خود در مقابل رژيم صدام و رژِيم طالبان رسيد.


وي پيروزي جو بايدن در انتخابات آمريکا را بهترين فرصت براي مذاکره با اين کشور دانست و گفت: در روابط بين‌المللي نه دشمن ابدي وجود دارد و نه دوست ابدي. مذاکره با آمريکا براي پذيرش ادعاها و خواسته‌هاي آمريکا نيست بلکه براي تامين امنيت ملي و منافع ملي ايران ضروري و بسيار موثر است. هيچ دولتي از مذاکره نمي‌گريزد. دولت مقتدر مقتدرانه مذاکره مي‌کند و مقتدرانه امتياز مي‌گيرد. حتي در مذاکره با دولت مخالف و يا دشمن خود. مذاکره هراسي در ايران محصول تفکر جرياني است که بقاي خود را در بحران و تحريم و تهديد مي‌بيند.


سخنان امين‌زاده البته از جهات مختلف، آميخته با تحريف و روايت وارونه است. بله هيچ دولت مقتدري از مذاکره نمي‌گريزد؛ اولاً؛ نه از حين مذاکرات دولت اصلاحات که به دولت آمريکا کمک کرد راحت‌تر افغانستان را اشغال کند و بلافاصله، ايران را محور شرارت معرفي کرده و تهديد به حمله اتمي کند. در واقع آن دولت واداده با رويکردهاي غلط، سايه جنگ و تهديد را به طور جدي بر سر کشور کشاند و حال آن که حتي برخي متحدانش، ستاد سازمان مجاهدين (انقلاب) خواستار جنگيدن در کنار طالبان هم بودند(!)


ثانياً مشابهت جدي انتخابات آمريکا و ايران، رفتار مشترک ترامپ و شبه اصلاح‌طلبان (سبزها / حاميان سياسي موسوي) در نپذيرفتن نتيجه انتخابات و ادعاي تقلب است و البته انصاف بايد داد که ترامپ با همه وقاحت‌ها و خباثت‌هايش، به مراتب شرافتمندانه‌تر از برخي فتنه سبزي‌ها عمل کرد. او 70 ميليون رأي آورده و مدعي تقلب 3-4 ميليون نفري در کل آرا حدوداً 150 ميليون نفري است اما موسوي که 13/3 ميليون رأي آورده بود، در برابر 24/5 رأي احمدي‌نژاد، ادعاي تقلب 11 ميليون رأيي داشت و حال آن که کل مشارکت کنندگان 40 ميليون نفر بود!!


ثالثاً خسارت‌هاي کلاهبرداري‌هاي آمريکا در برجام، سند شايستگي مدعيان اصلاح‌طلبي براي مذاکره از موضع قدرت(!؟) با آمريکاست؛ چنان که امتياز نقد دادند و وعده نسيه گرفتند، مدعي شدند آمريکا نمي‌خواهد و نمي‌تواند از برجام خارج شود و امضاي کري تضمين است، امکان شکايت براي ايران باقي نگذاشتند اما به آمريکا اجازه دادند هرگاه اراده کرد بي‌هيچ هزينه‌اي از توافق خارج شود و باز هم اينها به شکل يکجانبه به اجراي تعهدات ادامه دهند، آن قدر با اروپا مدارا کردند که طرف بدعهد طلبکار شد و...


جمله آقاي امين‌زاده را بايد اين گونه اصلاح کرد که به تصريح آقاي روحاني؛ مگر کشوري ديوانه باشد که بخواهد با آمريکاي عهدشکن دوباره مذاکره کند. امين‌زاده‌ها در اين ميان بدتر از هر کسي مي‌دانند که اولين و ديدني‌ترين نقص‌ها را دولت اوباما (با معاونت بايدن) درباره برجام انجام داد و چندين برابر تحريم‌ها را با تحريم‌هاي ويزا و آيسا و سيسادا (پايه‌گذاري تحريم‌هاي کاتسا در کنگره) انجام داد؛ همچنان که قطعنامه 1929 شوراي امنيت نيز يادگاري اوباما به حمايت از فتنه سبز (دوستان امين‌زاده) است.

واگذاري ارز دولتي بدون سامانه تجارت تحميل‌گراني به مردم است
آنچه به عنوان قاچاق يا احتکار کالا مطرح مي‌شود، به دليل عدم نظارت سيستمي و رايانه در زمان توزيع کالاست.


به نوشته وطن امروز، در سال‌هاي اخير بويژه بعد از اعلام ارز ۴۲۰۰ توماني به عنوان نرخي براي تامين تمام نيازهاي ارزي کشور، به دفعات اين عبارت را که کالايي به اندازه کافي يا حتي بيشتر از نياز وارد کشور شده اما در بازار دچار کمبود است، شنيده‌ايم؛ موضوعي که رفته‌رفته تبديل به معمايي اقتصادي شده است. واردات نهاده‌هاي دامي، گوشت قرمز، دارو و… طي سال‌هاي اخير در حالي با ارز ۴۲۰۰ توماني و مطابق ميزان نياز کشور بوده که طي اين مدت بارها شاهد افزايش قيمت يا کمبود برخي از اين کالاها بوده‌ايم، به طوري که اخبار موثقي مبني بر قاچاق برخي از اين کالاها به خارج از مرزها يا احتکار آنها از سوي برخي سودجويان مطرح بوده است. در واقع کالاهايي چون گوشت قرمز، دارو و… که در راستاي حمايت از شهروندان با تخصيص ارز دولتي وارد کشور شده، به دست مصرف‌کننده واقعي نرسيده و اصطلاحا يا در بازار سياه با قيمت‌هاي غيرواقعي مبادله شده يا به صورت قاچاق از کشور خارج شده است. نمونه بارز آن را مي‌توان در فروش نهاده‌هاي دامي به قيمت آزاد دانست؛ در حالي که تمام نهاده‌هاي مربوط به توليد دام و طيور با تخصيص ارز ترجيحي وارد کشور شده و طبيعتا بايد با قيمت يارانه‌اي در اختيار توليدکنندگان قرار گيرد اما همين نهاده‌ها -که قطعا با ارز ترجيحي وارد کشور شده‌اند- با قيمت ارز بازار آزاد در کشور به فروش رفته و در اختيار توليدکنندگان قرار مي‌گيرد.


وجود چنين پديده‌اي بي‌شک نشان‌دهنده انحراف اين کالاها در مسير توزيع آن از گمرک (کالاهاي وارداتي) يا کارخانه (کالاهاي توليد داخل با مواد اوليه وارداتي) تا رسيدن به دست مصرف‌کننده است.


چگونه احتکار يا قاچاق کالاهايي که با استفاده از ارز يارانه‌اي وارد کشور شده يا با استفاده از امکانات يارانه‌اي در داخل کشور توليد مي‌شود، ممکن است؟ براي مقابله با احتکار يا حتي قاچاق کالاها تنها راه ايجاد نظارت سيستمي بر کالاها از کارخانه تا در فروشگاه (براي توليدات داخلي) و از گمرک تا در فروشگاه (براي کالاهاي وارداتي) است. بدون‌ شک آنچه تحت عنوان تخلف -چه قاچاق و چه احتکار- براي اين قبيل کالاها وجود دارد به دليل عدم نظارت سيستمي در زمان توزيع اين کالاهاست، چرا که در غير اين صورت قاچاق يا احتکار در حجم عظيم، عملا مقدور و ممکن نيست. اگر کالاي مدنظر تحت نظارت از گمرک يا کارخانه (مبدأ) به محل توزيع (فروشگاه‌ها و مغازه‌ها) برسد، امکان تخلف در حجم عمده از محل توزيع تقريبا چيزي نزديک به صفر است، در واقع شکاف اصلي که منجر به قاچاق يا احتکار اين کالاها مي‌شود در زمان توزيع اين کالاها از مبدأ آن رخ مي‌دهد، چرا که پس از آن به دليل نظارت‌هاي مردمي بر فروشگاه‌هاي محلي و نبود حجم بالايي از کالا در اختيار چند فرد حقيقي يا حقوقي محدود، عملا امکان قاچاق يا احتکار در حجم عمده وجود ندارد.


بسياري از مشکلات ايجادشده در اقتصاد تحت عنوان افزايش آسانسوري يا لجام‌گسيخته قيمت کالاها يا کمبود يک يا چند کالاي خاص در محدوده زماني مشخص اگر چه عموما به بهانه کمبود عرضه آن کالا يا نوسانات نرخ ارز مطرح مي‌شود اما کم نيستند مواردي که کالايي در بازار با اين حواشي مواجه شده اما نه توليد آن کاهش يافته و نه در واردات آن کالا اختلالي ايجاد شده است، بلکه نبود نظارت سيستمي مشخص در توزيع آن کالا از گمرک يا کارخانه تا محل عرضه آن کالا به مصرف‌کنندگان منجر به انحراف در نظام توزيع آن شده است.


يادآور مي‌شود با وجود مطالبه چند ساله کارشناسان به رئيس‌جمهور در آخرين سال از هشتمين سال رياست جمهوري خود وعده کرد 99/9/9، سامانه جامع تجارت راه‌اندازي شود.

دولت دوباره تخم‌مرغ‌هايش را در سبد آمريکا مي‌چيند؟
اينکه دولت با وجود همه عبرت‌هاي گذشته بخواهد دوباره همه تخم‌مرغ‌هايش را در ماه‌هاي پاياني در سبد غرب بچيند خلاف عقل و مصلحت است.


وب‌سايت الف در اين زمينه با اشاره به برخي فضاسازي‌هاي سياسي درباره انتخابات آمريکا نوشت: برخي مقامات دولتي خواستار بازگشت آمريکا به برجام هستند.

البته دقيقا در حال حاضر مشخص نيست دولت آينده آمريکا چه تدبيري در قبال برجام در پيش خواهد گرفت. تا به امروز نه بايدن و نه مشاوران و اطرافيان وي، از بازگشت کامل و بدون قيد و شرط به توافق هسته‌اي سخن نگفته‌اند. آنها معمولا از لزوم رسيدن به توافقي قوي‌تر و بهتر، مذاکره بر سر مسائل موشکي و هسته‌اي، دائمي شدن محدوديت‌هاي برجام و... سخن گفته‌اند.


در مقابل ايران هميشه تاکيد داشته‌ حاضر نيست درباره توافق هسته‌اي، مذاکره جديد انجام دهد و مفاد و محتواي آن را تغيير دهد. در دولت روحاني با دولت دموکرات باراک اوباما، ارتباطات و تعامل نزديکي برقرار شد و دو دولت به‌طور بي‌سابقه‌اي مذاکرات متعددي انجام دادند. حتي برخلاف اصل حکمت، عزت و مصلحت در سياست خارجي، به‌طرز عجيبي روابط با کشورهاي شرق آسيا به‌خصوص چين با مشکل مواجه شد. بر اين اساس عدم استقبال مناسب از سفر شي جي پينگ، رئيس‌جمهور چين به ايران در سال 2016 بارها مورد انتقاد قرار گرفت.


با خروج آمريکا از برجام عملا تئوري دولت زمين‌گير شد و طرح جايگزيني نيز براي آن انديشيده نشد. متعاقب آن شرکتهاي غربي که تا آن زمان سرمايه‌گذاري خاصي هم انجام نداده بودند به سرعت ايران را ترک کردند. اعمال سياست‌ فشار حداکثري که با سکوت و همراهي اروپايي‌ها اجرايي شد گامي در راستاي مهار و تحميل شروط دوازده‌گانه آمريکا به ايران بود.


بنابراين بايد گفت سياست نگاه به غرب و گذاشتن تمامي تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام، عملا موجب ايجاد چالش‌هاي اساسي براي کشور شد.


در حال حاضر خوشحالي از روي کار آمدن جو بايدن دوباره اين تصور را به‌وجود آورده که احتمالا عده‌اي در پي بازگشت به نگاه به غرب مي‌باشند. بدون شک در دستور کار گرفتن يک تجربه شکست خورده مي‌تواند تبعات و پيامدهاي ناگوار بيشتري اين بار به همراه داشته باشد.


منطق و عقلانيت ايجاب مي‌کند دولت در ماه‌هاي باقي‌مانده و در ادامه آن دولتي که قرار است در سال آينده و بعد از انتخابات رياست‌جمهوري 1400 بر سر کار آيد تمام تلاش خود را جهت تامين منافع ملي به شيوه‌اي معقول و منطبق با اصول جمهوري اسلامي داشته باشد و از نگاه‌ها و سياست‌هاي غرب‌زده که استقلال ايران را قرباني مي‌کند اجتناب نمايد.

نه تحريم‌ها رفت نه مردم را از يارانه بي‌نياز کرديد
در حالي که دست دولت در جيب مردم است. برخي دولتمردان مثل آقاي نوبخت چنين وانمود مي‌کنند اين مردم هستند که اعانه و يارانه از دولت مي‌گيرند.


روزنامه وطن امروز با نقد سخنان نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه و جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور نوشت: طبق شاخص‌ها، اقتصاد ما سخت‌ترين شرايط تورمي چند دهه اخير را سپري مي‌کند. تورم نقطه به نقطه نزديک به ۴۰ درصد، رشد اقتصادي منفي ۷ درصد، ضريب جيني ۴۰ درصد، استمرار روند کم‌ارزش شدن پول ملي، افزايش بي‌محاباي رقم نقدينگي و رسيدن آن به بيش از ۳ هزار هزار ميليارد تومان، و... گوشه‌اي از کتاب مفصل بيماري‌هايي‌ است که اقتصاد را درگير کرده است. در چنين شرايطي عاملان اصلي ماجرا به جاي اصلاح رويه‌هاي سابق و اظهار ندامت، نمک بر زخم‌هاي معيشتي مردم مي‌پاشند و مي‌گويند «عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد». معاون اول رئيس‌جمهور در جلسه با مديران ارشد شبکه بانکي دم از افتخارات مي‌زند و مي‌گويد: هر يک از ما در دوران مسئوليت‌هاي مختلف خود کارنامه‌اي داريم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد.


از سوي ديگر در برابر برنامه‌هاي حمايتي ديگر قوا براي نجات اقشار آسيب‌پذير از زير فشار گراني با کنايه به آنها اظهار مي‌کنند «مردم رفع تحريم مي‌خواهند نه اعانه». آقاي نوبخت اظهار مي‌کند امروز مردم به جاي اعانه و يارانه، از مديران خود، انتظار رفع تحريم را طلب مي‌کنند. مسئله اينجاست که در اين ۷ سال وقتي دولتي‌ها مدعي رفع تحريم بودند، شرايط کنوني را پديد آوردند. در اصل شرايط وخيم کنوني که مردم را محتاج يارانه کرده ماحصل سياست معطل کردن بيش از ۷ سال اقتصاد کشور براي رفع تحريم‌هاست. مسببان وضع موجود حتي در مقابل اصلاحات بودجه‌ريزي هم مقاومت مي‌کنند؛ «بودجه چوب ادب سياستمداران به‌ويژه سياستمداراني است که تنها شعار مي‌دهند». و با چنين ادبياتي خود را مبري از هرگونه اصلاحي دانسته و به مسير پيموده شده افتخار مي‌کنند.


نبايد فراموش کرد که نقطه ثقل تمام مشکلات اقتصادي بودجه‌ريزي اشتباه است. بودجه مانند نقشه راه اقتصاد کشور است که بايد با قوه عاقله طراحي شود و نه تخيل. فاصله ۹۹ درصدي درآمدهاي حاصل از فروش اموال مازاد دولتي و ۸۹ درصدي درآمدهاي نفتي نشان از موهومي بودن اين بودجه‌ريزي دارد.
 

ايران

 

نامه اي از حوزه علميه قم به پاپ فرانسيس

   خبر اول اينکه، آيت‌الله ابوالقاسم عليدوست رئيس انجمن فقه و حقوق اسلامي حوزه علميه قم در نامه‌اي خطاب به پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک‌هاي جهان که به دو زبان انگليسي و عربي ترجمه شده است از پاپ خواسته است، انتشار کاريکاتورهاي اهانت‌آميز به پيامبر اکرم حضرت محمد مصطفي(ص) و نيز بيانات نفرت‌پراکنانه رئيس جمهور فرانسه در حمايت از انتشار آن را محکوم کنند. به گزارش خبرگزاري حوزه، در بخشي از اين نامه آمده است: سواي مباني انساني و ديني مبني بر منع توهين به اديان و مقدسات آنان بدون شک مطابق اسناد حقوق بين‌المللي نيز ممنوعيت توهين به مقدسات از اصل آزادي بيان استثنا شده است و نمي‌توان به بهانه آزادي بيان توهيني را به حضرت محمد صلي‌الله‌ عليه‌ وآله - که شأن مبارکشان از مقدس‌ترين امور براي هر مسلماني است روا داشت و اقدام به تحريک مذهبي و نفرت‌افکني ديني کرد. به نوشته عليدوست، انسان امروز بيش از هر زمان خسته و آسيب‌ديده از بداخلاقي‌ها، نفرت‌پراکني‌ها و افسارگسيختگي - به هر نامي که ناميده شود - است.

ادعاي غرضي درباره تعداد فرزندان مسئولان ساکن امريکا

  شنيديم که، محمد غرضي نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري که البته براي 1400 هم اعلام آمادگي کرده، مدعي شده که 5 هزار نفر از فرزندان مسئولان و مديران کشور در امريکا زندگي مي‌کنند. به گزارش همشهري آنلاين، وي افزوده: ۵ هزار نفر از فرزندان مديران اين ۴۰ سال در امريکا زندگي مي‌کنند و ارز زيادي از کشور خارج کرده‌اند و به جاي اينکه به کشور خدمت کنند به امريکا خدمت کرده‌اند. انقلاب سر جاي خودش است اما مديريت‌ها اصلاً قابل دفاع نيست. ۵ هزار فرزند مسئولان اصلاح‌طلب و اصولگرا در امريکا زندگي ‌مي‌کنند. حساب کنيد اين تعداد، چقدر ارز از کشور خارج کرده‌اند و چقدر به منافع ملي ضربه زده‌اند. آنها در بالا دعواي زرگري راه مي‌اندازند و در پايين رانت‌ها را بين خودشان تقسيم مي‌کنند.

روايت نقدعلي از جنايت بزرگ عقيم‌سازي در ايران

دست آخر اينکه،  يک نماينده مجلس گفت: در تصميمات کرونايي به نيازهاي معنوي توجه نشده است؛ مسجد و معنويت مي‌تواند جلوي کرونا را بگيرد.به گزارش ايلنا، محمد تقي نقد علي، نماينده خميني شهر با اشاره به برگزاري جلسات مجلس در روزهاي تعطيلي دوهفته‌اي کشور بيان کرد: تشکر ويژه از رياست محترم مجلس و هيأت رئيسه محترم دارم که نگذاشتند کساني در اين ايام مجلس را به تعطيلي بکشانند. اين عزيزان ايستادگي کردند تا با رعايت همه پروتکل‌هاي بهداشتي، مجلس را سرپا نگه دارند. او با انتقاد از تصميمات ستاد ملي مبارزه با کرونا درباره تعطيلات افزود: کساني که ۲۰ سال در عرصه و مسند مديريت بهداشتي اين کشور تکيه زده‌اند و کساني که جنايت بزرگ عقيم‌سازي زنان و نسل‌کشي ما را رقم زدند جلوي طب سنتي ايستادگي کردند، خوشبختانه مجلس محترم با طرح جمعيت و تعالي خانواده جلوي اين جنايت را مي‌گيرد.

خراسان


مجوز عجيب دولت براي پرداخت حقوق هاي بازنشستگي


در حالي که بر اساس مصوبه 20 فروردين امسال هيئت دولت، حداکثر حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشترکان صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان تامين اجتماعي و ديگر صندوق هاي وابسته به دستگاه هاي اجرايي، هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگي (18 ميليون ريال) تعيين شده بود، يک مسئول ارشد اجرايي در نامه روزهاي اخير خود خطاب به اعضاي اقتصادي کابينه اعلام کرده،  اين سقف، از مصوبه قبلي حذف شده است.


خطر جدي جعل الکترونيکي و رايانه اي در اسناد دولتي


يک نهاد مسئول در نامه جديد خود خطاب به تعدادي از ادارات و سازمان هاي دولتي با اشاره به رواج و گسترش استفاده از سامانه هاي الکترونيکي اداري در بخش هاي مختلف، متذکر شده جرم جعل و استفاده از سند مجعول، صرفا مختص اسناد و مدارک فيزيکي نبوده و با توجه به سيستماتيک شدن بسياري از فرايندها، امکان وقوع جعل رايانه اي نيز متصور است که حسب مورد مشمول مجازات هاي تعيين شده در قوانين مربوط خواهد شد که از جمله اين جرايم، امحا يا دستکاري در اسناد دولتي خواهد بود.

آرمان ملي

 

جلسه متفاوت بهارستاني‌ها

نشست علني مجلس شوراي اسلامي به‌منظور عدم تاخير در پيگيري مسائل مردمي با ايجاد ارتباط مجازي در سه مکان صحن علني مجلس، تالار شهيد مدرس ساختمان مشروطه و کميسيون تلفيق با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري در حال برگزاري است.

 

مرد نمکي ايران در مسير آلمان

در آخرين شماره مجله باستان‌شناسي آلمان بخشي از نتايج تحقيقات پرفسور توماس اشتولنر و ابوالفضل عالي در مورد مردان نمکي در معدن نمک چهرآباد زنجان منتشر شده است. قرار است نمايشگاهي از مردان نمکي در آلمان برگزار شود. براي اولين‌بار در سال 1372 (1993 ميلادي) بقاياي انساني معروف به مرد نمکي، در معدن نمک چهرآباد زنجان کشف شد. در سال 1383 نيز بقاياي انساني ديگري معروف به مرد نمکي شماره دو به صورت تصادفي از اين معدن کشف مي‌شود. بعد از آن سه مرد نمکي ديگر هم از اين معدن به دست آمد و تعداد آنها اکنون به 8 نفر رسيده است.

 

بازداشت 4 داماد

چهار تازه‌داماد به دليل بي‌توجهي به مصوبه‌هاي ستاد کرونا در شهرستان مُه‍ر استان فارس و محدوديت‌هايي بهداشتي بازداشت شدند. فرمانده انتظامي شهرستان مُه‍ر استان فارس گفت: اين چهار خانواده به تذکر ماموران ما مبني بر برگزار نکردن جشن عروسي در محدوديت‌هاي کرونا توجه نکردند و مراسم جشن ازدواج خود را روزهاي جمعه و شنبه برگزار کردند. سرهنگ عظيم‌ا... کرمي افزود: به دستور دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مهر هر چهار داماد که به برپايي مراسم عروسي اقدام کرده بودند بازداشت شدند.

 

آشتي‌کنان شجاع و بيرانوند

درحالي‌که حدود يک ماه پيش در اقدامي عجيب شجاع خليل‌زاده و عليرضا بيرانوند همديگر را در اينستاگرام آنفالو کرده بودند، اين‌بار با هم به‌طور تصويري صحبت کردند تا مشخص شود مشکلاتشان برطرف شده است! شجاع و بيرانوند که حالا هر دو بازيکن پرسپوليس نيستند و در ليگ‌هاي خارجي توپ مي‌زنند زمان حضورشان در پرسپوليس از رفقاي صميمي بودند، حالا ترجيح دادند به جاي ادامه دادن دلخوري‌ها و آنفالو کردن، همان رفقاي سابق براي همديگر باقي بمانند.

 

لغو ابلاغ پذيرش 60 درصدي مسافر

مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي: هيچ ايرلايني حق ندارد بيش از 10 درصد نرخ بليت‌هاي خود را افزايش دهد و در صورت مشاهده اين تخلف، با آنها برخورد مي‌شود. تمامي ايرلاين‌ها موظف به رعايت ظرفيت 60 درصدي هستند، هم‌اکنون هيچ مسافر کرونايي که تست pcr او مثبت شده باشد، اجازه اخذ بليت و حق سوار شدن به ناوگان هوايي کشور را ندارند. با اجرا شدن اين طرح به سازمان هواپيمايي کشور و وزارت راه و شهرسازي اعلام کرده‌ايم که اين ابلاغيه لزوم استفاده از 60 درصد ظرفيت هواپيماها را بردارند، چون اين محدوديت‌ها خود باعث کاهش حجم مسافر شده و بسياري از پروازها با ظرفيت‌هاي خالي مسافران را جابه‌جا مي‌کنند.

 

شکايت از عملکرد آخوندي

رئيس کميسيون اصل نود مجلس از وصول شکايت از نحوه عملکرد وزير پيشين راه و شهرسازي به اين کميسيون خبر داد. حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي، از وصول شکايت از نحوه عملکرد عباس آخوندي وزير پيشين راه و شهرسازي به اين کميسيون خبر داد. وي افزود: شکايت واصل‌شده در ارتباط با عملکرد اين وزير پيشين دولت در حوزه مسکن و راه و به‌طور کل حوزه کاري وزارتخانه است.

 

پاسخ معنادار رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي به بيان خاطره‌اي از دوران رياست‌جمهوري حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي پرداخت. روزنامه «کيهان» به نقل از قرائتي نوشت: حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در زمان رياست جمهوري به يکي از کشورهاي اسلامي رفتند و ما به عنوان همراه در خدمت ايشان بوديم. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به رئيس‌جمهور آنجا فرمودند: بدهي ما را نمي‌دهيد؟ او در جواب گفت: قرآن مي‌فرمايد: «فنظرهْ الي ميسرهً؛ به آدم بدهکار مهلت بدهيد.»آقا با مزاح فرمودند: تا اينجا را قبول دارم ولي به شرط اينکه قسمت دوم آيه شريفه را نخوانيد که اگر بدهکار توانايي پرداخت ندارد به او ببخشيد: «ان تصدقوا خير لکم.»

 

دفاع بد يک نماينده از مجيدي

دفاع بد يک نماينده مجلس از فرهاد مجيدي باعث شد تا ادعاهايي که در خصوص او مطرح شده بود بيشتر رنگ واقعيت به خود بگيرد. بعد از افشاگري يک نماينده مجلس در خصوص دريافت ارز دولتي توسط فرهاد مجيدي، اين موضوع را کاملا رد کرد و عنوان کرد از اين نماينده مجلس شکايت خواهد کرد. با اين حال محمدمهدي فروردين رئيس کميسيون ورزش مجلس با اظهارات متناقضي در خصوص اين ماجرا کرده است:‌ من با اميرآبادي صحبت کردم و درباره موضوع مطرح شده شخص فرهاد مجيدي مدنظر نيست، نبايد اجازه بدهيم با توجه به نفوذي که افراد در جايگاه‌هاي مختلف دارند بخواهند از رانت استفاده کنند يا امتيازي بگيرند به پاکي مجيدي ايمان داريم.

عمو راستگوي بچه‌ها دار فاني را وداع گفت

حجت‌الاسلام والمسلمي محمدحسن راستگو کارشناس حوزه تعليم و تربيت که به عنوان عمو راستگوي بچه‌ها شاخته مي‌شد درگذشت. اين روحاني دوست‌داشتني سال 1332 هجري شمسي در شهر مشهد به دنيا آمد. او در سال دوم دبيرستان به حوزه علميه مشهد وارد و سطح را در مشهد و تتمه سطح و دروس خارج حوزه را در قم گذراند. او مبتکر برنامه ويژه تعليم و تربيت کودکان و نوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسيک براي مربيان پرورشي، مراکز تربيت معلم، حوزه‌هاي علميه و صداوسيماي جمهوري اسلامي بود. (برنامه‌هاي بازي با کلمات، راز دايره‌ها و ...) راستگو سال‌ها مديريت مرکز مربي کودکان در حوزه علميه و همچنين به مدت 35 سال اجراي برنامه‌هاي متعدد تلويزيوني براي کودکان را برعهده داشت.

 

انتقام‌گيري با تغيير انتخاب رشته

رئيس پليس فتا کردستان گفت: مردي جوان ضمن مراجعه به پليس فتا عنوان داشت با توجه به کسب رتبه‌ مناسب در کنکور سراسري، يکي از رشته‌هاي مهندسي را انتخاب نمودم، اما در زمان اعلام نتايج، متوجه شدم کليه اولويت‌هاي انتخابي من تغيير کرده است و باعث از بين رفتن آينده اين‌جانب شده قصد شکايت و پيگيري موضوع رادارم. سرهنگ مهدي دانش‌پور ادامه داد: با بررسي‌هاي صورت‌گرفته توسط کارشناسان پليس فتا مشخص شد که متهم با ورود به صفحه انتخاب رشته شاکي تمام اولويت‌هاي انتخابي وي را به رشته‌هاي نامناسب تغيير داده است، لذا با اقدامات فني متهم که خود نيز از شرکت‌کنندگان در کنکور سراسري بوده و با شاکي اختلافات شخصي داشت، شناسايي شد.

انتهاي پيام/

منبع:راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html