پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230228
مدعيان کسب سهميه‌ وزنه‌برداري در انتظار گزينشي المپيک
تاریخ انتشار : 1399/04/14 11:20:52
نمایش : 1615
مدعيان کسب سهميه وزنه برداري بازيهاي المپيک توکيو همچنان در انتظار فروکش کردن شيوع ويروس کرونا در جهان هستند تا بتوانند در ميادين گزينشي حضور يابند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزنه برداري ايران هم مثل تمامي رشته‌هاي ورزشي تحت تأثير شيوه ويروس کرونا چاره‌اي جز تعطيلي تمامي رويدادها و اردوهاي تيم ملي نداشت و تا به امروز چشم انتظار مصوبات جديد فدراسيون جهاني وزنه برداري در خصوص آغاز فعاليت است.

در اين ميان مدعيان کسب سهميه وزنه برداري کشورمان نيز همچنان منتظرند تا بتوانند با حضوردر ميادين گزينشي المپيک به سهميه مورد نظر دست يابند و در المپيک توکيو روي تخته بروند. اين در حاليست که ايران تنها دو سهميه در المپيک دارد و مدعياني همچون علي هاشمي، علي داودي، سهراب مرادي و کيانوش رستمي به عنوان شانس‌هاي اصلي به دنبال کسب آن هستند.

در اين ميان اما، نه خبري از برگزاري اردوهاي تيم ملي است و نه اعلام زمان رقابتهاي گزينشي المپيک و همه چيز همچنان زير سايه سنگين ويروس کرونا قرار دارد.

ارديبهشت ماه امسال قرار بود تيم ملي وزنه‌برداري ايران در مسابقات قهرماني آسيا حضور يابد تا تکليف تقسيم سهميه‌ها روشن شود. البته اين ميدان بين المللي با توجه به شيوع ويروس کرونا برگزار نشد و به تبع آن تغييرات فراواني نيز در برنامه‌هاي فدراسيون جهاني بوجود آمد.

به گفته محسن بيرانوند دبير فدراسيون وزنه‌برداري فعلاً به دليل عدم اعلام برنامه‌هاي جديد از سوي فدراسيون جهاني خبري از برگزاري اردوهاي تيم ملي نيست، چراکه اصلاً تکليف برگزاري رقابتهاي گزينشي المپيک مشخص نشده است. پيش از اين قرار بود رقابتهاي قهرماني آسيا به عنوان نخستين گزينه وزنه برداران، تکليف دو ملي پوش المپيکي ايران را مشخص کند که اين مسابقات تعطيل و به زمان نامعلومي موکول شد.

به هر حال فدراسيون وزنه برداري کشورمان با توجه به شرايط کنوني، دست به ريسک نزده و همچنان معتقد است برگزاري اردوهاي تيم ملي بايد بعد از اعلام زمان مسابقات گزينشي المپيک برنامه ريزي و آغاز شود؛ چراکه نمي‌توان سلامت ورزشکاران و کادر فني و ديگر افراد حاضر در اردوي تيم ملي را بي دليل به خطر انداخت.

آنچه مسلم است فعلاً متوليان وزنه برداري کشورمان چاره‌اي جز صبر و انتظار براي اعلام مصوبات جديد فدراسيون جهاني و صدور مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ندارند تا بتوانند برنامه‌هاي المپيکي را در خصوص مدعيان کسب سهميه، استارت بزنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html