پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230020
ضرورت توجه به سرمايه گذاري در بخش کشاورزي/ تجليل از توليد کنندگان برتر کشاورزي
تاریخ انتشار : 1398/10/25 10:37:16
نمایش : 1384
مديرکل جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: توليدکنندگان برتر چهارمحال و بختياري در وزارت جهارد کشاورزي تجليل خواهند شد.
به گزارش جهانبين‌نيوز ذبيح‌الله غريب مديرکل جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: يکي از محورهاي کاري در وزارت جهاد کشاورزي الگوسازي است.

وي با بيان اينکه تشويق توليدکنندگان برتر در وزارت جهاد کشاورزي در بهبود کار موثر است، گفت: از توليدکنندگان خلاق و نمونه کشور تجليل خواهد شد.

غريب با اعلام اينکه فعاليت‌هاي بخش کشاورزي 200 رسته است، اظهارکرد: پايان هر سال محصولات توليد شده در باغات و مزارع چهارمحال و بختياري اندازه‌گيري  مي‌شوند.

مديرکل جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: بر اساس معيار، ميزان و شاخص‌هاي گوناگون توليدکنندگان برتر انتخاب مي‌شوند.

وي ميزان توليد، بهره‌وري آب، تغيير الگوي کشت، روش‌هاي آبياري، توليد محصول با کيفيت، صادرات محور بودن محصولات، زنجيره توليد و... را از جمله موارد انتخاب عنوان کرد.

غريب با بيان ظرفيت‌هاي چهارمحال و بختياري در حوزه کشت گياهان دارويي، گندم ديم، پرورش ماهي در قفس، بادام ديم و... بيان کرد: با تلاش‌هاي انجام شده ظرفيت‌هاي استان در انتخاب توليدکننده نمونه کشوري مدنظر قرار گرفت.

مديرکل جهادکشاورزي اعلام کرد: در سال‌جاري از چهار توليدکننده برتر کشور در بخش کشاورزي در زمينه‌هاي کشت گل‌محمدي، شيلات، بسته‌بندي غذاي آبزيان، پرورش ماهي در قفس و مرتع‌ به‌عنوان در حضور رئيس‌جمهور تجليل شود.

وي توضيح داد: کشت گونه‌هاي اقتصادي در مراتع براي درآمدزايي و حفظ مراتع، اهميت دارد و باتوجهه به پيش‌بيني انجام شده تا حدود پنج سال آينده گياه کلوس از انقراض خارج مي‌شود.

غريب در پايان با اشاره به سهم توليدات چهارمحال و بختياري در محصولاتي مانند انگور، بادام، گردو و... در کشور، خاطرنشان کرد: بايد به جذب سرمايه‌گذار در بخش کشاورزي  توجه بيشتري شود.

لازم به ذکر است توليدگان نمونه و برتر کشور که امروز توسط رئيس جمهور از آنان تجليل مي‌شود سيامک نوروزي، وحيد يداللهي، امين مالکي، اميرحسين شجاعي و نعمت اسدي هستند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html