پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230116
بزرگترين معضل چهارمحال و بختياري آب است/ ميثاقي براي ساختن استان به‌دور از ديدگاه‌هاي تنگ‌نظرانه بسته شده است
تاریخ انتشار : 1399/01/30 10:03:24
نمایش : 1590
حجت الاسلام اميرقلي جعفري منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس يازدهم شوراي اسلامي گفت: شعار توسعه چهارمحال و بختياري بر پايه کشاورزي نه تنها رشد کشاورزي را به همراه نداشته، بلکه مانع از ورود صنعت به استان شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس يازدهم شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز؛با بيان اينکه بزرگترين معضل چهارمحال و بختياري آب است، اظهار داشت: تغيير اقليم و کاهش شديد منابع آب زيرزميني دشت‌هاي اصلي استان را به دشت‌هاي ممنوعه و بحراني تبديل کرده است.

حجت الاسلام اميرقلي جعفري گفت: منابع سرشار و غني آب در غرب چهارمحال و بختياري بوده و اين در حالي است که تقاضا و جمعيت در شرق استان مستقر بوده و تاکنون براي رفع کمبود آب شهرها اقدامي نشده است.

وي عدم وجود صنعت پايدار و نبود آب براي توسعه کشاورزي و دامپروري را يکي از دلايل بالا بودن نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري عنوان و افزود: با چاره‌انديشي براي رفع مشکل آب، زمينه براي توسعه صنعت، کشاورزي، دامپروري و توريسم فراهم خواهد شد.

منتخب مردم بروجن در مجلس يازدهم شوراي اسلامي با بيان اينکه مخالف شعار توسعه چهارمحال و بختياري بر پايه کشاورزي هستيم، تصريح کرد: متأسفانه با اين بهانه و شعار غلط نه تنها صنعت نيامد، بلکه کشاورزي و دامپروري هم رشدي نکرده است.

حجت الاسلام جعفري يادآور شد: برخي در خارج از استان خود را ذينفع در آب ما دانسته‌اند و اين در حالي است که عدم اهتمام در انتقال آب از غرب به سمت شرق و دخالت نداشتن در منابع آبي، بيش از نيمي از مردم چهارمحال و بختياري را با کم‌آبي مواجه و توسعه کشاورزي و دامپروري را با مشکل روبرو کرده است.

منتخب مردم بروجن تأکيد کرد: ميثاقي براي ساختن استان به‌دور از ديدگاه‌هاي تند و تنگ‌نظرانه سياسي بسته شده در تحقق اين مهم از تمامي ظرفيت‌ها استفاده خواهد شد.

وي گفت: تماس تلاش مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري اين است که با وحدت و هم‌صدايي از اولويت‌هاي اصلي استان دفاع شود.

بروجن در فاصله 62 کيلومتري از شهرکرد مرکز چهارمحال و بختياري واقع است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html