پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230296
پايان پيش از موعد!/ گزينه‌هاي جذاب فصل آينده استقلال؛ استراماچوني، امير يا ساير مدعيان؟
تاریخ انتشار : 1399/06/10 12:06:26
نمایش : 1721
با رسانه‌اي شدن اختلافات شديد بين فرهاد مجيدي و احمد سعادتمند مديرعامل آبي ها، سرنوشت هدايت استقلال براي فصل آينده به گره‌اي کور دچار شده که باز کردنش شايد از دست سرمربي سابق ايتاليايي آبي‌ها بربيايد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از مسجل شدن صعود آبي‌ها به ديدار نهايي جام حذفي با پيروزي مقابل پرسپوليس در شهرآورد نودسوم پايتخت، فرهاد مجيدي کمتر از 24 ساعت پس از اين برد شيرين در صفحه اينستاگرامش از اتفاقاتي در اردوي استقلال پرده برداشت که نشان‌گر روشن شدن آژير قرمز بين او و احمد سعادتمند بود. مجيدي با بيان تلويحي ناراحتي‌اش از مذاکرات مديرعامل باشگاه استقلال با وکلاي آندره‌آ استراماچوني براي بازگرداندن وي به تهران، خودش را مستحق ترک نيمکت استقلال آن‌هم پس از دو پيروزي پي‌درپي مقابل سپاهاني که از امير قلعه‌نويي روي نيمکتش بهره مي‌برد و کسب مقام نايب‌قهرماني و صعود به فينال رقابت‌هاي حذفي نمي‌دانست.

فرهاد مجيدي که پس از خروج استراماچوني به‌عنوان تنها گزينه دردسترس به نيمکت استقلال رسيد، حالا مرد ايتاليايي را سرمربي احتمالي استقلال براي فصل آتي مي‌بيند. سناريوي پيش آمده براي فرهاد مجيدي حالا براي استرا نيز درحال رخ دادن است و سرمربي جوان آبي‌ها اصلاً از اتفاق به‌وجود آمده راضي نيست.

واقعيت ماجراي بين آندره‌آ استراماچوني و احمد سعادتمند در مذاکرات رُم شباهتي به گفته‌هاي مديرعامل استقلال در برنامه‌هاي تلويزيوني و مصاحبه‌هايش ندارد و سفر کادر مديريتي استقلال به ايتاليا تنها براي اخذ تخفيف از اين سرمربي خوش‌فکر نبوده و هيئت‌مديره تيم تهراني سوداي بازگرداندن سرمربي محبوب سکوهاي آبي را در سر مي‌پرورانند.

علاج واقعه قبل از وقوع!
مديرعامل استقلال با توجه به شرايط نابسامان آبي‌ها در ميانه‌هاي نيم‌فصل دوم و تساوي‌هاي مکرر اين تيم در برهه‌اي از رقابت‌هاي ليگ، حتي فکر اين را هم نمي‌کرد که شاگردان مجيدي بتوانند از پس سپاهان و پرسپوليس بربيايند و مقام نايب‌قهرماني ليگ و سهميه آسيايي را قطعي کنند. فلذا حدود يک‌ماه قبل از تعيين مسابقه دربي براي سفر به ايتاليا اقدام کرد تا هم بتواند از طرف ايتاليايي تخفيف مناسبي بگيرد و هم اگر ميلي از سمت استراماچوني وجود داشت، مقدمات حضور او روي نيمکت استقلال براي ليگ بيستم را مهيا کند.

از آن‌جايي که فرهاد مجيدي هرگز رابطه مسالمت‌آميز و مطلوبي با مديرعامل استقلالي‌ها نداشت و احمد سعادتمند با بيان اين‌که وي در زمين تمرين به استقبال کادر مديريتي نمي‌آمده و برخورد خوبي هم با وي نداشته، مشخص کرد که ارتباط ميان اين دو عنصر اصلي تيم استقلال هرگز از شرايط خوبي برخوردار نبوده‌است. اختلافات بين مديرعامل و سرمربي باشگاه زماني تشديد شد که مدير رسانه‌اي محبوب فرهاد مجيدي توسط احمد سعادتمند پس از ديدار با شهرخودرو کنار گذاشته شد و صراحتاً اعلام کرد که تمديدهايش با بازيکنان تيم به‌علت آن‌است که فرهاد مجيدي هرگز به او ليست بازيکنان مدنظرش براي فصل بعد را اعلام نکرده‌است.

سعادتمند با اين تفاسير و در شرايطي که وزارت ورزش به‌عنوان مالک فعلي باشگاه استقلال از اقدام مديرعامل اين باشگاه مطلع نبود، در آستانه دربي به ايتاليا سفر کرد تا نظر استراماچوني را جلب کند. احمد سعادتمند براي برکناري فرهاد مجيدي تنها مي‌تواند روي عنصر محبوب و موفقي مانند استراماچوني قمار کند تا هم مورد حمايت سکوهاي آبي باشد و هم کسي براي اخراج يک سرمربي محبوب و موفق به‌نام مجيدي، از او خرده نگيرد.

مديرعامل باشگاه استقلال براي توجيه اين اقدام ناگهاني معتقد است که بازگشت سرمربي ايتاليايي به‌حدي مي‌تواند موج مثبت بين استقلالي‌ها ايجاد کند که تمامي شايعه‌ها و توطئه‌هاي احتمالي عليه آبي‌ها را در نطفه خنثي کند و همچنين با توجه به تبصره الحاقي سازمان بازرسي کل کشور و وزارت ورزش مبني بر عدم مشکل بازگشت سرمربي خارجي پرونده‌دار به کشور، شخص وزير هم نمي‌تواند به اين اقدام نه بگويد.

مديريت باشگاه استقلال پس از ماجراهاي افشاي متن قرارداد استراماچوني در دوره قبلي و انتشار تصاوير قرارداد شيخ دياباته طي ماه اخير، سعي براين داشت تا تمام روند مذاکرات بين او و استراماچوني کاملاً محرمانه مانده و بين خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي درز نکند، اما برخلاف ميل سعادتمند سناريوي مخفي‌اش رو شد و رسانه‌هاي ايتاليايي از بازگشت قريب‌الوقوع اين سرمربي خوش‌نام به استقلال خبر دادند. با اين وجود ديگر ادامه روند محرمانه و عدم تمکين از رسانه‌ها توسط سعادتمند بسيار سخت شده و او درصورت عدم موفقيت در پروژه جذب مجدد استرا، حتي ديگر نمي‌تواند با مجيدي هم ادامه دهد.

رسانه‌هاي ايتاليايي عليه آقاي مديرعامل!
در اين راستا جانلوکا دي‌مارتزيو، خبرنگار معتبر و موثق رسانه اسکاي اسپورت در وب‌سايت خود نوشت: استقلال در حال تلاش دوباره براي جذب استراماچوني است؛ در دسامبر 2019 بود که مربي سابق اينترميلان پس از 6 ماه استقلال را ترک کرد و باعث تهييج احساسات هواداران استقلال شد اما از آن روز در باشگاه ايراني تغييرات بسياري شکل گرفته است و مديران جديدي روي کار آمده‌اند و اکنون آن‌ها دوباره به دنبال جذب آندره‌آ استراماچوني هستند. طي روزهاي گذشته مديرعامل استقلال در رم بوده براي صحبت با استراماچوني تا وي را براي قراردادي جديد و ساليانه با رقم بسيار بالا قانع کند.
استراماچوني چند روزي را فرصت خواسته تا فکر کند و با خانواده‌اش صحبت کند. اين مربي ايتاليايي گفته که در ايران براي من فقط استقلال وجود دارد، البته که در ايران قانون جديدي وضع شده و پس از موضوع اپيدمي کرونا، ارزش ريال سقوط کرده و فدراسيون فوتبال اين کشور محدوديت‌هاي خاصي را براي جذب مربي خارجي ايجاد کرده است، اما براي شخصي مثل استراماچوني نمي‌تواند مشکلي ايجاد کند چون مورد ويژه‌اي است و با توجه به سابقه مربيگري شايد مشکل ويژه‌اي براي اين چهره به وجود نيايد.

علاوه بر دي‌مارتزيو خبرنگار معتبر و موثق ايتاليايي که اخبار نقل و انتقالات فوتبال جهان را پوشش مي دهد، يک خبرنگار ايتاليايي ديگر به نام نيکولو اسکيرا در صفحه توييترش نوشته است: احمد سعادتمند مديرعامل استقلال طي روزهاي گذشته با آندره‌آ استراماچوني، سرمربي ايتاليايي سابق استقلال در رم ديدار داشته است. اين خبرنگار نوشته سعادتمند در تلاش است استراماچوني را براي بازگشت به استقلال متقاعد کند و در اين راه مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش ايران هم براي بازگشت استراماچوني موافقتش را اعلام کرده است. مذاکرات ميان مديران استقلال و فدريکو پاستورلو، مدير برنامه هاي استراماچوني براي قطعي شدن بازگشت استراماچوني ادامه دارد.

با اين وضعيت و رسانه‌اي شدن بي‌وقت مذاکرات سعادتمند و استراماچوني در ايتاليا، شرايط براي مديرعامل استقلال سخت شده و وي در يک بازي پيچيده و احتمالاً ناخواسته قرار گرفته‌است. درصورت موافقت استراماچوني براي بازگشت به ايران با توجه به شرايط دشوار ارزي و بدهي قريب به 3 ميليون يورويي استقلال که تبديل به حدود 2 ميليون يورو خواهد شد، مديرعامل استقلال برنده اين بازي مي‌شود و محبوبيت خوبي هم نزد هواداران پيدا مي‌کند اما در صورت عدم موافقت سرمربي ايتاليايي، سعادتمند هم بايد منابع مالي موردنياز براي پرداخت بدهي وي را فراهم کند و هم بايستي براي فصل آتي به آلترناتيو هميشگي نيمکت استقلال، امير قلعه‌نويي مراجعه کند. البته مديرعامل استقلال بي‌ميل به عقد قرارداد با عناصر محبوب و جواني مانند محمود فکري و جواد نکونام هم نيست اما مهم‌ترين هدف مديران آبي براي فصل آتي، اتمام موفقيت‌آميز پروژه بازگشت استراماچوني است.

يک سکوت با رنگ‌وبوي سياسي!
در اين بين سکوت سياست‌مدارانه طرف ايتاليايي هم به رازآلود بودن ماجرا دامن زده و استراماچوني در پاسخ به يک خبرنگار درباره وقايع نشست‌هاي اخيرش با سران باشگاه ايراني مدعي شد: هواداران ايران و مخصوصاً استقلال لايق بهترين ها هستند. مرسى از توجهى که داريد، اگر چيزى براى گفتن داشته باشم دريغ نمى کنم. اين پاسخ سربالا و اين عدم تمايل به افشاي روند توافق از سمت سرمربي‌اي که به بي‌پروايي و ارتباط مناسب با رسانه‌ها معروف است، کمبي بعيد به‌نظر مي‌رسيد که احتمالاً اين رفتار از احتمال بالاي توافق چراغ خاموش بين سعادتمند و استرا نشات مي‌گيرد.
استراماچوني نيز پس از ترک ناگهاني استقلال و پيچيده شدن شرايط مالي‌اش با طرف ايراني نيز جايگاه سابق خود را در مارکت سرمربيان جهاني از دست داده و دليل پيشنهاد نداشتن او هم به اين ماجرا باز مي‌گردد. آندره‌آ هم مي‌داند براي اين‌که بتواند به رنکينگ سابق خود در مارکت ف.تبال جهان بازگردد به اتمام پروژه نيمه‌تمام موفقيتش در استقلال نياز دارد و همين امر موضوع بازگشت وي را محتمل‌تر مي‌کند؛ به‌ويژه اين‌که استراماچوني مي‌تواند در صورت موفقيت يکي از مهم‌ترين کانديداهاي سرمربي‌گري تيم ملي پس از دراگان اسکوچيچ هم باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html