پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230223
بودجه محدود، نبايد مانع کار شود/ صيانت از محصولات کشاورزي بايد با کمک بيمه کشاورزي مورد تأکيد باشد
تاریخ انتشار : 1399/04/11 08:13:06
نمایش : 1624
نايب رئيس کميسيون امور داخلي کشور و شوراهاي مجلس در مورد حمايت از توليدات کشاورزي با گسترش بيمه محصولات گفت: يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي نمايندگان مجلس و اولويت آن‌ها گسترش بيمه محصولات کشاورزي است ، بحث مصونيت، ضمانت حراست و صيانت از محصولات کشاورزي بايد با کمک بيمه کشاورزي مورد تأکيد باشد.
به گزارش جهانبين نيوز؛ حسين باميري نايب رئيس کميسيون امور داخلي کشور و شوراهاي مجلس با تأييد محدود بودن بودجه فعلي صندوق بيمه کشاورزي توضيح داد: بودجه محدود نبايد مانع کار شود؛ مي‌توان با راهکارهاي متفاوت اين کسري را کم کرد. به‌هرحال دولت در بودجه سال ٩٩ خود با کسري فاحشي مواجه است و نمي‌توان انتظار معجزه داشت، اما بايد کدهاي درآمدي جديدي را به‌عنوان جايگزين براي تحقق اهداف تعيين‌شده براي گسترش بيمه کشاورزي در نظر گرفت.

وي اظهارکرد: براي افزايش سطح کشت کشور بايد امنيت سرمايه‌گذاري تأمين شود و بيمه کشاورزي از مهم‌ترين نيازهاي کشور براي تحقق اين مهم است.
 
باميري با تخصصي دانستن کار در اين حوزه گفت: اميدوارم با فعاليت کميسيون‌هاي تخصصي طرح‌هايي در اين رابطه ارائه و چکش‌کاري‌هاي لازم انجام شود تا با توجه به مقتضيات زمان و امکانات فني و علمي موجود براي حفظ امنيت غذايي کشور اقدامات لازم صورت بگيرد. به‌هرحال بخش کشاورزي يکي از اولويت‌هاي مهم نمايندگان مجلس است.
 
وي با اشاره بر تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا و مشکلات اقتصادي فعلي ايران نيز خاطرنشان کرد: با توجه به تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا و شرايط سخت اقتصادي و کمبود بودجه و مشکلات در واردات، با نيم‌نگاهي به چالش‌هاي پيش روي دولت و موانع و کمبودهاي فعلي بايد گام برداشت، زيرا شرايط براي داشتن بودجه‌اي آرماني فراهم نيست.
 
باميري در ادامه افزود: براي کنترل و کاهش ريسک در بخش کشاوزري نيازمند ترغيب کشاورزان براي استفاده از خدمات بيمه‌اي هستيم؛ بنابراين سازمان‌هاي جهاد کشاورزي در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز تابعه بايد به روشنگري و آگاهي کشاورزان بپردازند. براي رسيدن به شرايط مطلوب، نيازمند برنامه‌هايي دقيق و علمي و کارشناسي هستيم که با توجه به شرايط بايد برخي برنامه‌ها ضربتي و مقطعي باشند و برخي هم ميان‌مدت و بلند‌مدت؛ بنابراين مي‌توان با داشتن هدف‌گذاري و تدوين طرح‌ها و برنامه‌هايي اصولي به‌سمت ترويج بيمه کشاورزي گام برداشت.
 
اين نماينده مجلس به نقش سازمان‌هاي مردم‌نهاد در اين مسير اشاره کرد و گفت: آموزش همگاني و هدايتگري و روشنگري از وظايف ذاتي وزارت جهاد کشاورزي است و صداوسيما و سمن‌ها و روزنامه‌ها مي‌توانند در اين مسير ياري‌رسان باشند. همچنين از ظرفيت شوراهاي مناطق، بخش‌ها و روستاها و عشاير بايد به‌عنوان پلي ميان مردم و حاکميت استفاده شود.
 
بامير با استقبال از فعاليت سامانه جامع بيمه کشاورزي گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي الکترونيکي بسيار مطلوب است، هرچند نيازمند بسترسازي و ايجاد زيرساخت‌هاي موردنياز در مناطق روستايي و عشايري است تا بتوان مقدمات استفاده از خدمات بيمه‌اي بر بستر ديجيتال را فراهم کرد. اگر متوليان امر با تدبير و چاره‌انديشي براي ترويج بيمه کشاورزي اقدام کنند، مي‌توانيم شاهد اثرات مطلوبي باشيم؛ البته اگر بسترها فراهم نباشد، نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html