پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230268
تذکر جدي دستگاه هاي امنيتي به سازمان بورس در خصوص «سلاطين سيگنال»/ مردم فريب «در باغ سبز» را نخورند
تاریخ انتشار : 1399/05/08 17:05:19
نمایش : 1460
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه عده‌اي در اين وضعيت بازار سرمايه اقدام به ارسال و ترويج سيگنال‌هاي کاذب مي‌کنند و قيمت سهم‌ها را غيرواقعي بالا مي‌برند، گفت: اين موضوع اين قدر حساس شده که دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي به سازمان بورس و فعالان بازار سرمايه تذکر دادند و لازم است اقدام جدي براي اين موضوع انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بازار سرمايه از سال گذشته به دليل بازدهي بسيار خوبي که نسبت به ساير بازارهاي موازي داشت و دارد، مورد استقبال شديد مردم قرار گرفته است به طوري که در 4 ماه نخست امسال شاخص از عدد 508هزار واحد به يک ميليون و 933هزار واحد (ديروز) رسيد يعني بازدهي بيش از 380درصد داشته است؛ اما در اين روزهاي بورس، برخي سيگنال مي‌فروشند و برخي آموزش مي‌دهند و سبدگرداني مي‌کنند که در گزارشي مفصل به آن پداختيم. (اينجا را بخوانيد)

براساس اين گزارش، اين روزها در فضاي مجازي و کانال‌ها فيلم‌ها و مطالبي را از افراد سودجو مشاهده مي‌کنيم که هدفشان ترقيب مردم براي ورود به بورس و حتي حمايت از سهام‌هاي خاصي است. مثلا براساس بررسي دانا الان سهمي در بازار سرمايه قيمت حدود 48هزار تومان است اما سود هر سهم آن حدود 17 تومان بوده است.

البته برخي از سيگنال دهندگان که با استفاده از فضاي مجازي اقدام به ايجاد تقاضا براي برخي از سهم‌ها مي‌کردند و يا به صورت غيرقانوني براي مردم تازه وارد سبدگرداني انجام مي دادند و با تبليغات کاذب اقدام به ترقيب مردم براي سرمايه گذاري و خريد سهم مي کنند که در همين راستا برخي از نهادهاي نظارتي ضمن تذکر به گردانندگان اين کانال ها صفحات مجازي از آنها خواسته‌اند تا فعاليت غير قانوني خود را متوقف کنند. (اينجا را بخوانيد)

متاسفانه آموزش و فرهنگ سازي مغفول مانده

محسن عليزاده عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني در مورد سلاطين سيگنال، گفت: بخش عمده‌اي از اين مشکل به دليل عدم پوشش مناسب فضاي مجازي و رسانه‌اي توسط سازمان بورس است زيرا يکي از وظايف عمده اين سازمان مي‌بايست آموزش سهامداران و صاحبان سهام در بازار سرمايه باشد.

وي افزود: متاسفانه موضوع آموزش و فرهنگ سازي مغفول مانده و باعث شده عده‌اي از اين وضعيت سوءاستفاده کنند که بدون شک آسيب جدي به مردم وارد مي‌کند.

 

بيشتر بخوانيد:

کاسبي «سلاطين سيگنال» از روزهاي خوب بازار 365ميليارد دلاري/ چرا سازمان بورس نظارت نمي‌کند؟

سودجوها سيگنال‌هاي کاذب را ترويج و ارسال مي‌کنند

اين نماينده مجلس اظهار کرد: عده‌اي در اين وضعيت بازار سرمايه اقدام به دستکاري مي کنند يعني سيگنال‌هاي کاذب را ترويج و ارسال مي‌کنند که اين سيگنال‌ها باعث فروش و بالا رفتن غيرواقعي قيمت سهم‌ها شده است وسازمان بورس و دستگاه‌هاي ذي ربط بايد نظارت دقيقي انجام دهند و اين موارد را جمع کنند زيرا يک بازار کاذب ايجاد مي‌کند و قيمت‌ها غيرواقعي هستند و به شکلي فروش مي‌روند که اصلا حقيقت ندارند.

عليزاده با اشاره به جلسه کميسيون اقتصادي با مسئولان سازمان بورس و فعالان بازار سرمايه، ادامه داد: در مورد وضعيت بازار سرمايه به سازمان بورس تذکر داديم که بايد مراقبت کنند البته از اين سازمان و فعالان بازار درخواست کرديم تا براي اصلاح بورس بسته پيشنهادات خود را ارائه دهند که در قالب يک بسته به کميسيون اقتصادي مجلس داده شده که بعد از تعطيلات مجلس در نخستين جلسه کميسيون آن را بررسي خواهيم کرد که احتمالا موضوع سلاطين سيگنال هم در اين بسته منکعس شده باشد.

 

تذکر جدي دستگاه امنيتي و اطلاعاتي به سازمان بورس

وي با اشاره نقش سازمان‌هاي اطلاعاتي و نظارتي اضافه کرد: اين موضوع اين قدر حساس شده است که دستگاه امنيتي و اطلاعاتي به سازمان بورس و فعالان بازار سرمايه تذکر دادند  و لازم است اقدام جدي براي اين موضوع انجام شود و نظارت دقيق‌تري شکل بگيرد؛ چرا که مي‌تواند باعث آسيب شود.

عضو کميسيون اقتصادي در مورد تبلغاتي لاکچري در شبکه‌هاي مجازي گفت: اين تبليغات پوچ است و عده‌اي مي‌خواهند با نشان دادن در باغ سبز مردم را فريب دهند.

عيلزاده با تاکيد بر اينکه بازار سرمايه، بازار خوبي براي سرمايه گذاري است و مي توانيم آن را تقويت کنيم، تصريح کرد: اين بازار، بازار يک شبه پولدار شدن نيست و قطعا داراي نوسان و بالا و پايين است. افراد براي ورد به آن و اقدام به سرمايه گذاري  بايد با اطلاعات دقيق وارد شوند و اگر بدون مطالعه وارد بورس شوند و توقع سود آنچناني داشته باشد قطعا به يقين شکست خورده و زيان مي‌بيينند.

 

بورس حبابي نيست

وي در مورد حبابي بودند يا نبودن بورس، گفت: برخي از کارشناسان اعلام مي‌کنند بورس حباب است اما بنده اين را حباب نمي‌دانم البته بايد مديريت و يک بررسي و کارشناسي دقيق روي آن انجام شود ولي به نظرم بازار سرمايه ظرفيت بسيار خوبي دارد و مي‌بايست به طور دقيق با آن بايد رفتار شود.

اين نماينده مجلس توضيح داد: ايکه بگويم بازار سرمايه حباب است باعث آسيب زدن به آن خواهند شد زيرا وضعيت بازار خوب است و مي‌تواند به اقتصاد و توليد کشور کمک کند ولي بايد از قبل آموزش لازم به سهامداران داده شود تا با مطالعه وارد اين بازار شوند.

عليزاده گفت: مردمي که وارد بورس مي‌شوند نبايد توقع يک شبه پولدار شدند را هم داشته باشند و اين بازار مي توان در رونق توليد نقش داشته باشد البته مشروط بر اينکه قيمت‌ سهام‌ها واقعي باشد.

وي تاکيد کرد: مردم نبايد به تبليغات کاذب در شبکه‌هاي مجازي در مورد بورس توجه کنند زيرا ممکن است سهمي که در بازار تقاضاي زيادي دارد فقط يک زمين بايد که دور آن فنس کشيده شده ولي اگر بر بازار به طور دقيق نظارت باشد و سهامداران با مطالعه وارد آن شوند مي‌تواند ظرفيت خوبي براي توليد کشور ايجاد کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html