پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229978
هيچ دليل و سندي مبني بر نقش ايران در حملات آرامکو وجود ندارد
تاریخ انتشار : 1398/09/20 09:22:27
نمایش : 1500
بازرسان سازمان ملل متحد پس از بازگشت از عربستان در گزارشي اعلام کردند که هيچ دليل و شواهد قانع کننده اي که ايران در حملات هوايي به تاسيسات نفتي عربستان نقش داشته است، بدست نياورده اند.
به گزارش خبرگزاري بلومبرگ، بازرسان سازمان ملل در سفر به عربستان براي بررسي نقش احتمالي ايران در حملات هوايي به تاسياست نفتي عربستان در گزارشي اعلام کردند که آن‌ها هنوز نمي‌توانند ادعاي آمريکا و سعودي را تأييد کنند که ايران در اين حملات نقش داشته است. 

"آنتونيو گوترس" در گزارش نيمه ساله ايران به شوراي امنيت با استناد به گزارش بازرسان اعلام کرد: سازمان ملل متحد "قادر به تأييد اين موضوع که موشک‌هاي کروز و پهبادهاي بدون سرنشين مورد استفاده در اين حملات منشأ ايراني داشته‌اند، نيست. 

در گزارش سازمان ملل آمده است که بازرسان توانسته‌اند بقاياي سيستم‌هاي تسليحاتي مورد استفاده در حمله به فرودگاه بين المللي" ابها " در ماه مه (خرداد) و حمله به تاسيسات نفتي آرامکو در سپتامبر (مهرماه) را پيدا کنند.

براساس اين گزارش، سازمان ملل همچنان در حال جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات اضافي در مورد موشک‌هاي کروز و هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده شده در اين حملات است و يافته‌هاي ديگري را در موعد مقرر گزارش خواهد کرد. 

به دنبال حمله هوايي صورت گرفته به تاسيسات نفتي عربستان اگرچه گروه انصارالله يمن مسئوليت حملات ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهريور) به آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است، اما رياض و واشنگتن بارها تهران را مسئول اصلي اين حملات معرفي کرده‌اند. 

ايران هرگونه همکاري و يا دست داشتن در اين حملات را بشدت تکذيب کرده است. و گزارش بازرسان سازمان ملل نيز هم اکنون تاييدي بر اظهارات مقامات ايراني و جريان سازي‌هاي برخي کشورهاي عربي و غربي براي اجراي پروژه ايران هراسي  است.

منبع: ايرنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html