پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229812
آمريکا به چه کنم افتاد/ از اتهام‎زني تا حذف شرط برکناري «اسد»
تاریخ انتشار : 1398/01/18 09:24:18
نمایش : 2377
نماينده آمريکا در امور سوريه اگرچه در تلاش براي پيشبرد روند سياسي، از شرط کناره‎گيري اسد انصراف داد؛ همچنان به‎ اميد ماهيگيري از آب گل‎آلود؛ از اتهام‎زني به ايران و روسيه روگردان نبود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از نشنال، «جوئل ريبرن» نماينده ويژه آمريکا در امور سوريه در تلاش براي ناديده گرفتن نقش واشنگتن در بحران اين کشور، بار مسؤليت را به دوش ايران و روسيه انداخت و مدعي شد آنها به جاي توسل به راهکار سياسي، همچنان براي حفظ دولت دمشق به راهکار نظامي متوسل مي‎شوند.

وي در اين باره مدعي شد: آنچه که طرفين درگيري را در سوريه از يکديگر متمايز مي‎کند؛ اختلاف ميان آنهايي است که به حصول هدف خود از راه نظامي باور دارند و آنها که معتقدند اين امر تنها از راه سياسي ميسر است.

ريبرن در ادامه ادعاهاي خود افزود: ۲۰۱۹ بايد سال واقعيت‎آزمايي براي طرفين درگيري باشد- سالي که بايد طي آن از ميدان نبرد به پشت ميز مذاکره تغيير مکان دهيم و اين واقعيت بايد از سوي ايران و روسيه نيز پذيرفته شود.

با ‎اين‌حال، وي به اين حقيقت اعتراف کرد که واشنگتن ديگر اصراري به کناره‎گيري اسد از قدرت به عنوان پيش‏‌شرط حصول راه‌حل مسالمت‌‏آميز ندارد؛ بلکه معتقد به روندي است که پذيراي حضور همه احزاب سياسي در راستاي حصول راه‌حلي پايدار باشد.

همزمان، وي در اظهاراتي دوپهلو مدعي شد ويراني‎هاي سوريه محصول حمايت نظامي ايران و روسيه از دولت بشار اسد است و بازسازي آنها بدون تغيير رژيم به منزله عدم امنيت پناهجويان سوري براي بازگشت به خانه است!

ريبرن در نهايت مدعي شد: بايد از روند سياسي صحبت کرد که براي عاملان خشونت‎هاي گذشته مسئوليت‎پذيري در پي داشته باشد!

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html