پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230319
نمايندگاني که مردم را محرم ندانستند!/ شعار شفافيت در مجلس چه شد؟
تاریخ انتشار : 1399/06/26 09:07:12
نمایش : 1410
درحالي که مجلس يازدهم شعار شفايت آرا مي دهد برخي از نمايندگان به بررسي غيرعلني مسائل مربوط به مستمري بگيران با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي راي دادند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مجلس شوراي اسلامي با توجه به اينکه خانه ملت ناميده مي شود و ناظر و حافظ منافع ملت ايران به طور مستقيم است، بايستي در جهت شفاف سازي اقدامات لازم را انجام دهد. اين مطالبه هم از سوي افکارعمومي وجود دارد و هم اينکه نمايندگان مجلس طي اقدامات و اظهارات مختلف نسبت به شفاف سازي بحث نظارت مجلس بر ديگر قوا خصوصا قوه مجريه تاکيد کردند.

در همين راستا، موضوع شفافيت آراي نمايندگان مطرح شد و با توجه به اينکه سيستم مجلس گذشته با قيام و قعود انجام مي شد و حالا به طور راي گيري با سبدهاي راي انجام مي شود اين مطالبه مطرح مي شد که بايستي مثل گذشته آراي نمايندگان شفاف شود. 
 
موضوع ديگري که در راستاي شفافيت مطرح مي شد حضور و پاسخ صريح و آشکار وزراء در صحن علني مجلس بود. اين موضوع در مجلس گذشته مورد انتقاد قرار مي گرفت که مگر مردم محرم نيستند که اين جلسات در خفا و به طور غيرعلني و عدم حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار مي شود.
 
اميد مي رفت که در مجلس يازدهم اي نقص برطرف شود اما به نظر مي رسد که اين موارد با درخواست برخي از نمايندگان در حال تکرار است. 
 
اخيرا شنيده شده که نماينده سوال کننده از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواستار غيرعلني شدن اين جلسه شد که عده اي از نمايندگان با آن موافقت کردند.
 
«عبدالرضا مصري» در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي و پيش از طرح سوال خود از محمد شريعتمداري درباره ضرورت افزايش حقوق مستمري بگيران گفت: بنده تقاضا مي کنم جلسه سوال از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به صورت غيرعلني برگزار شود.
 
وي با بيان اينکه غيرعلني کردن جلسه به نفع نماينده سوال کننده است، گفت: بنده نکاتي را دارم که بايد به صورت محرمانه مطرح شود و امکان مطرح کردن اين موضوعات در جلسه علني وجود ندارد.

در ادامه جلسه، «حسينعلي حاجي دليگاني» در مخالفت با غيرعلني شدن مجلس گفت: شفافيت بهتر از اين است که ما بخواهيم مطلبي را در مجلس مطرح کنيم که مردم در جريان آن نباشند.
 
وي بيان کرد: دولت بسياري از احکام برنامه ششم توسعه از جمله افزايش حقوق مستمري بگيران را عملياتي نکرده است و مردم بايد بدانند که اين اتفاق نيفتاده است.
 
جالب است که اين جلسه براي مردم خصوصا مستمري بگيران برگزار مي شود اما خود نمايندگان مطرح مي کنند که اين جلسه بايد با حضور وزير غيرعلني برگزار شود.
 
برخي از نمايندگان نسبت شفافيت تاکيد داشتند اما در انتها وکلاي ملت با ۱۶۰ رأي موافق، ۴۲ رأي مخالف و ۷ رأي ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماينده حاضر در مجلس با غيرعلني شدن جلسه طرح سئوال از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي موافقت کردند.
 
مجلس يازدهم با شعارهايي مانند معيشت و اقتصاد مردم و همچنين شفاف سازي پا به ميدان گذاشته است و در اين خصوص متاسفانه چنين اقداماتي که باعث مي شود اين شعارها خدشه دار شود منافي عهد و پيماني است که با مردم بسته شده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html