پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230156
بيانيه وزارت امور خارجه ايران در سالگرد تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي
تاریخ انتشار : 1399/02/25 10:03:40
نمایش : 1541
وزارت امور خارجه ايران در سالگرد تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي در بيانيه اي از سازمان همکاري اسلامي، دولتها و ملتهاي اسلامي و ساير ملتهاي آزاده خواست تا اقداماتي موثر در حمايت از مردم فلسطين تا رهايي سرزمين شان صورت دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امروز (پنجشنبه) در سالگرد تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي - روز نکبت بيانيه اي به شرح زير صادر کرد.

 
سرزمين فلسطين در ۱۴ مي ۱۹۴۸ ميلادي شاهد يکي از دردناک ترين حوادث تاريخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان اين سرزمين روي آرامش و آسايش به خود نديده اند. ۷۲ سال پيش در چنين روزي، مهاجران صهيونيست با دستاويز قرار دادن ايده ها و افکار انحرافي و نژاد پرستانه، مردم سرزمين فلسطين اعم از زن و مرد و پير و جوان و کودکان معصوم را به قتل رسانده و يا مجبور به ترک خانه و کاشانه خويش کردند و نکبت صهيونيسم بر سرزمين فلسطين حاکم شد‌ و دامن منطقه غرب آسيا را گرفت.
 
رژيم صهيونيستي در طول بيش از هفت دهه اشغالگري، اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنايت در حق صاحبان اصلي اين سرزمين آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرکهاي صهيونيست نشين و آواره کردن بيشتر فلسطيني ها، هتک حرمت مسجد الاقصي، يهودي سازي قدس و کرانه باختري، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غير قانوني جولان اشغالي و تلاش براي الحاق بخش هاي گسترده اي از کرانه باختري به اين سياست ادامه داد.
 
جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام همبستگي کامل با آرمان مردم فلسطين و اداي احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادي و قبله اول مسلمين و با رد طرح هاي سازش و خفت بار همانند معامله قرن، بار ديگر مسئوليت مهم سازمانهاي بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد را در پايان دادن به اشغال سازمان يافته سرزمين فلسطين و قدس شريف، فراهم ساختن زمينه بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خود و برگزاري همه پرسي با شرکت ساکنان اصلي اين سرزمين اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي به منظور اعمال حق تعيين سرنوشت و تشکيل دولت مستقل فلسطيني به پايتختي بيت المقدس را مورد تاکيد قرار مي دهد.
 
وزارت امور خارجه با تاکيد بر موضع ثابت جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مبارزات رهايي بخش مردم فلسطين، مسئله فلسطين را به رغم همه دسيسه ها براي به فراموشي سپردن آن همچنان مسئله اول جهان اسلام مي داند و از سازمان همکاري اسلامي، دولتها و ملتهاي اسلامي و ساير ملتهاي آزاده مي خواهد تا اقداماتي موثر در حمايت از مردم فلسطين تا رهايي سرزمين شان صورت دهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html