پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230163
مهمترين اولويت مجلس يازدهم رسيدن به فهم مشترک ميان نمايندگان است
تاریخ انتشار : 1399/02/31 09:29:23
نمایش : 1554
منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم گفت: يکي از راهبردهاي اساسي ما در مجلس يازدهم فهم مشترک ميان ۲۹۰‌نفر نماينده مجلس از موضوعات و مسائل کشور و پس از آن، پيدا کردن اولويتي مشترک است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمد باقر قاليباف نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست فراکسيون راهبردي مجلس شوراي اسلامي منتخبين مجلس يازدهم اظهار داشت: فکر مي‌کنم مهمترين راهبردي که اولويت ما است و بايد به آن توجه کنيم اين است که مجلس بايد در عين اينکه در راس امور است؛ بداند که اسناد بالا دستي که وجود دارد چيست که ما بتوانيم در مجموعه حکمراني کشور بر اساس حرکتي سيستمي پيش برويم.

وي گفت: طبيعتا قانون اساسي و سياست هاي ابلاغي رهبري در حوزه قانونگذاري که ابلاغ شده و مسئوليت آن هم بر عهده مجلس شوراي اسلامي است، بايد يکي از مهمترين راهبردهاي ما در هرگونه تصميم گيري در مجلس باشد.  

قاليباف افزود: صحبت هايي که در اين جلسه و نشست هاي مشابه مطرح مي شود همه از مشکلات موجود کشور است و راهکارهايي هم مطرح مي شود، حالا اگر ما ۲۹۰ نفري که در مجلس هستيم به يک فهم مشترک نرسيم که چه کاري ميخواهيم انجام دهيم، هر کس از منظر خودش به موضوعات مي پردازد و در نهايت زمان را از دست مي دهيم.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان کرد: فکر ميکنم اگر آسيب شناسي در خصوص مجالس گذشته داشته باشيم، يکي از مهمترين چالش هاي آن همين بوده که هر گروهي و مجموعه اي در آن مجالس، موضوعي را براي خودش الويت قرار داده است.

وي ادامه داد: همه ما يک کل واحد هستيم که بايد کاري واحد انجام دهيم تا اميد در مردم ايجاد شود.

قاليباف با بيان اينکه يکي از راهبردهاي اساسي ما فهم مشترک از موضوع است، گفت: راهبرد ديگر ما بايد اين باشد که پس از رسيدن به فهم مشترک، اولويت مشترک پيدا کنيم. به هرحال ما ده ها چالش داريم ولي آيا ميتوانيم همه آنها را باهم حل کنيم؟

منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم در پايان خاطرنشان کرد: بنابراين بايد به جايي برسيم که بدانيم اولويت مشترک ما چيست. وقتي امروز همه مي گوييم اولويت اول ما اقتصاد است و درست هم هست، ولي اگر ما روش مشخصي براي حل آن بين ۲۹۰ نفر نماينده مجلس نداشته باشيم به نظر من، سال هاي خودمان را از دست مي دهيم و به نتيجه اي نخواهيم رسيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html