پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230410
حال و هواي کادر درمان در بيمارستانها/ پرستاران از روزهاي بحران کرونا گفتند+ فيلم
تاریخ انتشار : 1399/08/03 09:10:46
نمایش : 1443
در اين روزهايي که کرونا روزانه جان صدها هموطن را مي گيرد، مدافعان سلامت با تلاش و زحمت فراوان در بيمارستان ها مشغول خدمت به بيماران هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سفير افلاک روزهاي کرونايي در حال گذر است، بيش از هشت ماه از شيوع کرونا در کشور گذشته و تاکنون بيش از ۵۵۶ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر بر اثر اين بيمارس جان خود را از دست داده اند.

از اين روزها به عنوان روزهاي تلخ و سياه کرونا ياد مي شود، مرگ روزانه بيش از ۳۰۰ نفر از هموطنانمان بسيار سخت و زجر آور است، شرايط شيوع کرونا بسيار گسترش يافته و اکثر استانها و شهرهاي کشور درگير اين ويروس هستند.

استان لرستان از جمله استان هاي با وضعيت قرمز کروناست و تاکنون بيش از ۳۵ هزار نفر به اين بيماري مبتلا شده و ۷۲۹ نفر فوت کرده اند و اين در حاليست که وضعيت کرونا در شهرهاي کوهدشت، دورود، پلدختر، اليگودرز و خرم آباد فوق پر خطر گزارش شده است.

کرونا در حالي جولان مي دهد که مدافعان سلامت از نخستين روز شيوع اين بيماري تاکنون بدون وقفه مشغول خدمت به بيماران هستند، پزشکان و پرستاراني که در شرايط بسيار سخت براي نجات جان انسانها خدمات ارائه مي دهند.

خبرنگار سفير افلاک براي تهيه گزارش به بيمارستان امام علي(ع) شهرستان ازنا رفته تا از نزديک با کادر درمان صحبت نمايد.

خدمت به شوق نجات جان بيماران

مرادي يکي از پرستاران اين بيمارستان اظهار داشت: کادر درمان هشت ماه است که در بيمارستان ها تلاش مي کنند و در حالي مشغول به خدمت هستند که پوشش لباس هاي محافظتي بسيار سخت است اما براي نجات جان بيماران و خدمت به انها اين سختي ها را تحمل مي کنيم.

وي افزود: براي شکست کرونا، همه پزشکان و پرستاران ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند و انتظار داريم مردم هم ما را کمک کنند و با رعايت پروتکل هاي بهداشتي کاري کنند که از شيوع بيماري کاسته شود.

اين پرستار ازنايي تصريح کرد: شيوع کرونا بسيار زياد شده و روزانه افراد زيادي به اين بيماري مبتلا و يا گاهي جان خود را از دست مي دهند که ضروي است همه افراد نکات بهداشتي را رعايت کنند.

مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا

ملکي يکي ديگر از پرستاران ازنايي گفت: فشار کاري زياد است و شيفت هاي زيادي در بيمارستان هستيم و اين سبب خستگي همه کادر درمان شده اما عليرغم همه اين سختي ها، همچنان در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول به خدمت هستيم.

وي بيان کرد: همه کادر درمان در اين روزها از دل و جان کار مي کنند تا مبتلايان به اين ويروس هر چه سريعتر بهبود يابند و به زندگي عادي برگردند.

اين پرستار ازنايي عنوان کرد: از همه مردم خواهشمنديم که فاصله ها را رعايت کنند، ماسک بزنند و از منزل خارج نشوند تا از شيوع اين بيماري کاسته شود.

ابتلاي بيش از ۲ هزار نفر به کرونا و فوت ۵۵ نفر در ازنا

خشايار قيصري رييس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ازنا در گفت‌‌و‌‌گو با سفير افلاک اظهار داشت: آمار فوتي‌هاي مبتلا به کرونا در ازنا شيب صعودي است و تاکنون ۵۵نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري فوت کرده اند.

وي افزود: تعداد بيماران مثبت کرونا در حال حاضر دوهزار و ۲۶۶نفر و تعداد بهبود يافتگان نيز به هزار و ۹۰۰ نفر رسيده است.

رئيس مرکز بهداشت و درمان ازنا عنوان کرد: در صورت عدم توجه به رعايت نکات بهداشتي شاهد افزايش بيش از پيش تعداد بستري‌ها و مبتلايان به کرونا خواهيم بود که باعث بالا رفتن آمار فوتي‌ها نيز مي‌گردد.

قيصري تصريح کرد: از همشهريان گرامي درخواست داريم با توجه به قرمز شدن وضعيت کرونايي در ازنا، نسبت به رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، دوري جدي از تجمعات و استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند تا شيوع بيکاري کم شود.

با توجه به شرايط شيوع کرونا در استان، محدوديت هاي کرونايي در استان يک هفته ديگر تمديد شد.

انتهاي پيام/

9

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html