پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230328
بيماري اقتصادي گريبان گير کشور شده است/ با گراني‏هاي افسارگسيخته بايد چه کرد؟
تاریخ انتشار : 1399/06/29 10:31:38
نمایش : 1555
پاي درد و دل هرکسي که امروز مي‌نشينيم از بيماري اقتصادي که گريبان گير کشور شده است، گلايه دارد و اين موضوع با توجه به اينکه نمايندگان مجلس آتي يکدست‌تر هستند بيشتر براي عموم اميدواري به وجود آورده است.
سجاد شهراني، کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، گراني و تورم را عامل نارضايتي مردم عنوان کرد و گفت: گراني‌ها نارضايتي‌هاي زيادي در بين مردم به وجود آورده است .
 
وي تصريح کرد:  براي عبور از اين شرايط ملتهب و نابساماني اقتصادي نياز به يک تقسيم وظايف درست دستگاهي و تقسيم‌کار ملي و روحيه و مديريت جهادي و جوانانه دارد و سهم مسئولان به‌خصوص دولت از همه مردم بيشتر است.
 
وي اظهار داشت: فضاي به‌هم‌ريخته امروز اقتصادي کشور معلول سوداگري‌ها و انحرافات اقتصادي بسياري است. در اين حوزه برخورد و ايجاد بازار مثبت اقتصادي يکي از اهدافي است که مجلس براي تحقق آن بايستي فعاليت مضاعفي داشته باشد.
 
وي بيان داشت: دولت بايد فکري به حال اين وضعيت کند، گراني بي‌رويه و بي‌سابقه سال جديد در بازار مسکن، طلا، خودرو سبب تأثير در ديگر بازارها و اقلام مصرفي مردم مانند مرغ و تخم‌مرغ و … شده است.
 
وي گفت: از سوي ديگر اين روزها بازهم بحث خودرو و گراني افسارگسيخته اين کالا در سال جديد در بازار بيداد مي‌کند. خودرو پرايد درهرحال در حال رکوردشکني است و قيمت 90 ميليوني اين خودرو بسياري را متعجب کرده است. حالا مردم و دلالان و خودروسازان درگير قيمت‌هاي جديد هستند و بعضاً خريدوفروش در اين زمان به عدد صفر نزديک شده است.


حجت‌الاسلام محسن ملک پودر در مورد  گراني‏هاي افسارگسيخته اين روزهاي بازار  گفت:در ماه‏هاي اخير و بخصوص از ابتداي سال ۹۹ موجي از گراني‏هاي لجام‌گسيخته بازار را فراگرفته است. بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در اين زمينه پيشتازند.
 
وي افزود:  در هفته‏هاي اخير بسياري از کالاهاي اساسي موردنياز مردم نيز با گراني دوچندان مواجه شده‏اند. در اين ميان آنچه موجب نگراني است فشار مضاعف گراني بر عهده آسيب‏ديدگان وضعيت کرونايي است که بايد شرايطي دشوارتر را تحمل کنند.
 
وي بيان داشت: وجود مافياي اقتصادي به‏ويژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ي آن را در کشف انبارهاي مختلف خودرو ديديم باعث اين گراني‏هاست. اين باندهاي مافيايي در هر وضعيت سخت و دشوار دست بکار شده و براي تقويت منافع بادآورده خود تلاش مي‏کنند و موجب به وجود آمدن اين شرايط مي‏شوند.
 
وي عنوان داشت: عدم وجود يک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌هاي مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏طلبان در اين‏گونه شرايط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
 
وي اظهار داشت: انتظار مي‏رود دولت محترم به خاطر اين‌که نظام سياست‏گذاري مياني و خرد و تيز برنامه‏ريزي و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد؛ با هماهنگي و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ويژه نظارت دقيق و رصد و پايش مشکلات اقدامات مؤثرتري را انجام دهد. نبايد به‏گونه‏اي عمل کرد که تلقي رهاشدگي کارها در سال پاياني دولت در اذهان مردم و افکار عمومي شکل بگيرد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: مجلس تازه‌نفس و جوان و انقلابي يازدهم که رويکرد اصلي خود را اقتصاد و معيشت مردم قرار داده است بايد با هدف‏گيري دقيق درست و اقدامات نقطه زن و راهگشا، اولويت‏هاي اصلي را در رفع مشکلات معيشتي فهرست کرده و براي آن راهکارهاي مؤثر و کارگشا بينديشد و از دولت مطالبه و پيگيري کند. مردم ما از مجلس يازدهم انتظار دارند در اولين سال فعاليت خود با اقدامات کارشناسي شده و دقيق، گره‏هايي را زندگي و معيشت عمومي باز کنند.
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html