پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230006
عبور نفت از ۷۰ دلار در پي سياست‌هاي تنش‌زاي ترامپ
تاریخ انتشار : 1398/10/16 09:32:30
نمایش : 1285
به دنبال تشديد تنش ها در خاورميانه و تهديد ترامپ براي وضع تحريم ها عليه عراق قيمت نفت در معاملات روز دوشنبه از ۷۰ دلار فراتر رفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از رويترز، در حالي که تنش ها بين ايران و آمريکا به شکل بي سابقه اي افزايش يافته و ترامپ تهديد کرده که تحريم هايي را عليه عراق وضع کند، قيمت نفت روز دوشنبه بيش از 2 درصد افزايش داشت و نفت برنت به بالاي 70 دلار رسيد.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت برنت امروز با يک دلار و 67 سنت معادل 2.4 درصد افزايش نسبت به رقم پاياني روز جمعه به 70 دلار و 27 سنت رسيد. قيمت نفت وست تگزاس اينترمدييت آمريکا هم امروز با يک دلار و 34 سنت معادل 2.1 درصد افزايش به 64 دلار و 39 سنت رسيد. اوايل امروز قيمت نفت خام آمريکا تا 64 دلار و 44 سنت بالا رفته بود.
 
پس از شهادت سردار سليماني در بغداد که توسط آمريکا انجام گرفت، قيمت نفت در روز جمعه بيش از 3 درصد افزايش يافته بود و اين روند افزايشي همچنان ادامه دارد. ترور سردار سليماني نگراني ها از گسترش درگيري در خاورميانه و احتمال اختلال در عرضه نفت اين منطقه که حدود نيمي از توليد نفت جهان را بر عهده دارد افزايش داده است.
 
روز يکشنبه ترامپ تهديد کرد که اگر نيروهاي آمريکايي وادار به ترک عراق شوند، تحريم هايي را عليه دومين توليد کننده بزرگ نفت اوپک وضع خواهد کرد. بغداد پيشتر خواستار خروج نيروهاي آمريکايي و ساير نيروهاي خارجي از خاک عراق شده بود.
 
بنابر گزارش تسنيم، آيهام کامل، تحليلگر موسسه اوراسيا گروپ در يادداشتي نوشت، شهادت سردار سليماني «موجب ايجاد چرخه اي طولاني از تقابل منطقه اي مي گردد و ريسک فراواني را متوجه دارايي هاي امريکا و زيرساخت هاي انرژي خاورميانه مي سازد.»
 
«هرچند جنگ تمام عيار بعيد است رخ دهد، اما ريسک رويارويي محدود بالاست. اين رويارويي احتمالا شامل حملات ايران به اهداف آمريکايي در منطقه و درگيري دريايي مستقيم بين ايران و آمريکا خواهد بود.»
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html