پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229723
مدير باغباني سازمان جهادکشاورزي چهارمحال وبختياري:
کشت گياهان دارويي در چهارمحال وبختياري به ۹۰۰ هکتار رسيد
تاریخ انتشار : 1397/10/12 08:44:12
نمایش : 2004
مدير باغباني سازمان جهادکشاورزي استان ،ازکشت ۹۰۰ هکتار گياهان دارويي تاسال زراعي ۹۶-۹۷ دراستان ،خبرداد.
مهندس شيراني مدير باغباني سازمان جهادکشاورزي درچهارمحال وبختياري در گفت وگو با پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: کشت گياهان دارويي در سال ۹۳-۹۲ با سطح زير کشت ۶۱ هکتار و ميزان توليد ۲۲/۷ تن بود که در سال زراعي ۹۷-۹۶ به ميزان ۹۰۰ هکتار با توليد ۱۴۰۰ تن رسيده است.

مدير باغباني سازمان جهادکشاورزي درچهارمحال وبختياري افزود:: کشت گياهان دارويي در استان به علت تنوع و اقتصادي بودن وهمچنين امکان کشت اين گياهان در زمين هاي خرد و کوچک به خصوص در مناطق روستايي و از طرفي اقليم مناسب و سازگار، کشت اين گياهان را استان افزايش داده است.

وي گياه گل محمدي را بيشترين سطح زير کشت در استان عنوان و اظهارکرد: اين گياه با سطح زيرکشت ۲۵۰ هکتار و ميانگين عملکرد ۳ تن در هکتار(۲۰۰ هکتار بارور) و زعفران با سطح زيرکشت ۲۰۰ هکتار و ميانگين عملکرد۵ کيلوگرم در هکتاراست.

مدير باغباني سازمان جهادکشاورزي درچهارمحال وبختياري، ادامه داد: همچنين کشت موسير درسال جاري دراستان ۳۰۰هکتار مي باشد که غالباً به صورت ديم در مناطق مستعد ازجمله اردل و کوهرنگ مورد کشت قرار گرفت.

شيراني گفت: با توجه به کاهش بارش و تغيير اقليم و اصلاح الگوي کشت در اراضي کشاورزي کشت گياهان دارويي با توجه به بازدهي زودرس مناسب است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html