پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230279
آمريکا و رژيم صهيونيستي و کشورهاي مرتجع عرب به دنبال ضربه زدن به جنبش مقاومت اسلامي هستند
تاریخ انتشار : 1399/05/17 14:50:57
نمایش : 1297
امام جمعه فارسان گفت: آمريکا و رژيم صهيونيستي و کشورهاي مرتجع عرب در اين راهبرد، شديداً به دنبال ضربه زدن و حتي حذف رأس جنبش مقاومت اسلامي لبنان يعني سيد حسن نصرالله هستند به همين جهت در اين انفجـار، انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله نشانه رفتند تا مردم را به حزب‌الله بدبين کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان گفت: امروز بعد از بيست و دو هفته‌ موفق به برگزاري نماز جمعه شديم و براي حفظ ارتباط با عزيزان چندجمله‌اي را به مناسبت ايام به‌صورت مکتوب خدمتتان عرض مي‌کردم و در اين روز عيد از خداي تعالي مي‌خواهم با نظر رحمت به ما نگاه کرده مورد عفو قرار داده ما را به‌وسيله‌ي محروميت از محرّم مواخذه نفرمايد.
 
وي تصريح کرد: خدايا ما بندگان ضعيفيم تو قادر متعالي بر ما اشتباهاتمان را ببخش اجازه بفرما تا با غدير و کشتي نجات حسين عليه‌السلام خود را به ساحل نجات برسانيم.
 
 
وي بيان داشت: امروز 17 مرداد به مناسبت شهادت خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي محمود صارمي روز خبرنگار ناميده شده است. بايد گفت خبرنگار رسالت بزرگي بر عهده دارد و اگر خوب به وظيفه‌اش عمل کند بصيرت مخاطب و فرهنگ عمومي را رشد مي‌دهد. لازمه‌اش اين است جوري عمل نکند که مردم به او بي‌اعتماد شوند. موضع مشخص در مقابل دشمنان و معاندان داشته باشد و خطوط قرمز ملت برايش خط قرمز باشد. صداقت و راست‌گوئي و به‌موقع گوئي شرط لازم کار خبرنگار است. به همه خبرنگاران حق جو و حق گو و حق پو خدا قوت و خسته نباشيد عرض کرده توفيقات بيشتر برايتان مسئلت مي‌نمايم.
 
وي به انفجار روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد بيروت اشاره داشت و بيان کرد: انفجار عظيمي بيروت را لرزاند، انفجاري که شدت آن نه‌فقط در کشور لبنان بلکه در قبرس در ۲۴۰ کيلومتري لبنان نيز احساس شد.


 
وي تصريح کرد: اين بندر اصلي‏ترين بندر تجاري لبنان بود و سالانه بيش از ۳ هزار کشتي در آن پهلو مي‏گرفته و عمده‏ترين مرکز واردات و صادرات لبنان بوده است. بيشترين و تقريباً نزديک به‌تمامي ذخاير گندم‏، دارو‏، مواد غذايي و مايحتاج روزانه مردم لبنان در انبارهاي اين بندر نگاهداري مي‏شد که در اثر انفجار از بين رفته است. بيش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم بيروت خانه و کاشانه خود را ازدست‌داده و آواره شده‏اند. بيمارستان‏ها تخريب‌شده و چند بيمارستان باقي‌مانده نيز به بيماران کرونايي اختصاص دارد که به ناچار تعداد فراواني از آن‏ها را براي مداواي مجروحان تخليه کرده‏اند بندر بيروت سال‌هاست در اختيار جريان فکري رفيق حريري نخست‌وزير اسبق لبنان است.

وي گفت: دليل حادثه و فاجعه هر چه باشد يک نکته قطعي است و آن اين‌که آمريکا و صهيونيسم و عربستان و امارات که يک سال است تمام طراحي‏ها و هزينه‏هاي ميلياردي آنان نتيجه عکس داده و برخلاف توقعاتشان رياست جمهوري و مجلس و دولت لبنان در مسيري خلاف خواست آن‏ها حرکت کرده‏اند و با تفاهم در برابر همه فشارها ايستاده‏اند، آنان مترصد فرصتي هستند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.
 
وي افزود: اگرچه شواهد و قرائني دال بر مشارکت جنايتکاران آمريکايي و صهيونيستي وجود دارد اما اين نکته گفتني است که آن‏ها آن‌قدر به استيصال و درماندگي افتاده‏اند که برايشان فرقي نمي‏کند، چه حادثه‏اي و به چه دليلي و در کجا اتفاق افتاده است، لذا درصدد موج‏سواري از حوادث و وقايع برمي‏آيند که نمونه‏ي آن را در موج‏سواري بر آتش‏سوزي‏هاي سهوي و عمدي در ايران مشاهده مي‏کنيم. اين نکته نيز گفتني است که؛ در يک سال گذشته خصوصاً پس از شهادت سردار سليماني، فاز جديدي از برخورد با محور مقاومت در سراسر جغرافياي مقاومت توسط آمريکا و رژيم صهيونيستي به نحو کاملاً هدفمند و هماهنگ آغازشده است و آن‌هم راهبرد دوگانه «يا مقاومت يا رفاه» و تبديل آن به دوقطبي «يا مقاومت يا زندگي» است


 
وي اظهار داشت: آمريکا و رژيم صهيونيستي و کشورهاي مرتجع عرب در اين راهبرد، شديداً به دنبال ضربه زدن و حتي حذف رأس جنبش مقاومت اسلامي لبنان يعني سيد حسن نصرالله هستند به همين جهت در اين انفجـار، انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله نشانه رفتند تا مردم را به حزب‌الله بدبين کنند.
 
وي در پايان گفت: از همه عزيزان در کادر پزشکي و درماني استان، پزشکان و پرستاران و خدمه بيمارستان‌ها و مراکز درماني که مجاهدانه و خالصانه در اين ميدان خدمت حضور حداکثري داشته و خستگي‌ناپذير به نجات جان بيماران مشغول هستند. در پيشگاه خداي تعالي خاضعانه و متواضعانه سپاسگزاري و تشکر مي‌کنم و از درگاه ايزد منان براي اين مجاهدان خط مقدم سلامت جامعه اجر و پاداش دنيوي و اخروي طلب مي‌نمايم و آرزوي موفقيت در همه‌ي مراحل زندگي را برايشان دارم

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html