پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230011
سيلي هشتگي کاربران ايراني پس از «سيلي موشکي»
تاریخ انتشار : 1398/10/21 09:44:42
نمایش : 1222
مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج گفت: ترور وسيع و هدفمند اکانت‌هاي ايراني براي جلوگيري از اطلاع‌رساني در قبال ترور سردار سليماني است که نشان مي‌دهد سيلي هَشتَگي ايراني‌ها بعد از سيلي موشکي دردآور بوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسلم معين مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در گفت‌وگويي به اقدامات دولت آمريکا در قبال شبکه‌هاي اجتماعي و جلوگيري از اطلاع‌رساني آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: طبيعي است که دشمن بخواهد نور مجاهدت افرادي چون شهيد حاج قاسم‌سليماني را با چنين روش‌هايي، خاموش کند. وظيفه اصلي شبکه هاي اجتماعي انداختن پروژکتور بر روي موضوعات حساس و اولويت‌هاي مردم است؛ براي اينکه چنين اتفاقي نيافتد، پروژکتورهاي ما را مي‌شکند. وي افزود: ترور وسيع و هدفمند اکانتهاي ايراني ناشي از دستور دولت هاي تروريست براي جلوگيري از اطلاع رساني آزاد در قبال حوادث اخير در منطقه مخصوصا ترور سردار سليماني و تحقير نظامي بي‌سابقه ايالات متحده آمريکاست. اقدامي که نشان مي‌دهد سيلي هشتگي ايراني‌ها بعد از سيلي موشکي دردآور بوده است.
متن کامل اين گفت‌و‌گو به شرح زير است:

با خبر شديم که تعداد زيادي از سکوهاي موثر فعالان انقلابي در پلتفورم توييتر و اينستاگرام معلق شده است؛ علت اين اتفاقات را در چه مي‌بينيد؟!
معين: ببينيد، زماني شبکه هاي اجتماعي _خاصه توييتر_ ملک طلق ضدانقلاب و برانداز بود، در آن جولان مي‌دادند و به نوعي مغز تصميم ساز شبکه هاي اجتماعي قلمداد مي‌شد که سرريز محتواي آن در شبکه‌هاي اجتماعي پابليک و پرمخاطب‌تر، تبلور مي‌يافت.
به عنوان نمونه واژه "آتئيست" يا "خداناباور" از همين توييتر تئوريزه شد و در جامعه تئوريزه گرديد ولي با تلاش گسترده مجموعه‌هاي انقلابي از ۲ تا ۳ سال قبل توييتر ديگر جولانگاه يک گرايش فکري سياسي نيست و نيروهاي انقلابي توانستند فتح الفتوح‌هاي خوبي در اين حوزه انجام دهند. 
طبيعي است که دشمن نتواند حضور کمي و کيفي نيروهاي انقلابي را در توييتر و اينستاگرام تحمل کند‌ و رو به تعليق اين سکوها کند. "ديکتاتوري مجازي" جديدترين شيوه اعمال محدوديت بيان توسط غربي‌ها براي کشور ما هست.

 نقش حاکميتي وزارت ارتباطات در اين بين چيست؟
معين: وزارت ارتباطات به عنوان متولي اصلي حوزه ارتباطات و زيرساخت  بايد پاسخگوي اصلي اقدامات شبکه هايي باشد که با تمام توان به آنها زمين بازي و فضاي بي قيد فعاليت داده است. وقتي يک پلتفورم در داخل کشور از ۱ ميليون تا ۴۰ ميليون مخاطب دارد و از پهناي باند ايراني‌ها هزار و يک فايده مادي و جرياني مي‌برد، وظيفه وزارت ارتباطات است که مديران آن پلتفورم را مجاب و يا مجبور کند که نمايندگي پاسخگو و دفتر رسيدگي در ايران داير کنند. وقتي وزير ارتباطات از اين مهم سرباز مي‌زند، طبيعتاً اين نرم افزارها خود را در برابر قوانين ايران و حتي قوانين بين المللي که براي ساير کشور ها اجرا مي شود پاسخگو نمي‌دانند‌.

 چرا سر بزنگاه‌ها اين اتفاق رخ مي‌دهد؟
معين: طبيعي است که دشمن بخواهد نور مجاهدت افرادي چون شهيد حاج قاسم‌سليماني را با چنين روش‌هايي، خاموش کند. وظيفه اصلي شبکه هاي اجتماعي انداختن پروژکتور بر روي موضوعات حساس و اولويت‌هاي مردم است؛ براي اينکه چنين اتفاقي نيافتد، پروژکتورهاي ما را مي‌شکند.

 لطمه‌اي کمي و کيفي اين ماجرا چقدر بوده؟
معين: تا به حال هزاران پست از اينستاگرام حذف، صدها پيج اينستاگرام مسدود و ده‌ها اکانت توييتر تعليق شده است. حذف محتواها و تعليق صفحات شبکه در دو پلتفورم توييتر و اينستاگرام تا به حال به اين وسعت سابقه نداشته است. 
به نظر مي‌رسد موج شهادت حاج قاسم به قدري گيرا بوده که مديران نرم‌افزارهاي اصلي شبکه‌‎هاي اجتماعي را به اين واقعيت رسانده که به سياست حذفي روي بياورند.

 در آخر چه مي‌شود کرد؟
معين: امروز توييتي را از يک فعال حوزه آي تي مقيم لندن که از قضا ضدانقلاب هم هست، ديدم؛ اين فرد که توسعه دهنده پايتون و مقيم انگليس بوده در توييتش مي‌نويسد «دارم ‌ليست اکانت‌هاي ارزشي را چک مي‌کنم. نيمي از آنها را مي‌شود ريپورت و مسدود کرد.
احتمالاً به زودي شاهد موج تعليق اکانت‌هاي ارزشي باشيم.» بايد به سمت پاسخگو کردن اين پلتفورم ها از طريق ايجاد دفاتر نمايندگي آنها در ايران و البته به سمت اجرايي شدن شبکه ملي اطلاعات و به تبع آن پلتفورم بومي ملي رفت.
پلتفورمي که زيرساخت مناسب براي پذيرايي از همه ايراني ها داشته باشد و با امکانات کافي اين اطمينان را به مخاطب بدهد که در بزنگاه ‌ها، به موج ترور اکانت‌ها دست نمي‌زند‌.
ترور وسيع و هدفمند اکانتهاي ايراني ناشي از دستور دولت هاي تروريست براي جلوگيري از اطلاع رساني آزاد در قبال حوادث اخير در منطقه مخصوصا ترور سردار سليماني و تحقير نظامي بي‌سابقه ايالات متحده آمريکاست. اقدامي که نشان مي‌دهد سيلي هشتگي ايراني‌ها بعد از سيلي موشکي دردآور بوده است.

يعني طي روزهاي اخير غلبه محتوا در اين شبکه با کاربران ايراني در حمايت از سردار سليماني بوده است؟
معين: قطعاً اين چنين بوده؛ طي يک هفته اخير ده کليد واژه داغ در توييتر فارسي، اينستاگرام و تلگرام مرتبط با فضاي غم و خشم ناشي از ترور سردار سليماني و مطالبه انتقام سخت بوده است. فضاي جهاني شبکه هاي اجتماعي هم کاملاً تحت تاثير اين موضوع با غلبه محکوم کردن ترور حاج قاسم بوده است؛ چيزي که توييتر را مجبور کرد بيش از ۱۰ هزار اکانت را مسدود کند.

منبع: فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html