پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229845
دغدغه مستأجر شهرستان فارسان
قيمت کرايه مغازه‌ها در شهرستان فارسان بر اساس منطق تعيين نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1398/03/08 10:13:00
نمایش : 1464
قيمت مغازه‌ها در بازار شهرستان فارسان به‌هيچ‌عنوان بر مبناي يک قيمت مشخص و منطقه‌اي تعيين نمي‌شود اينجا هر کس هر قيمتي بخواهد روي مغازه خود مي‌گذارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، طبق گفته کسبه صعود قيمت اجاره‌بهاي مغازه‌ها در فارسان به يک معضلي تبديل‌شده است؛ که به نظر مي‌رسد در نبود راهکار، مديريت و کم‌توجهي مسئولان روزبه‌روز پيچيده‌تر مي‌شود.

با توجه به اينکه اکثر مغازه‌داران مستأجر مي‌باشند و به دليل عدم توانايي پرداخت اجاره‌بهاي سنگين مجبور به تخليه‌اي مغازه‌ها شده وبسياري از آنان نيز به‌اجبار به علت بيکاري متحمل به پرداخت هزينه بسياري شده‌اند.

کسبه‌هاي که نخواستن نامش فاش شود با گله و شکايت در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار داشتند: با چه مقياس و با چه سود شرعي يک مغازه در شهرستاني که درآمدي اين‌چنيني جهت پرداخت اجاره را دارد؟ با احتساب ساير هزينه‌ها سود باقي‌مانده يک کسب چقدر مي‌باشد؟ آيا غيرازاين است که تاوان اين اجاره سنگين و سود باقي‌مانده را مشتري که همين مردم زحمت‌کش و اکثراً کم‌درآمد هستند بايد بدهند؟

 بررسي‌ها حاکي از اين است که قيمت اجاره‌بها در اين شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزايش چشمگيري در حد دو برابر شدن را داشته است.

شايد بتوان گفت: عدم نظارت کافي در اين شهرستان بر اجاره‌بها توسط مسئولين مربوطه موجب آن شده است که متأسفانه مبلغ اجاره‌بها به‌صورت دلخواه انجام مي‌گيرد.

قيمت مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به‌هيچ‌عنوان بر مبناي يک قيمت مشخص و منطقه‌اي تعيين نمي‌شود اينجا هر کس هر قيمتي بخواهد روي مغازه خود مي‌گذارد.

اگر اداراتي مانند شهرداري و شوراي شهر و اداره دارايي که بر اساس ارزش ملک عوارض و ماليات مي‌گيرند براي اجاره‌بها نيز نظارت مي‌کردند و بر اساس ارزش مغازه و مکان قرارگيري آن و نيز مسکن و امکانات آن و بر مقدار اجاره‌بها ماليات تعيين مي‌شد ديگر هيچ صاحب‌خانه و مغازه‌اي اين‌گونه ناجوانمردانه در ميدان قيمت‌گذاري يکه‌تازي نمي‌کرد و وضعيت اجاره‌بها و اشتغال اين‌گونه اسفناک نمي‌شد. چه بسيار از مستاجرين مغازه‌ها که به خاطر همين اجاره‌هاي سنگين پس از چند ماه ورشکست شده و مجبور به تخليه مغازه شده‌اند و برشمار بيکاران عرصه بيکاري افزوده مي‌گردد.

خواهش تمام کاسبين اين است که با افزايش کرايه سالانه اماکن تجاري و مسکوني مخالفتي ندارند ولي خواهان افزايش قانوني و کارشناسي اجاره مغازه‌ها هستند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html