پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230391
روستاي ليرابي دور از ارتباطلات/ 3 هزار نفر از داشتن اينترنت محرومند
تاریخ انتشار : 1399/07/27 09:53:50
نمایش : 1494
تلفن همراه و اينترنت در اين دوره يکي از ملزومات است اما در اين عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستاي ليرابي در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختياري وجود دارد که مردمانش از نعمت اينترنت و آنتن دهي تلفن همراه بي‌بهره‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ در سال‌هاي اخير استفاده از اينترنت در کشور رشد قابل‌ توجهي داشته و مسئولان مربوطه بارها براي فراهم کردن زيرساخت‌هاي اين حوزه وعده‌ها داده‌اند که تجهيز روستاها به امکانات مطلوب يکي از مهم‌ترين اين وعده‌هاست

روستا‌ها يکي از مناطقي هستند که به دليل دوربودن از مناطق شهري ارتباط يافتنشان به اينترنت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است با توجه به اينکه ساکنان روستا نيز مانند شهرنشينان نيازمند انجام برخي کار‌هاي خود به وسيله اينترنت بوده و وظيفه دولت فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم براي سهولت دسترسي روستائيان به اينترنت است و آباداني روستا‌ها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف همواره مورد توجه مسئولان کشور در برهه‌هاي مختلف تاريخي وجود داشته است بايد توسعه شبکه‌هاي ارتباطي روستا‌ها نيز در دستورکار نهاد‌هاي مربوطه  قرار گيرد.

 مطمئناً توسعه و تجهيز کردن دکل‌هاي مخابراتي در روستاها مي‌تواند تا حدودي از مشکلات اين روستاها را بکاهد.

 تلفن همراه و اينترنت در اين دوره يکي از ملزومات است اما در اين عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستاي ليرابي در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختياري وجود دارد که مردمانش از نعمت اينترنت و آنتن دهي تلفن همراه بي‌بهره‌اند.

3هزار نفر در روستاي ليرابي از داشتن اينترنت محرومند

صالحي يکي از اهالي روستاي ليرابي اردل در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود 10 سال است که روستاي ليرابي در آنتن دهي تلفن همراه ضعيف است و تا کنون اقدامي براي حل اين مشکل صورت نگرفته است.

وي تصريح کرد: اين روستا 3 هزار نفر جمعيت دارد و متاسفانه از داشتن اينترنت محروم است.

صالحي اذعان داشت: تا کنون هربار اين مسئله را از سوي مسئولين پيگيري کرده ايم به نتيجه نرسيده و همچنان مشکل قطعي اينترنت را داريم.

پيگيري حل قطعي اينترنت با اداره کل فناوري و اطلاعات است

آقايي مدير کل مخابرات چهارمحال و بختياري گفت: بعد از خصوصي سازي ، شرکت مخابرات ايران به مخابرات استان ها واگذار و پوشش ،توسعه و ارتقاء تلفن همراه از وظايف دولت است که اين وظيفه مدير کل فناوري اطلاعات استان است که مسئله را پيگيري مي کنند.

وي با اشاره به اينکه تعدادي از روستاها که مشکل اينترنت دارند طرح هاي را به مخابرات داده اند که مشکل را تا حدودي رفع کنيم بيان داشت: متاسفانه تا اين تاريخ براي پوشش تلفن همراه در ليرابي طرحي به استان چهارمحال و بختياري واگذار نشده و مردم مي توانند از طريق مدير کل فناوري اطلاعات اطلاعات مسئله را پيگيري کنند .

آقايي بيان داشت: ما يک آنتني روي کوه داريم که روستاهايي که در ارتفاعات هستند مي توانند از آن استفاده کننده اما متاسفانه کساني که پايين دست روستا هستند اين پوشش اينترنت را ندارند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات هر طرحي را به ما  ابلاغ کنند بعد از وصول طرح آن را اجرا ميکنيم.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html