پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229732
قضاوت‌هاي نامناسب از عمليات‌هاي دفاع مقدس موجب دلسردي مردم مي‌شود
تاریخ انتشار : 1397/10/18 10:47:49
نمایش : 7345
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه بايد قدر دفاع مقدس و همه تلاش‌هاي صورت گرفته در آن دوران را بدانيمف گفت: نبايد با روايات تعجيلي و قضاوت‌هاي نامناسب موجب دلسردي مردم شويم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرلشکر محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح صبح امروز(سه شنبه) در حاشيه همايش سراسري مديران بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نمايشگاهي که امروز از آن بازديد کرديم اقدامات ۱۳ استان در دفاع مقدس، کارهاي مکتوب منتشر شده و کارهاي هنري انجام شده و ابتکارات بسيار زيادي که داشتند نشان دهنده رشد چشمگيري بود که مي توانند با تعامل با يکديگر افق روشني را با حداقل هزينه داشته باشند.

وي گفت: موزه هاي استان ها با سرعت در حال پيشرفت هستند و از جمله موضوعات مورد اهميت کارهاي تحقيقي در خصوص دفاع مقدس است که با تقاطع دادن خاطرات پيشکسوتان، عمليات‌هاي دفاع مقدس موشکافي و زواياي پنهان آن مشخص شده است.

باقري در خصوص برخي اظهار نظرات پيرامون دفاع مقدس از سوي بعضي افراد تصريح کرد: حوادث مربوط به دفاع مقدس در يک دوره تاريخي خاص و با پيچيدگي‌هاي بسيار بالا اتفاق افتاد و يک تحليل قشري و خطي به هيچ وجه نمي‌تواند واقعيات دفاع مقدس را به خوبي بيان کند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: بسياري از واقعيت هاي دفاع مقدس هنوز مشخص نشده و زواياي آن هم ديده نشده است و اينکه کساني با يک عبارت کوتاه و نگاهي اوليه بخواهند راجع به عمليات‌هاي دفاع مقدس اظهار نظر کنند قطعاً در آن کاستي، نقص و خطا به وجود خواهد آمد.

وي گفت: قدر دفاع مقدس، ايثارگري ها، شهادت‌ها و همه تلاش‌هاي صورت گرفته در آن دوران بايد دانسته شود و نبايد با يک روايت تعجيلي نسبت به اين حادثه بزرگ نگاه شود زيرا موجب نگراني و دلسردي خانواده شهدا، ايثارگران و ملت ايران خواهد شد. در واقع محل مناسب براي بررسي‌ دفاع مقدس در محافل علمي دانشگاهي و با حضور پيشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس است که زواياي آن بررسي شود.

باقري بيان کرد: متاسفانه در روزهاي گذشته شاهد نمونه‌اي از اين نگاه تعجيلي و بعضا قضاوت نامناسب و غير عادلانه‌ بوديم که ديگر نبايد اين موارد تکرار شود.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: همه پيش بيني‌هاي عمليات کربلاي ۴ شامل کار اطلاعاتي، مهندسي، آماده سازي و غافلگيري انجام شده بود، اما دشمن هم از پشتيبانان بزرگ و همچنين تصاوير هوايي، اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي برخوردار بود. با اين شرايط معلوم بود برخي از زواياي عمليات مورد اطلاع دشمن قرار گيرد و البته اين به معناي لو رفتن کل عمليات و منتفي کردن آن نيست چرا که اين عمليات انجام شد و عليرغم آنکه توفيقاتي هم داشت در مجموع ناموفق بود.

وي گفت: اين هنر بزرگي بود که در همان مراحل اوليه، عمليات قطع شد و حدود ۷ درصد از نيروها وارد عمليات شدند و مابقي نيروهاي ذخيره شدند و ظرف دو هفته در عمليات بسيار بزرگ کربلاي ۵ حضور پيدا کردند. عمليات کربلاي ۵ با فاصله ۱۹ روز در منطقه شلمچه انجام شد.

باقري ادامه داد: خطوط استحکامات دفاعي دشمن در آن منطقه در هيچ جاي ديگري نبود اما در آن خطوط هم شکست خوردند به نحوي که همه دنيا ترس آن را داشت که ارتش عراق زمين بخورد و بصره و بغداد مورد تصرف قرار گيرد و بر همين اساس ترتيبات مقدمات قطعنامه ۵۹۸ را فراهم کردند که نسبت به اقدامات قبلي سازمان ملل کامل‌تر بود و بخش زيادي از خواسته‌هاي ملت ايران را در آن ديدند و منجر به اعلام عراق به عنوان متجاوز جنگ شد؛ اينها همه از برکات کربلاي ۴ و ۵ است.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان خاطرنشان کرد: اينکه ما امروز با دو سه جمله دلسرد کننده راجع به عمليات ها صحبت کنيم واقعا ناسپاسي است و کار صحيحي نيست و توصيه ما اين است که اين قبيل موضوعات در پژوهشگاه دفاع مقدس، پژوهشگاه هاي نيروهاي مسلح و دانشگاه‌ها مورد بررسي قرار گيرند تا جمع بندي هاي سنجيده و واقعي در اختيار ملت قرار داده شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html