پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230414
"سياه بازي لاتاري" با کليد واژه مهاجرت!/ دام جديد سودجويان با روياي سفر به آمريکا
تاریخ انتشار : 1399/08/07 08:28:09
نمایش : 875
علي رغم تبيين خطرات پيش روي جوانان مهاجر، اما همچنان پاي برخي‌ها در ميدان بليت‌هاي بخت آزمايي باز است و جوانان کشور را به بهانه‌هاي مختلف مانند خروج از کشور براي زندگي رويايي در آمريکا فريب مي‌دهند، موضوعي که از سال‌هاي گذشته در دستور کار آنها بوده و همچنان در اين عرصه قرباني مي‌گيرند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آمريکا، جايي متفاوت تر از توصيف‌هاي هاليوودي، با قبض‌هاي گران و اجاره‌ بهاي بالاتر آپارتمانها در هر ايالت، هر جايي که زندگي مي کنيد قيمت آن متفاوت تر و بالاتر از مکانهاي ديگر است و هيچ راهي براي تحمل زندگي دشوار در آنجا را نداريد.

کار در آنجا حرف اول را مي زند و براي دوام آوردن در اين کشور بايد تمام وقت خود را به کار اختصاص دهيد تا بتوانيد از پس زندگي در آنجا برآييد، هزينه هاي سرسام آوري مانند پرداخت قبض هاي تلفن، آب و برق، اينترنت و حتي تلويزيون البته اگر خواهان آن باشيد شما را آزار مي‌دهد.

مهمترين موضوعي که مهاجران به اين کشور از دور زيبا بايد توجه کنند، دوري از خانواده ها و حتي فرزندان است، جايي که به دليل تحريم ها حتي نمي توانيد از حمايتهاي مالي خانواده و اطرافيان خود برخوردار باشيد، پس بايد کار کنيد و کار.

در واقع چيني‌ها، هندي‌ها و مکزيني‌ها و حتي مهاجران برخي از کشورهاي عربي را بيش از هر جاي ديگري مي‌بينيد و زبان انگليسي حرف اول را در آنجا مي زند، پس اين نيز يکي از مشکلات پيش روي مهاجران به اين خطه است.

به گفته مهاجرين به کشور آمريکا، امنيت شغلي يکي از موضوعات فراموش شده در اين خطه است، مساله اي که اگر در آستانه بازنشستگي هم باشيد از آن در امان نخواهيد بود و هر روز « خطر اخراج» شما را تهديد مي کند و حال اگر برچسب مهاجر شما را همراهي کند که ديگر هيچ!.

به طور قطع اگر کسي بخواهد به اين کشور مهاجرت کند خود را بايد براي سيستم ضعيفي مانند حمل و نقل عمومي و گران بودن خدمات درماني و ديگر موضوعات اين کشور آماده کند، با اين حال عده اي هنوز در روياي سفر به آمريکا هستند و قصد خروج از کشور را دارند.

اما برخي از مهاجرين به کشور آمريکا از ديرباز روياي سفر هميشگي به اين کشور را در سر داشته و به همين خاطر موضوع را از طريق « ثبت نام لاتاري» و يا « اخذ گرين کارت» پيگيري کرده اند که همين ثبت نام پاي برخي فريبکاران را به جان و مال آنها باز کرده است، جاني که تهديد مي شود و مالي که از آنها به سرقت برده مي‌شود.

روايت بليت هاي بخت آزمايي از زبان سينما

لاتاري يا همان بليت بخت آزمايي طي سالهاي گذشته مورد توجه برخي از جوانان در ايران قرار گرفته است، آن گونه که محمدحسين مهدويان در سال 1396 در فيلمي به نام « لاتاري» به بخش هاي از معضلات پيش روي جوانان مشتاق به قبولي در بليت بخت آزمايي مي پردازد، در واقع داستان اين فيلم به بخش هايي از زندگي دو جوان اشاره مي‌کند که يک ارزوي مشترک به نام برنده شدن در بليت لاتاري را دارند که بعدها دختر اين فيلم(نوشين) به خاطر کار ترجمه، به دبي مهاجرت مي کند و پس ازمدتي نيز گرفتار باندهاي قاچاق شده و دست به خودکشي مي زند.

اين تنها بخشي از مشکلات عديده برنده شدن در لاتاري آمريکا است که ممکن براي هر کسي اتفاق بيفتد کما اينکه بسياري از مشتاقان اين عرصه پايشان به دام قاچاقچيان جنسي نيز باز شده و از اهداف اصلي خود بازمانده اند.

تبليغ دوباره لاتاري‌ها در خيابانهاي تهران!

علي رغم تبيين خطرات پيش روي جوانان مهاجر، اما همچنان پاي برخي ها در ميدان بليت هاي بخت آزمايي باز است و جوانان کشور را به بهانه هاي مختلف مانند خروج از کشور براي زندگي رويايي در آمريکا فريب مي دهند، موضوعي که از سالهاي گذشته در دستور کار آنها بوده و همچنان در اين عرصه قرباني مي گيرند.

اما به تازگي خبرنگار ما به يکي از تبليغات دفاتر ثبت نام بليت« لاتاري» برخورد کرد که گويا آنها دوباره رژه لاتاري‌ها را در ميادين و خيابانهاي تهران تکرار مي کنند، همين علت موجب شد تا خبرنگار ما براي پيگيري‌هاي بيشتر با شماره تماس هاي روي اين کاغذهاي تبليغاتي ارتباط بگيرد تا حقيقت ماجرا روشن شود.

روي بروشور تبليغاتي اين شرکت مهاجرتي، دو شماره تماس موبايل و يک تلفن ثابت وجود داشت که پس از تماس خبرنگار ما با تمامي تلفن ها معلوم شد که تلفن هاي همراه پاسخگو نبوده و تنها تلفن ثابت اين شرکت واقع در خيابان انقلاب به تلفن ما پاسخ مثبت داد.

اپراتور تلفن اين شرکت مهاجرتي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره نحوه شرايط ثبت نام بليت بخت آزمايي، مي گويد: هزينه ثبت نام براي هر فردي حدودا 60هزار تومان است که بايد پاسپورت به همراه اعتبار لازم را دارا باشند.

او متذکر شد که متقاضيان براي ثبت نام بايد کدپستي منزل به همراه يک آدرس و ايميل فعال ارائه دهند.

اين اپراتور شرکت مهاجرتي اذعان مي کند که  شرط رشته دانشگاهي خاص براي ثبت نام در لاتاري وجود ندارد و افراد با هر سابقه و رشته و مدرک تحصيلي مي توانند در اين بخت آزمايي ثبت نام کنند.

وي به يکي از شيوه هاي شانس بيشتر در بخت آزمايي اشاره کرد و گفت: متقاضيان متاهل مي توانند هر کدام زير نظر ديگري اقدام به ثبت نام کنند تا بتوانند به راحتي دو شانس براي برنده شدن در اين بخت آزمايي بزرگ را دارا باشند.

او در پاسخ به اين پرسش که آيا فرمان مهاجرتي ترامپ عليه ايرانيان شامل بخت آزمايي ها نيز مي شود،اظهار کرد: ترامپ محدوديتها را براي افرادي ايجاد کرده که با پاسپورت و ويزاي خود به آمريکا سفر مي کنند و در واقع شامل افرادي که از طريق لاتاري اقدام مي کنند نمي شود.

ادعاهايي که تماما دروغ است

 با يک جستجوي ساده در گوگل کافي است به دروغ شرکتهاي تبليغات مهاجرتي پي ببريد، دروغي که با امضاي دونالد ترامپ تمام آنها بر ملا شده و ديگر هيچ کارت سبزي براي مهاجران صادر نمي شود.

گوياي همين ادعا، گزارش بي بي سي در تاريخ چهارم ارديبهشت ماه سال جاري است که با عنوان« دونالد ترامپ فرمان تعليق صدور کارت سبز را امضا کرد» منتشر شده است، جداي از تاريخ انتشار اين گزارش رويه ايران ستيزي آمريکايي ها با مردم ايران مهم است. آنچنان که افراد مهاجر حتي در صورت ورود به اين کشور نيز با مشکلات بزرگي روبه رو خواهند شد.

با اين تفاصيل بايد پرسيد که شرکتهاي تبليغات مهاجرتي با بهره گيري از يک شيوه پوچ از دستور خارج شده به دنبال درآمد زايي هستند که تاکنون هيچ يک از مقامات نظارتي نيز مقابل آنها نايستاده است.

در واقع از اين شرکتهاي تبليغاتي بايد پرسيد در شرايطي که تحريم هاي آمريکايي مردم ايران را دچار محدوديتهاي شديدي کرده است چگونه ممکن است ترامپ فرمان مهاجرتي خود را را لغو و پاي ايراني ها را به اين کشور باز کند؟

به طور قطع اين يکي از شيوه هاي جديد کلاهبرداري شرکتهاي مهاجرتي با تم قديمي مهاجرت به کشور آمريکا است که مي تواند در شرايط دشوار اقتصادي درآمدهاي بسياري را براي آنها به دنبال داشته باشد و اين موضوع ورود جدي نهادهاي نظارتي را به دست اندازي چنين شرکتهايي به اموال مردم مي طلبد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html