پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229968
چرا مسئولي که تا استيضاح پيش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شد
تاریخ انتشار : 1398/09/15 13:48:35
نمایش : 1344
امام‌جمعه فارسان گفت: مسببين و کساني که در اين قضيه اخير کشور و بحث سهميه‌بندي بنزين سوء تدبير و مديريت داشتند که خسارات فراواني را به کشور وارد کردند از چنگ دستگاه قضا با عناوين مختلف رها نشوند، راجع به اينکه چرا بايد اجازه داد مدير و مسئولي که تا استيضاح پيش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود؟!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه گفت: فردا 16 آذر روز دانشجوست. از زمان شروع کار دانشگاه‌ها در ايران جريان دانشجويي نقش برجسته‌اي داشته است و در زمان‌هاي مختلف عملکرد مؤثري داشته است. بعد از کودتاي ۲۸ مرداد سال ۳۲ جرياني که در مقابل ديکتاتوري نظامي وابسته به آمريکا ايستاد جنبش دانشجويي بود که با اعتراض دانشجويان به ورود معاون رئيس‌جمهور آمريکا و تقديم سه شهيد در ۱۶ آذر سال ۳۲ اين جريان شروع شد و اوج حرکت او در بعد از انقلاب با تسخير لانه جاسوسي آمريکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ بود. بعد به مناسبت‌هاي مختلف هم در طول اين ۴۰ سال ادامه داشته است.

وي افزود: بحث‌هاي فراواني اينجا مطرح است که فرصت بيان و تحليل نيست که جنبش دانشجويي با جريان روشن‌فکري شروع شد؛ اما جايگاه حرکت سياسي دانشجويان طوري بود که خودش را از روشن‌فکري جدا کرد و به توده مردم پيوند خورد و نقش‌آفرين شد.

وي تصريح کرد: کسي نمي‌تواند نقش تأثيرگذار دانشجويان در جريانات اجتماعي را ناديده بگيرد و انکار کند. اين قشر عظيم هميشه در خط مقدم مبارزه با فساد و استکبار و نفوذ دشمنان خارجي و منافقان و خائنان داخلي قرار داشته است. مطالبه گر عدالت و گسترش او در سطح جامعه بوده است. لذا يکي از مراکز مورد طمع دشمن دانشگاه است. روي آن‌هم برنامه‌ريزي مي‌کنند و طرح دارند و قدم‌به‌قدم هم پيش مي‌روند و تا بتوانند سعي مي‌کنند بانفوذ در اين جايگاه کارکرد مؤثر او را از او بگيرند. جالب است بدانيد اولين هشدار را نسبت به مسئله نفوذ در دانشگاه حضرت امام رضوان‌الله عليه دادند. ايشان فرمودند: دشمنان غارتگر ما چشم طمع به دانشگاه دوخته‌اند که ولو در آينده‌اي دور به دانشگاه‌ها رخنه کنند.

 وي اظهار داشت: ببينيد اين پير فرزانه چقدر بصير بود. اگر يک نگاه اجمالي به اوضاع دانشگاه‌ها امروز داشته باشيم شک نخواهيم کرد که جرياني فاسد و مفسد با برنامه و استفاده از ابزارهاي مختلف فرهنگ انقلابي را در دانشگاه‌ها تضعيف و تخريب و به حاشيه بردند و راحت‌طلبي و بي‌بندوباري و اباحه‌گري را دارند ترويج مي‌کنند.

وي بيان داشت: حتي جريانات علمي را هم تضعيف مي‌کنند. يک عده‌اي در مسير اين حرکت‌هاي پرنشاط علمي شيطنت مي‌کنند. تضعيف مي‌کنند و توصيه مي‌کنند که به خارج از ايران برويد و مشغول علم‌آموزي در جاي ديگري باشيد که توان علمي کشور را فشل کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: اگر دانشجوي ما روحاني و هيئت ما مسجد و مدرسه ما سکولار شد نفوذ تکميل‌شده است. لذا خود دانشجويان بايد وسط ميدان باشند نگذارند اين مرکز ثقل اثرگذاري در تحولات جامعه و کشور ابزاردست احزاب و معامله گران سياسي و نفوذي‌هاي وابسته و اجانب قرار بگيرد.

وي عنوان داشت: با توجه به اوضاع جهاني و نقش نظام اسلامي در قبال بيداري ملت‌ها و مطالبه آن‌ها رسالت و نقش گروه‌هاي مرجع بصير و روشن گر در حوزه و دانشگاه بيشتر شده است و دراين‌بين جنبش دانشجويي نقش مهم‌تري دارد. لذا ضمن شناخت آسيب‌ها و فاصله گرفتن از آفت‌ها بايد بصيرت سياسي و دانش ديني‌شان را بالا ببرند و با تحليل درست مسائلي که پيش مي‌آيد موضع‌گيري کنند. همان‌طور که ۴۰ سال است جلودار گفتمان انقلابي گري بودند نگذارند اين پرچم روي زمين بماند در توسعه و ترويج گفتمان انقلابي و حرکت جهادي اقدام جدي داشته باشند. مگر مي‌شود جنبش دانشجويي استکبارستيز و ضد صهيونيست نباشد؟ مهم‌ترين وظيفه خودش را فساد ستيزي و عدالت‌خواهي نداند؟

وي اظهار داشت: در رفع معضلات اصلي جامعه بايد طرح و برنامه داشته باشند. در اجرا بايد حاضر باشند. جنبش دانشجويي نمي‌تواند در تحقق تمدن بزرگ اسلامي بي‌تفاوت باشد. جنبش دانشجويي بايد مواظب باشد با افزايش بصيرت چه سياسي چه اعتقادي چه ديني و چه فکري در دام حرکت‌هاي انحرافي نيفتد و عامل دست بيگانگان نشود. تحليل سياسي و اعلام موضع در موقع لزوم در جريانات مهم اجتماعي و سياسي و حتي بين‌المللي از دانشجويان مورد توقع است.

وي تصريح کرد: در جريان FATA که دوباره مطرح‌شده چه کسي بايد در جامعه روشنگري کند؟ گروه‌هاي مرجع در جامعه که مردم مي‌شنوند و باور مي‌کنند و مي‌پذيرند چه کساني هستند؟ دانشجو بايد مطالبه گر باشد مسئولين بدانند مطالبات مردم نبايد فراموش نشود، جلوي گراني‌ها به‌شدت و قدرت گرفته شود، وعده‌هاي داده‌شده به‌موقع عملي شود و به بهانه‌هاي مختلف از تعهدات داده‌شده فرار نشود،

 وي گفت: مسببين و کساني که در اين قضيه اخير کشور و بحث سهميه‌بندي بنزين سوء تدبير و مديريت داشتند که خسارات فراواني را به کشور وارد کردند از چنگ دستگاه قضا با عناوين مختلف رها نشوند، راجع به اينکه چرا بايد اجازه داد مدير و مسئولي که تا استيضاح پيش رفته است با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود؟!

چرا مسئول اجرايي کشور که بايد در ريز جزئي‌ترين امور جاري کشور باشد خيلي راحت و بي‌خيال بگويد من هم مثل بقيه موضوع را فهميدم؟!
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html