پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229929
اربعين 98 و عشقي که پايان ندارد/ هجوم سيل جمعيت به سمت کربلا
تاریخ انتشار : 1398/07/21 07:34:14
نمایش : 1568
عاشقان زيارت اربعين هر روز بيشتر از روز قبل و هر سال بيشتر ساليان قبل مي شود . افزايش چشمگير زائران حضرت سيدالشهدا(ع) دنيا را به حيرت وا داشته است.
 يک هفته بيشتر به اربعين حسيني باقي نمانده و همچنان سيل عاشقان از ايران اسلامي به سمت مرزها حرکت مي کنند تا خود را به ديگر زائران اربعين 98 برسانند.

آخرين وضعيت مرز شلمچه در ايام اربعين

به گزارش افکارنيوز، بر اساس آخرين اخبار از وضعيت مرز شلمچه ، در حال حاضر تردد در اين پايانه روان است و مرز بر روي زائران باز است.

اين در حالي است که  تا کنون بالغ بر 600 هزار نفر از مرز شلمچه راهي کشور عراق شدند تا راهپيمايي اربعين شرکت کنند.

آخرين آمار ثبت نام زائران اربعين 98 در سامانه سماح نشان مي دهد از مرز سه ميليون نفر عبور کرده و در حال حاضر حجم حضور زائرين در مرزها بسيار زياد است.

دبير ستاد اربعين اعلام کرده که به علت حجم عظيم حضور زائران، توصيه مي شود اگر همراه زائرين عزيز افراد سالمند و يا کودکان بيمار همراه هستند، سفر خود را مديريت کرده تا دچار مشکل نگردند.

محمدي فرد ادامه داد: قرار است خدماتي که مورد نياز زائرين است به خصوص مسئله آب آشاميدني سريعاً برطرف شود.

مرز شلمچه

آخرين وضعيت مرز مهران در اربعين

آخرين وضعيت مرز مهران نيز نشان مي دهد روز گذشته ۳۲۶ هزار و ۱۹۷ زائر از اين مرز تردد داشته است.از اين تعداد ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ هزار زائر ايراني و ۱۲۴۵ زائر خارجي از مرز مهران خارج شده است.۷۴ هزار و ۵۴۳ زائر ايراني و ۱۱۹۹ زائر خارجي از مرز مهران وارد کشور شده است.

وضعيت اينترنتي در کشور عراق اين روزها وضعيت خوبي ندارد و اينترنت اپراتورهاي عراقي قطع مي باشد اما  با توجه به حجم زياد زائرين در مرز مهران و تراکم جمعيت وزارت ارتباطات و  فناوري اطلاعات، چتر wi-fi رايگان در اين مرز را در راستاي ارائه خدمات مطلوب به زائرين جايگزين اينترنت بالن کرده است.

مرز مهران

آخرين وضعيت مرز خسروي در اربعين 98

محمدرضا آمويي معاون اجتماعي پليس کرمانشاه گفت: با توجه به محدوديت ساعت اعزام زوار به خاک عراق که از 7 صبح تا حدود 16 عصر است، ظرفيت خسروي از هم اکنون تکميل شده است.

آمويي با بيان اينکه هم‌اکنون کار اعزام زائراني که طي يکي دو روز گذشته در مرز خسروي و شهر قصرشيرين اسکان داده شده بودند در حال انجام است، گفت: تلاش مي شود اين افراد تا ساعت 16 عصر امروز از مرز عبور داده شوند.

وي تاکيد کرده که در چنين شرايطي به زائران گرامي توصيه مي‌کنيم با مديريت زمان سفر خود، امروز را از حضور در مرز خسروي خودداري کنند.به محض فراهم شدن شرايط براي حضور مجدد زائران در مرز خسروي اطلاع‌رساني لازم صورت مي‌گيرد.

اين در حالي است که روز گذشته (جمعه، 19 مهرماه) نيز از زائران خواسته شده بود تا از حضور در مرز خسروي خودداري کنند.

مرز خسروي

 سيم کارت عراقي بهتر است يا ايراني؟

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضمن تاکيد بر اهميت تهيه سيم‌کارت عراقي بيان کرد: هزينه بالاي رومينگ سبب اين توصيه مي‌شود که زائران ايراني از سيم‌کارت‌هاي اپراتورهاي کشور عراق استفاده کنند چرا که هزينه‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اما سيم‌کارت ايراني خود را نيز به عنوان پشتيبان به همراه داشته باشند.

وي افزود: زائران تهيه سيم‌کارت‌هاي عراقي را به کشور عراق موکول کنند؛ در سال‌هاي گذشته اعتراضاتي را در خصوص ضعف خدمات‌دهي سيم‌کارت‌هاي عراقي داشتيم که در نشست‌هايي با رگلاتورهاي عراقي ضمن انعکاس اين مطلب، قول همکاري و افزايش نظارت براي جلوگيري از اين اتفاقات را از آن‌ها گرفتيم.

جوشقاني گفت: زائران ايراني براي تهيه سيم‌کارت عراقي به نمايندگي‌هاي شناخته شده که داراي کارت شناسايي معتبر هستند مراجعه کرده و از خريد سيم‌کارت به صورت فله يا از فروشندگان غيررسمي خودداري کنند.

وي افزود: برخي اپراتورهاي عراقي با آگاهي از نوع نياز زائران شروع به واگذاري سيم‌کارت‌هايي با بسته مکالمه و اينترنت مناسب کرده‌اند که متقاضيان بر حسب قيمت و خدمات مورد نظر مي‌توانند به تهيه آن اقدام کنند.

با توجه به راحتي استفاده و امکانات مقرون به صرفه‌تر سيم‌کارت‌هاي عراقي در صورتي که هنوز تمايل به استفاده از سيم‌کارت ايراني خود در سفر اربعين داريد بايد مراقب هزينه‌هاي مکالمه و رومينگ باشيد چرا که به دليل اختلال رومينگ و حجم بالاي مکالمات در اين زمان قطعا با مشکل ارتباطي مواجه خواهيد شد.

اپراتورهاي مختلف ايراني در سايت‌هاي خود برخي تعرفه‌هاي مکالمه را منتشر کرده‌ و بعضا بسته‌هاي ويژه‌اي را براي اينترنت رومينگ در نظر گرفته‌اند که با گرفتن کدهاي دستوري مربوطه مي‌توانيد قبل از عبور از مرزهاي ايران نسبت به تهيه آن‌ها اقدام کنيد.

سيم کارت

تعرفه‌هاي رومينگ اربعين همراه اول و ايرانسل

تعرفه تخفيفي رومينگ همراه اول ويژه ايام اربعين از 16 مهر ماه تا 3 آبان سال جاري به شرح زير است:

تماس با ايران (هر دقيقه): 3200 تومان

مکالمه داخلي، تماس با عراق (هر دقيقه): 2100 تومان

دريافت تماس ( هر دقيقه): 2100 تومان

ارسال پيامک (هر پيامک): 900 تومان

دريافت پيامک : رايگان

اينترنت مصرف آزاد (هر مگابايت): 850 تومان

اربعين 98 نيز بار ديگر نشان داده هر چند رسانه هاي جهان و استکبار جهاني نمي خواهد اين مانور بزرگ شيعيان و آزادي خواهان جهان را پوشش دهد اما حضور چند ده ميليوني عاشقان و زائران امام حسين(ع) مساله اي نيست که ديده نشود.   

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html