پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230149
پرستيژ سفارتخانه‌هاي ايران در تراز انقلاب اسلامي نيست
تاریخ انتشار : 1399/02/22 09:43:53
نمایش : 1384
بهروز مرداني نژاد کارشناس مسائل سياسي گفت: باتوجه به قدرتي که انقلاب اسلامي به اين سفارتخانه‌ها داده است توانايي اينکه از مواضع بالاتري برخورد کنند وجود دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهروز مرداني‌نژاد کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبين‌نيوز در خصوص ديپلماسي منطقه‌اي و بين‌المللي ايران گفت: در هيچ برهه زماني ديپلماسي ما ديپلماسي تراز انقلاب اسلامي نبوده است.

وي با اشاره به اينکه پرستيژ سفارتخانه‌هاي ايران در تراز انقلاب اسلامي نيست، توضيح داد: باتوجه به قدرتي که انقلاب اسلامي به اين سفارتخانه‌ها داده است توانايي اينکه از مواضع بالاتري برخورد کنند وجود دارد.

مرداني‌نژاد تشريح کرد: معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات وظيفه مراقبت از ديپلمات‌ها و سفارتخانه‌هاي کشورهاي خارجي و پيگيري اطلاعاتي بر اعمال و رفتار آن‌ها را دارد.

وي ادامه داد: متاسفانه در دولت تدبير و اميد با رويگرد غربگرايانه و نگاه مثبت به غرب، فعاليت‌هاي وزارت اطلاعات نسبت به قبل کمتر و کمرنگ شده است.

مرداني‌نژاد افزود: برخورد، نظارت، کنترل و اشراف نيروهاي وزارت اطلاعات بر سفارتخانه‌ها  غربي و نوع عملکرد آن‌ها کمرنگ شده است و اگر قدرتمندتر عمل مي‌کردند جاسوسان در قالب سفارتخانه و ديپلمات در ايران جولان نمي‌دادند.

وي ضمن اشاره به اينکه درصورتيکه فعاليت بيشتر بود جاسوسان نمي‌توانستند هراقدامي انجام دهند، اظهار کرد: البته امروز نسبت به زمان گذشته وضعيت بهتري داريم.

مرداني‌نژاد ادامه داد: دليل اين وضعيت مديريت مقام معظم رهبري در حوزه‌هاي سياسي و دفاعي است.

وي بيان کرد: بدون شک حوزه سياست خارجي و ديپلماسي پرسروصداترين بخش و بازوي دولت يازدهم بوده است.

مرداني‌نژاد در پايان اضافه کرد: بررسي‌ها، آمار و ارقام و موشکافي عملکرد اين حوزه نشان مي‌دهد  اتفاقا وزارت امور خارجه و دستگاه ديپلماسي عملکرد خوبي نداشته است و برخلاف تصور عملکرد ضعيفي داشته و خروجي آن نيز موثر و بر مبناي منافع ملي جمهوري اسلامي ايران نبوده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html