پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230154
تلاش آمريکا جهت تمديد تحريم تسليحاتي ايران شکست خواهد خورد
تاریخ انتشار : 1399/02/25 09:59:20
نمایش : 1500
هاني زاده کارشناس مسائل بين الملل گفت: بنظر مي رسد چين و روسيه هرگونه پيشنهاد يا پيش‌نويسي در خصوص ادامه تحريم تسليحاتي ايران را وتو کنند، به همين دليل تلاش آمريکا در جهت تمديد تحريم تسليحاتي ايران به احتمال زياد با شکست مواجه خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ديارآفتاب؛ در حالي که مهر ماه سال جاري تحريم‌هاي تسليحاتي سازمان ملل عليه ايران پايان مي‌يابد، مايک پامپئو وزير خارجه آمريکا اين روزها در اظهارنظرهاي متعدد بر تمديد اين تحريم‌ها تاکيد مي‌کند. او ۳۰ فروردين ماه سال جاري در اظهاراتي خواستار تمديد تحريم‌هاي تسليحاتي سازمان ملل عليه ايران شد و چند روز بعد يعني در ششم ارديبهشت ماه در بيانيه‌اي با تکرار اتهام‌زني به ايران گفت: «کشور پيشتاز جهان در حمايت از تروريسم و ضد يهود نبايد اجازه خريد و فروش سلاح‌هاي متعارف را داشته باشد.»

بر اساس يکي از بندهاي قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ ميلادي اجرايي شد، ايران تا پنج سال از خريد تسليحات تهاجمي منع شده است. اين بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضي و پس از آن ايران امکان خريد جنگ‌افزار از ديگر کشورها را خواهد داشت.

هاني زاده کارشناس مسائل بين الملل:

حق وتوي روسيه و چين طرح آمريکا جهت تمديد تحريم تسليحاتي ايران را با شکست مواجه خواهد کرد

حسن هاني زاده کارشناس مسائل بين الملل در گفتگو با ديارآفتاب در خصوص تلاش هاي آمريکا جهت تمديد تحريم تسليحاتي ايران، گفت: آمريکا به دليل خروج از برجام و بر اساس قوانين بين الملل نمي تواند پيش‌نويس قطعنامه اي را عليه ايران به شوراي امنيت ارائه بدهد.

وي افزود: به همين دليل اخيرا يکسري اظهار نظرهاي متناقضي از سوي مقامات آمريکايي مبني بر بازگشت اين کشور به برجام صورت گرفته است. يکي از اهداف بازگشت احتمالي آمريکا به برجام اين است که اين کشور بتواند پيش نويس قطعنامه اي را جهت تمديد تحريم هاي تسليحاتي عليه ايران، به شوراي امنيت ارائه بدهد.

هاني زاده اضافه کرد: اخيرا رايزني هايي ميان آمريکا، فرانسه و انگليس به عنوان ۳ عضو ثابت شوراي امنيت صورت گرفته تا انگليس بر اساس خواسته آمريکا پيش نويس قطعنامه اي را جهت تحريم هاي بيشتر ايران در شوراي امنيت مطرح کند.

اين کارشناس مسائل بين الملل با اشاره به دو عضو ثابت ديگر شوراي امنيت يعني روسيه و چين، تصريح کرد: به نظر مي رسد اين دو کشور با اين طرح آمريکايي مخالف باشند چرا که در اظهارات گذشته مقامات اين دو کشور بارها بيان شده که ايران به تمامي تعهدات خود عمل کرده است و بر اساس تصميم سازمان ملل متحد بايد از تحريم تسليحاتي خارج شود.

وي خاطرنشان کرد: لذا بنظر مي رسد چين و روسيه هرگونه پيشنهاد يا پيش‌نويسي در خصوص ادامه تحريم تسليحاتي ايران را وتو کنند و اين موضوع را کشورهاي غربي به خوبي مي دانند. به همين دليل تلاش آمريکا در جهت تمديد تحريم تسليحاتي ايران به احتمال زياد با شکست مواجه خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html