پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229912
طنين قدوم زوار سيدالشهدا (ع) باز هم در گوش ساکنان دروازه کربلا پيچيد/ بزرگترين پايانه مرزي مسافري خاورميانه مهياي يک ميزباني باشکوه
تاریخ انتشار : 1398/07/10 08:54:19
نمایش : 1238
مرز خسروي با تلاش‌هاي شبانه‌روزي تمام دستگاه‌هاي استان آماده و مهياي يک ميزباني باشکوه در ايام اربعين است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني مرصاد، صداي قدوم مبارک زوار عتبات باز هم در گوش ساکنان دروازه کربلا پيچيد؛ از دور و نزديک مسافران اربعين از راه مي‌رسند.

قديمي‌ترين گذرگاه غربي ايران باز هم معبر کربلاي معلي شده است و چه سعادتي نصيب مردمان خونگرم اين خطه شده تا خاک قدوم اين مهمانان مبارک را توتياي چشم خود کنند؛ همان‌ها که مدال افتخار نوکري زوار را از قديم‌الايام بر سينه دارند.

خسروي در روزهاي منتهي به اربعين هر روز براي پذيرايي شايسته از زوار عتبات آماده‌تر از روز گذشته مي‌شود؛ تکاپوي اين مرز انگار روح تازه‌اي در کالبد شهرهاي مسير منتهي به خسروي دميده است.

مردم براي پذيرايي از زوار سر از پا نمي‌شناسند و هر کس به طريقي مي‌خواهد ميزباني کند از نورچشمي‌هاي اباعبدالله (ع)؛ يکي موکب مي‌زند و آن يکي که وسعش نمي‌رسد خانه‌اش را براي ميزباني از زوار آماده مي‌کند و هرکس به هر طريقي سعي دارد خدمتي هرچند کوچک به زوار امام حسين (ع) کند.

مرز خسروي که امسال بعد از سالها توفيق ميزباني از زوار را دارد، براي پذيرايي از زائران کاملا آماده شده و زيرساخت‌هاي لازم در اين مرز استقرار يافته است. همه شبانه‌روز پاي کارند تا يک ميزباني شسته داشته باشند.

ا

تردد روزانه ۶۰۰ زائر از مرز خسروي

جعفر همتي، رئيس قرارگاه ويژه اربعين مرز خسروي مي‌گويد در حال حاضر روزانه ۶۰۰ زائر از اين مرز رسمي به عنوان امن ترين، اصلي ترين و قديمي ترين مرز کشورمان به عتبات عاليات، عازم کربلاي معلي و عراق مي شوند.

او پيش بيني مي‌کند که در پيک اربعين از ۱۳تا ۲۷ مهرماه شاهد حضور گسترده زائران براي عزيمت به کربلا از مرز رسمي خسروي خواهيم بود.

همتي با اشاره به ساعات کاري اين مرز هم گفت که مرز خسروي از صبح تا ساعت سه بعد از ظهر براي عزيمت زائران باز است و از ۱۳ مهر ماه نيز با شروع عملي اربعين ساعات خروج از مرز تا ساعت ۱۸ افزايش مي يابد.

رئيس قرارگاه ويژه اربعين مرز خسروي ادامه داد: به همه زائران اعلام مي کنيم مرز خسروي امن‌ترين و سهل‌الوصول ترين راه براي عزيمت زائران به کربلا است و اميد است ما هم ميزبانان خوبي براي زائران باشيم.

تمام زيرساختهاي لازم براي پذيرش زوار اربعين فراهم است

مرادعلي تاتار، فرماندار قصرشيرين هم به خبرنگار مرصاد گفت: تمام زيرساختهاي لازم براي برگزاري پياده روي اربعين آماده شده و در اين راستا مشکل خاصي نداريم.

وي با رد شايعاتي مبني بر ناامني مرز خسروي تصريح کرد: امنيت در مرز خسروي به طور کامل برقرار است و مشکلي از اين نظر وجود ندارد.

تاتار با اعلام اينکه تمام امکانات لازم براي رفاه زائران آماده شده است، بيان کرد: به منظور پارک خودروهاي زوار پارکينگ ها آماده و مجهز به سيستم روشنايي هستند.

به گفته فرماندار قصرشيرين، پارکينگ ها به دوربين پلاک خوان و نگهبان مجهز شده اند، قيمت پارک خودروها در پارکينگ ها توسط شهرداري تعيين و اعلام خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه شهر براي پذيرش زوار اربعين آماده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده سازي جاده ها، زيرساختهاي تلفن همراه تا مرز خسروي برقرار شده است.

ا

استقرار بيمارستان صحرايي در مرز خسروي

فرماندار قصرشيرين از استقرار بيمارستان صحرايي در نوار مرزي خبر داد و افزود: در مسير پياده روي اربعين 12 اکيپ فوريتهاي پزشکي تا مرز خسروي به صورت رفت و برگشت مستقر خواهند شد.

تاتار با بيان اينکه روشنايي قصرشيرين تا مرز خسروي تامين شده است، گفت: به منظور اسکان زوار اربعين در نقاط مختلف شهر و در مرز خسروي اردوگاه هايي برپا شده است.

وي  افزود: علاوه بر ظرفيت هتل ها و مراکز اقامتي شهرستان قصرشيرين، اردوگاه هاي برپا شده ظرفيت پذيرش 20 هزار زائر را دارد.

تاتار از تدارک آشپزخانه هاي بزرگ براي طبخ غذاي زوار اربعين خبر داد و خاطرنشان کرد: در 25 نقطه شهرستان قصرشيرين مکان هايي براي برپايي موکب ها تعيين شده است.

ا

زيرساخت‌هاي خسروي  از مهران بهتر است

سردار هاديانفر، رئيس پليس راهور ناجا در سفر به کرمانشاه و بازديد از خسروي زيرساختهاي مرز خسروي را زيرساخت‌هاي بسيار خوبي ارزيابي کرد و گفت: اين زيرساخت‌ها از مهران بهتر است چرا که مسيرهاي رفت و برگشت آن مسيرهاي خوبي است و براي آن مسيرهاي جايگزين نيز پيش بيني شده است.

رئيس پليس راهور ناجا بيان داشت: اميدواريم با اقدامات موثر و همدلي که در استان وجود دارد ميزبان خوبي براي زائران باشيم.

تخفيف هتل ها و مراکز اقامتي براي پذيرايي از زوار اربعين
سيروس گل‌عنبر، نايب رئيس اتحاديه هتلداران کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد از آمادگي هتل ها و مراکز اقامتي براي پذيرايي از زوار اربعين در مرز خسروي خبر داد.

وي با بيان اينکه اربعين مورد احترام همگان است، اظهار داشت: همه دستگاه ها از جمله ميراث فرهنگي کميته هايي را تحت نظارت ستاد اربعين تشکيل داده اند.

نايب رئيس اتحاديه هتلداران کرمانشاه افزود: همچنين تمامي واحدهاي اقامتي در شهرستان قصرشيرين مورد بازديد قرار گرفته و براي رفع موانع موجود چاره انديشي شده است.

گل‌عنبر با تاکيد بر اينکه شرايط براي پذيرايي از زوار اربعين فراهم است، گفت: 20 هتل و واحد اقامتي در شهرستان قصرشيرين و يک هتل و سه مهمان پذير در اسلام آباد غرب افزون بر ظرفيت 11 هتل و 16 مهمان پذير شهرستان کرمانشاه آماده پذيرش زوار اربعين است.

وي با بيان اينکه اين ظرفيت افزون بر ظرفيت زائر سراها و مساجد است، عنوان کرد: بازگشايي مرز خسروي فرصتي است و در اين راستا مسئولان استاني با حساسيت خاصي متفاوت از سالهاي قبل در راستاي رفاه زائران اربعين به ساماندهي امور مي پردازند.

ا

نايب رئيس اتحاديه هتلداران کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال هيچ گونه افزايش نرخي در قيمت هتل ها و مهمان پذيرها نداريم و براي زوار در صورت امکان تخفيف ارائه خواهد داد اما اين تخفيفها رسما اعلام نشده است.

گل‌عنبر تاکيد کرد: مديران واحدهاي اقامتي نهايت همکاري را با زائران به عمل خواهند آورند؛ مرکز بهداشت و درمان به همراه ميراث فرهنگي و ديگر دستگاه هاي مربوطه بر نظافت مراکز اقامتي نظارت دارند.
وي گفت: از مدتها قبل سازمان ميراث فرهنگي جلسات مکرري را با مديران هتل ها و مراکز اقامتي براي پذيرايي هرچه مطلوب تر زوار اربعين برگزار کرده است.

نايب رئيس اتحاديه هتلداران کرمانشاه بيان کرد: همچنين يکي از هتل هاي بزرگ کرمانشاه در مرز خسروي اقدام به برپايي موکب کرده است.

 

پايش تصويري مرز خسروي تا عمق ۱۰۰ کيلومتري عراق

امير فرهاد آريانفر فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب ارتش هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد از پايش تصويري مسير زوار عبوري از مرز خسروي با پهپادهاي ارتش خبر داد و گفت: اين پهپادها پايش تصويري را تا عمق ۱۰۰ کيلومتر انجام خواهند داد.

وي افزود: علاوه بر اين از نيروهاي ويژه و تکاور مخصوص در محل مستقر خواهيم کرد که اين نيروها بتوانند امنيت کامل را براي زوار برقرار کنند.

همچنين مسئولان ساير نهادها همچون آب، برق، گاز، ارتباطات و زيرساخت و... هم اقدامات لازم براي برگزاري اين ميزباني را انجام داده‌اند و خسروي را مهياي پذيرايي از زوار اربعين کرده‌اند .

اين آمادگي مرز خسروي نويد يک سفر امن و بي‌دغدغه معنوي را به زاري مي‌دهد که اين مرز را براي عبور از کشور و رسيدن به کربلاي معلي انتخاب مي‌کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html