پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230403
ادمين‌هاي بي‌هويت مجازي در ليگ برتر کشتي/ وقتي ناخبرنگاران براي تيم ملي تعيين تکليف مي‌کنند!
تاریخ انتشار : 1399/07/30 08:21:05
نمایش : 1512
طي روزهاي برگزاري رقابت‌هاي دور رفت ليگ برتر کشتي آزاد و فرنگي مشخص شد که تعدادي از ادمين‌هاي پيج‌هاي اينستاگرامي با ID کارت اختصاصي سازمان ليگ و به‌عنوان خبرنگار و عکاس پا به سالن 12 هزار نفري آزادي گذاشته‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در شرايطي که بحران کرونا و شيوع اين بيماري در ايران و اقصي نقاط جهان باعث شده بود تا تمام رقابت‌هاي ورزشي با تعطيلي موقت مواجه شود و تکليف ورزشکاران رشته‌هاي المپيکي در سال منتهي به المپيک دچار سردرگمي گردد، بالاخره جهش افسارگسيخته اپيدمي ويروس کوويد-19 با کنترل و شيب نزولي روبه‌رو شد تا بسياري از کشورها ابتدا به شکل محدود و با پروتکل‌هاي خاص به بازگشايي مجدد ويترين ورزش‌هاي خود بپردازند.

کشتي فرنگي و آزاد ايران به‌عنوان ورزش نخست کشور و شانس اول کسب مدال در آوردگاه المپيک توکيو نيز در دوران موج اوليه کرونا با تعطيلي مواجه شد، اما بالاخره با پيگيري‌هاي مسئولين فدراسيون کشتي و مساعدت‌هاي فدراسيون پزشکي-ورزشي و وزارت بهداشت و درمان براي تبيين پروتکل‌هاي خاص جهت بازگشايي مجدد سالن‌هاي کشتي، دوبنده‌پوشان مجدداً روي تشک آمدند تا هم تنور ليگ برتر را داغ کنند و هم نيم‌نگاهي به دوبنده تيم ملي داشته باشند.

برخلاف همه‌ساله که حضور متعدد و بعضاً بي‌شمار خبرنگاران و عکاسان در سالن آزادي به دليل لزوم پوشش خبري مسابقات کشتي وجود داشت، سازمان ليگ و فدراسيون کشتي طي اقدامي منطقي و پيشگيرانه نسبت به اختصاص تنها يک خبرنگار از هر رسانه اقدام کردند تا هم از ازدحام اهالي خبري جلوگيري شود و هم آمار ابتلا به کرونا لااقل در کشتي شدت نيابد.

با اين‌که از ابتدا قرار بود تا فدراسيون کشتي و سازمان ليگ تنها سلامت خبرنگاران معرفي شده توسط رسانه‌هاي معتبر را طي تست کرونا تائيد کند و نهايتاً نسبت به صدور ID کارت مبادرت ورزد، اما طي روزهاي برگزاري رقابت‌هاي دور رفت ليگ برتر کشتي آزاد و فرنگي مشخص شد که تعدادي از ادمين‌هاي پيج‌هاي اينستاگرامي با ID کارت اختصاصي سازمان ليگ و به‌عنوان خبرنگار و عکاس پا به سالن 12 هزار نفري آزادي گذاشته‌اند و عملاً اين پروتکل‌هاي منطقي و سخت‌گيري‌هاي لازم را زيرپا گذاشته‌اند.

يکي از همين افراد اينستاگرامي که خودش را در پوشش خبرنگار به محل برگزاري مسابقات رسانده بود، سفير تبليغاتي تيم کشتي باشگاه استقلال است. وي که فعاليت‌هاي مجازي در شبکه‌هاي اجتماعي‌اش را منعطف به تيم آبي‌پوش کرده، با حضور در محل تمرين و مسابقه استقلالي‌ها درحال پرزنت و پروموت کردن تيم تازه‌وارد کشتي آزاد است و به‌عنوان ادمين اينستاگرام يک تيم خاص توانسته مجوز ورود به محل برگزاري مسابقات ليگ برتر کشتي را کسب کند.

اوضاع به جايي رسيده که همين فرد اينستاگرامي پايش را از رداي ID کارت خبرنگاري‌اش فراتر نهاده و به ساختار انتخابي تيم ملي کشتي آزاد و چرايي عدم دعوت از برخي گوش‌شکسته‌ها ايراد مي‌گيرد. دنباله قضيه را که بگيريم مشخص مي‌شود که آقاي ادمين از عدم دعوت کشتي‌گيران تيم استقلال به اردوي انتخابي ناراحت است و از اين رو به فدراسيون کشتي و سرمربي تيم ملي آزاد ايراد مي‌گيرد.

جداي اين‌که چنين افراد معلوم‌الحالي چگونه بسيار بيشتر از حدود اختيارات ناچيز خود اظهار نظر مي‌کنند، پيکان انتقاد بايد به سمت فدراسيون کشتي و سازمان ليگ نشانه برود؛ چرا که سازوکار اين تشکيلات باعث شده تا يک فرد بي‌رسانه به‌عنوان خبرنگار وارد محل برگزاري مسابقات شود و چنين جولان دهد. سازمان ليگي که به بهانه شيوع ويروس کرونا از افزايش تعداد خبرنگاران رسمي از رسانه‌هاي معتبر جلوگيري مي‌کند، چطور به چنين اشخاصي ID کارت و مجوز ورود را هديه مي‌دهد؟

رفتار دوگانه سازمان ليگ در رابطه با دعوت از خبرنگاران در اين‌جا مشخص مي‌شود که ارج و قرب يک فرد بي‌هويت مطبوعاتي از رسانه‌هاي مکتوب و ديجيتال بيشتر است و برخي‌ها حتي بدون طي کردن روال و پروتکل‌هاي بهداشتي مربوطه مي‌توانند به محل برگزاري ليگ برتر راه پيدا کنند. هم‌چنان در چرايي حضور افرادي که تنها رسانه‌شان به اپليکيشن اينستاگرام محدود مي‌شود در مسابقات ليگ برتر کشتي وجود دارد و سازمان ليگ بايستي در اين باره پاسخ‌گو باشد، اما کاش اگر هم بدعتي نهاده شده و قرار است من‌بعد از حضور ادمين‌ها هم دعوت شود، لااقل يک تست شخصيتي از آن‌ها گرفته شود؛ علاوه بر تست PCR و پروتکل‌هاي مراقبتي.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html