پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230379
رسول پناه: پرداخت بدهي برانکو کمر ما را شکست/ باشگاه را با ۱۴۸ ميليارد بدهي تحويل گرفتم
تاریخ انتشار : 1399/07/19 08:51:01
نمایش : 1572
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: پرداخت بدهي برانکو کمر ما را شکست و تا چند روز ديگر بدهي او را تسويه مي‌کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهدي رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپوليس درباره اينکه آيا باشگاه پرسپوليس مي تواند مطالبات برانکو را از محل پاداش هاي خود در ليگ قهرمانان آسيا پرداخت کند، اظهار داشت: بايد منطقي با اين مشکل برخورد کنيم. دو ميليون دلار بدهي ما به برانکو بود که يک ميليون و ۱۰۰ هزار دلار را پرداخت کرده و حدود ۹۰۰ هزار دلار مانده است. بخشي از اين بدهي هم آماده شده اما متاسفانه با مشکل براي انتقال پول مواجه شده ايم و به نظر مي رسد راهي براي ترانسفر اين پول به حساب برانکو وجود ندارد.
 
وي افزود: دو روز قبل نامه اي به AFC ارسال و اعلام کرديم پول برانکو را از محل مطالبات ما در اين نهاد پرداخت کند که امروز به ما جواب داد و گفت با توجه به بررسي هاي تيم مالي و حقوقي AFC هيچ راهي براي پرداخت اين پاداش وجود ندارد. نه مي توانند آن را به پرسپوليس پرداخت کنند و نه امکان واريز آن به حساب برانکو يا شخص ثالث ديگري وجود دارد.
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس تصريح کرد: مي خواهم نامه جديد AFC را در سايت باشگاه پرسپوليس منتشر کنم تا همه هواداران آن را ببينند. تمام فکرمان مشغول پرداخت پول برانکو است اما نمي دانيد چه مشکلاتي داريم. يکي از مشکلات ما هم اين است که برخي ها از داخل شيطنت مي کنند تا انتقال پول انجام نشود. البته مي خواهم به هواداران بگويم راهکاري پيدا کرده ايم که اگر عملياتي شود در اين يکي دو روز پول برانکو را پرداخت خواهيم کرد. راهي که قانوني هم است. با توجه به تحريم اخير ۱۸ بانک کشورمان تمام راه ها فرعي و ارتباط ها هم قطع شده است.
 
رسول پناه ادامه داد: برخي فکر مي کنند ما نشسته ايم و هيچ کاري براي پرداخت پول برانکو انجام نمي دهيم. بخش عمده اي از اين پول آماده شده اما مشکل انتقال و ترانسفر داريم. اين دغدغه براي ما هم مانند هواداران  مهم است‌. مي دانيم همه پرسپوليسي ها نگران هستند اما تا حدي دغدغه داريم که امروز ظهر توانستيم مدارک خود را براي کسب مجوز حرفه اي آپلود کرديم.
 
وي با اشاره به رد شدن شکايت باشگاه النصر توضيح داد: در ۲۴ ساعت کارگروهي از حقوقدان ها را تشکيل داده و لايحه ۷۵ صفحه اي ارائه کرديم. بايد از نبي هم که در فدراسيون فوتبال با ما همکاري کرد، تشکر کنم‌. باشگاه درگيري هاي زيادي دارد و مهم تر از همه پول برانکو است‌. ساعاتي قبل هم براي پيدا کردن راهکار با فدراسيون فوتبال ارتباط گرفتيم.
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس درباره آخرين اقدام هاي اين باشگاه براي کاهش يا بخشش محروميت عيسي آل کثير توضيح داد: درخواست دريافت گراندز رأي را ارائه کرديم و منتظريم شرح تفصيلي اين راي به ما ابلاغ شود. پس از آن سه روز براي ثبت اعتراض و 5 روز براي تنظيم و ارسال لايحه دفاعي زمان داريم. از فردا حقوقدان هاي ما لايحه جامع و کاملي را تنظيم خواهند کرد تا بتوانيم حق آل کثير را بگيريم و وي به تيم بازگردد. 
 
رسول پناه ادامه داد: پرسپوليس اکنون درگير بحث هاي مختلفي مانند کسب مجوز حرفه اي، خصوصي سازي، بحث آل کثير، برانکو و شکايت النصر است‌. براي پيگيري پرونده النصر تا ۲-۳ بامداد در فدراسيون فوتبال رفت و آمد مي کرديم تا حق پرسپوليس ضايع نشود. خدا را سپاس مي گوييم لايحه مان به حدي جامع و شامل بود که AFC به سرعت اعلام کرد پرسپوليس قانون را رعايت کرده و هيچ مشکلي پيش نيامد.
 
وي درباره برنامه هاي باشگاه پرسپوليس براي کسب قهرماني ليگ قهرمانان توضيح داد: با توجه به مشکلات پرونده برانکو حساب اين روزها را کرده بوديم. در سه چهار روز توانستيم اين بازيکنان را جذب کنيم زيرا مي دانستيم امکان دارد پنجره مان بسته شود و بار ديگر دچار معضلي شويم که دو سال پيش با آن گرفتار شديم. در آن فاصله نقل و انتقالات تمام بازيکنان مدنظر سرمربي را جذب کرديم. در اين بحث مشکلي نداريم اما بايد تمام تمرکز خود را روي تقويت تيم بگذاريم.
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس خاطرنشان کرد: اکنون اگر پنجره پرسپوليس هم باز شود، ديگر نمي توانيم بازيکن بگيريم. نقل و انتقالات را به شکل قانوني انجام داده و از سهميه خود استفاده کرديم. البته يحيي گل محمدي يکي دو بازيکن زير ۲۳ سال را معرفي کرده و اميدواريم بتوانيم آنها را جذب کنيم تا اگر تيم در پستي مشکل دارد آن را برطرف کنيم. به نظر من فرصت استثنايي براي پرسپوليس ايجاد شده که بايد از آن بهترين استفاده را کنيم تا بتوانيم قهرمان آسيا شويم.
 
رسول پناه درباره وضعيت مالي پرسپوليس توضيح داد: وضعيت مالي مان خيلي بد است و صورت خود را با سيلي سرخ نگه داشتيم. مشکل بزرگ من اين است تعهدات باشگاه سال ۹۷ درگيرمان کرده در غير اين صورت براي تعهدات سال ۹۹ مشکلي نداريم زيرا منابع را ايجاد کرده و يک ريال هم تعهد به وجود نياورده ايم. تعهدات فعلي براي يکي دو سال قبل است. گلايه برخي بازيکنان هم درست است اما نمي توانيم از اين تعهدات بگذريم. ۸۵ تا ۹۰ درصد قرارداد  برخي بازيکنان و براي تعدادي هم تا ۱۰۰ درصد پرداخت کرده ايم اما تاکنون پاداش هاي آنها پرداخت نشده است.
 
وي ادامه داد: به نظر من کار خود را به نسبت خوب انجام داده ايم و هيچ باشگاهي را پيدا نمي کنيد که ۹۰ درصد قرارداد بازيکنانش را پرداخت کرده باشد. قطعا آفرها و پاداش ها را هم با تامين منابع پرداخت مي کنيم. مشکلات مالي زيادي داريم و براي يک پرونده برانکو بايد ۵۰-۶۰ ميليارد هزينه مي کرديم. اين مبلغ نصف بودجه يک سال پرسپوليس است و واقعا پرداخت آن براي ما مشکل ساز شد و کمرمان را شکست.
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس اضافه کرد: با تمام اين شرايط به لطف خدا و دعاي هواداران توانستيم تيم و باشگاه را جمع کنيم. تيم را تقويت کرديم و پرسپوليس هم نتيجه گرفته است تا شرمنده هواداران نشويم.
 
رسول پناه درباره گلايه هاي بوژيدار رادوشويچ به دليل پرداخت نشدن پاداش خودش و بشار رسن پس از بازي با السد گفت: بايد درباره اين موضوع توضيح بدهم. پاداش رادو و بشار هم پرداخت شده بود. کل پاداشي که به بازيکنان براي ليگ قهرمانان پرداخت کرده ايم ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان بوده که تاکنون سابقه نداشته است. بشار و رادو فقط پاداش يک بازي را نگرفته اند اما ساير پاداش ها را دريافت کرده اند.
 
وي افزود: آن پاداشي هم که به حساب شان نرفته اصلاحيه کرده و دستور داديم به اين دو بازيکن پرداخت شود. آنها شماره حساب ايراني داشتند اما يک پرداخت به حساب شان ننشست و بانک پول را برگرداند. در نوبت بعدي اين مبلغ هم به حساب بشار و رادو مي نشيند.
 
وي درباره اقدام هاي باشگاه پرسپوليس براي اخذ ميزباني ديدار فينال ليگ قهرمانان توضيح داد: در اين زمينه بايد با کادرفني، هيات مديره، فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش جلسه اي برگزار کرده و به جمع بندي برسيم. بايد پيشنهاد ميزباني بدهيم زيرا ما هم يک پاي فينال هستيم و بايد از حق خود استفاده  کنيم. با مشورت فدراسيون و وزارت خانه اين پيشنهاد را ارائه مي دهيم.
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس درباره احتمال جذب بازيکن خارجي از سوي اين باشگاه گفت: فدراسيون فوتبال ممنوعيت جذب بازيکن و مربي خارجي را ابلاغ کرده و چنين امکاني وجود ندارد. اگر اين ممنوعيت وجود نداشت ما با توجه به بضاعت مان بازيکن خارجي جذب مي کرديم اما اکنون همه بايد به قانون تمکين کنيم.
 
رسول پناه درباره تمديد قرارداد برخي بازيکنان اظهار داشت: جذب بازيکن جديد تمام شده اما بازيکنان قبلي تيم همه با پرسپوليس قرارداد دارند. به صورت مثال شجاع خليل زاده دو سال ديگر با ما قرارداد دارد. افزايش مبلغ قرارداد وي در حوزه اختيارات من نيست بلکه بايد به هيات مديره برود و اگر بدون موافقت هيات مديره بخواهيم قراردادها را دستکاري کنيم، براي بازيکنان ديگر داستان مي شود. قرارداد قابل احترام است اما من قبول دارم زماني که شجاع با پرسپوليس قرارداد بست، ارزش دلار پايين بود و اکنون ارزش قرارداد خليل زاده کم شده است. 
 
وي ادامه داد: قبول دارم هزينه بازيکنان بالا است اما ما هم تا حدي توانايي داريم و بايد دخل و خرجمان به هم بخواند. پرسپوليس به اين دليل به مشکل مي خورد که هزينه و درآمدش به هم نمي خورد. بايد طبق قانون عمل کنيم و اگر مي خواهيم قرارداد بازيکن را افزايش بدهيم بايد از هيات مديره مصوبه گرفته و منابع لازم را هم ايجاد کنيم. اگر فقط براي يک بازيکن چنين کاري انجام بدهيم صداي بازيکن ديگر بلند مي شود و تمرکز تيم به هم مي خورد.
 
سرپرست پرسپوليس تصريح کرد: از بازيکنان مي خواهم شرايط خاص باشگاه را درک کنند. پرسپوليس را با ۱۴۸ ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتم اما با اين وجود قهرماني ليگ برتر، غرب آسيا را کسب کرده و به بسياري از تعهدات خود هم عمل کرديم. الان از لحاظ بودجه به مشکل خورده ايم و هيچکس هم به ما کمک نمي کند. اگر کسي سند دارد که يک ريال به پرسپوليس کمک کرده، آن را مي پذيرم. باشگاه براي درآمدزايي از ظرفيت خودش استفاده مي کند و توانستيم با استفاده از اين ظرفيت منابع مالي ايجاد کنيم اما اکنون شرايط کرونا وضعيت اقتصادي را به هم ريخته است.
 
رسول پناه افزود: حضور در همين بازي هاي آسيايي براي ما ۱۵ ميليارد تومان هزينه داشت. مي توانستيم خيلي زودتر پول برانکو را پرداخت کنيم اما نمي توانستم تيم را رها کنم. تمرکز خود را به کار گرفته ايم تا پرسپوليس تقويت شود. مي دانيم بحث پرداخت پول برانکو جدي است اما درآمدي نداريم و هيچکس هم کمک نمي کند‌. همه از پرسپوليس انتظار دارند و فکر مي کنند باشگاه بانک مرکزي است. پولي از AFC نگرفته ايم.
 
وي ادامه داد:  همه فکر مي کنند پول به باشگاه آمده و ديدم در فضاي مجازي فرم هايي طراحي مي کنند که پرسپوليس ۸ ميليون دلار و فلان درآمدزايي داشته است اما نمي دانيم اين پول ها کجا است. 
 
سرپرست باشگاه پرسپوليس اضافه کرد: درباره پرداخت پول برانکو بايد بگويم شيطنت هايي از  داخل کشور صورت مي گيرد که اجازه نمي دهد اين پول منتقل شود و برخي هم کاسه داغ تر از آش شده اند. نمي دانيد چه داستان هايي راه انداخته اند. هر زمان اين پول را انتقال بدهيم، اعلام مي کنم چه اتفاق هايي براي باشگاه رخ داده است. بعضي ها عمدا نمي گذارند پرسپوليس قهرمان شود و برخي هم از روي عمد هر کاري مي توانند انجام مي دهند. همين شب گذشته بار ديگر به فيفا درباره نقل و انتقالات ما گزارش از ما خواست.
 
رسول پناه در ادامه گفت و گو با راديو ورزش افزود: مشکل ما عربستاني ها نيستند بلکه افراد داخلي هستند که مدام عليه کشور و پرسپوليس گزارش داده اند تا فيفا امروز نامه بدهد و بگويد گزارشي از نقل و انتقالات خود را براي ما هم ارسال کنيد. اگر بخواهم راهکار پرداخت پول برانکو را بگويم بار ديگر داستان درست کرده و راه را مي بندند. نمي دانيد چه مشکلاتي داريم اما از هواداران مي خواهم وضعيت باشگاه را درک کنند. تمام هم و غم پرسپوليس پرداخت پول برانکو است اما برخي با شيطنت خود مي خواهند رابطه باشگاه را با بازيکن خراب کنند اما اجازه نمي دهيم براي تمرکز تيم مشکلي پيش بيايد.

منبع:راه دانا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html