پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229873
عمليات مرصاد باعث شکسته شدن رجوي در ذهن‌ها شد
تاریخ انتشار : 1398/05/05
نمایش : 1545
کارشناس مسائل سياسي گفت: شکست منافقين در عمليات مرصاد باعث شکسته شدن رجوي در ذهن تعداد زيادي از نيروها و ريزش سازمان شد بطوريکه تعداد کثيري از اعضا و هواداران سازمان جدا شدند.
سجاد شهراني در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با اشاره به سالروز عمليات افتخارآفرين مرصاد اظهار کرد: سازمان مجاهدين خلق در زمان حکومت پهلوي فعاليت‌هاي عليه ساواک به‌صورت مسلحانه داشتند و درحالي‌که خيلي‌ها تلاش مي‌کردند موافقت حضرت امام(ره) را در حمايت از اين سازمان جلب نمايند اما امام راحل از همان ابتدا مخالف حرکات آن‌ها بود.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين سازمان مانند چريک‌هاي فداي خلق و کومله دموکرات که خط فکريشان را از چپ سوسيال شوروي مي‌گرفتند فعاليت‌هاي خودشان را ادامه دادند بعد از همه‌پرسي جمهوري اسلامي  که بارأي قاطع مردم همراه بود و مردم  رأي به جمهوري اسلامي دادند درصورتي‌که آن‌ها انتظار داشتند چيز مثل جمهوري دموکراتيک اسلامي اتفاقي بيفتدکه مردم هر حرکتي دوست داشته باشند انجام دهند يعني در نمايش ما چيزي به‌عنوان اسلام داشته باشيم.

وي عنوان کرد: مجاهدين خلق هنگامي‌که به‌يقين رسيدند مردم رأي به جمهوري اسلامي دادند، کاملاً خطشان را از انقلاب جدا و حرکات مسلحانه عليه نظام را شروع کردند.

وي بيان داشت: شکست منافقين در عمليات مرصاد باعث شکسته شدن رجوي در ذهن تعداد زيادي از نيروها و ريزش سازمان شد بطوريکه تعداد کثيري از اعضا و هواداران سازمان جدا شدند.
 
وي اظهار داشت: در توجيه شکست عمليات ، رجوي گفت: تمامي اتکاء ما به ارتش و ايدئولوژي‌مان بود و روي عناصر سياسي‌کار جدي نکرده‌ايم.

وي آن را با قيام کربلا قياس کرد و گفت: تمامي اتکا بر دو عنصر شمشير و ايدئولوژي نهاده و از معادله‌هاي سياسي چشم‌پوشي و اين موضوع باعث شکست شد.
 
 وي در پايان گفت: پس از پايان عمليات، تنگه چهارزبر، تنگه مرصاد نام گرفت تا يادآور کمينگاهي جهنمي باشد که با عمليات برنامه‌ريزي‌شده رزمندگان ايراني، طومار نظامي سازمان منافقين را در هم پيچيدند.

عمليات مرصاد به فرماندهي علي صياد شيرازي در پنجم مرداد با رمز يا علي ابن ابيطالب(ع) آغاز شد. در اين عمليات سه گردان از تيپ نبي اکرم (ص) و تيپ مسلم و يک گردان از ايلام به اسلام‌آباد حمله کردند.

انتهاي پيام/590پ



 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html