پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229711
مهلت هاتگرام و طلاگرام تمام شد/ اظهار بي اطلاعي مسئولان
تاریخ انتشار : 1397/10/03 07:26:04
نمایش : 2403
با اتمام مهلت نسخه‌هاي فارسي تلگرام براي مستقل شدن از اين پيام رسان خارجي، آخرين وضعيت ادامه فعاليت اين پيام رسانها مشخص نيست و مسئولان درباره آن اظهار بي اطلاعي مي کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از اعلام حکم فيلترينگ شبکه اجتماعي تلگرام در کشور در ارديبهشت ۹۷ و حمايت از پيام رسانهاي بومي، مرکز ملي فضاي مجازي براي يک دوره گذار با فعاليت موقت کلاينت هاي فارسي تلگرام (نسخه هاي فارسي) موافقت کرد چرا که کوچ يکباره بيش از ۴۰ ميليون کاربر ايراني از تلگرام به سمت شبکه‌هاي بومي، امکانات فني وسيعي مي‌خواست و اين امکانات در آن مقطع زماني در دسترس نبود.

در اين زمينه ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي اعلام کرد که «براي دوران گذر، به دو کلاينت فارسي تلگرام که از نظر نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، ويژگي بهتري داشتند تا شهريور ماه فرصت فعاليت داده شد تا پس از آن به صورت مستقل از تلگرام، فعاليت خود را ادامه دهند.»

پس از شهريورماه نيز به دلايل تحريم، فرصت داده شده براي فعاليت به اين دو پيام رسان تا پايان آذرماه تمديد شد.

هم اکنون با پايان يافتن مهلت داده شده به نسخه هاي فارسي تلگرام (هاتگرام و تلگرام طلايي)، تکليف فعاليت اين شبکه ها و وضعيت فني آنها با توجه به درخواستي که براي مستقل شدن از تلگرام به آنها داده شده بود، مشخص نيست و مسئولان در اين زمينه اظهار بي‌اطلاعي مي کنند.

پيگيري خبرنگار مهر از اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي از آخرين وضعيت فعاليت پيام رسانهاي هاتگرام و طلاگرام حاکي از آن است که هنوز تصميم جديدي درباره ادامه فعاليت آنها گرفته نشده است. در اين باره ساير مسئولان مربوطه نيز اظهار بي اطلاعي مي کنند و مسئولان اين پيام رسان نيز در اين باره بي اطلاع هستند.

محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره برگزاري جلسه پيرامون اين موضوع و تصميم گيري نهايي درباره آن، اظهار بي اطلاعي کرد  و گفت: چيزي در رابطه با برگزاري جلسه نشنيدم و در رابطه با روند ادامه فعاليت اين دو پيام رسان اطلاعي ندارم.

جمال هاديان سخنگوي وزارت ارتباطات نيز با اظهار بي اطلاعي از اين موضوع به خبرنگار مهر گفت: هيچ ابلاغيه، دستورالعمل و بخشنامه اي درباره فعاليت نسخه هاي فارسي تلگرام و يا مسدودسازي آن به وزارت ارتباطات داده نشده و تصميم گيري درباره اين موضوع نيز برعهده وزارت ارتباطات نبوده. اين وزارتخانه مسئوليتي در قبال تصميم گيري در اين خصوص ندارد.

وي تاکيد کرد: حتي درباره مسائل فني، زيرساختي و تغيير در پلتفرم حمايتي مرتبط با فعاليت اين پيام رسانها نيز ابلاغيه اي نداشتيم.

اين درحالي است که دبير شوراي عالي فضاي مجازي در آخرين اظهارنظر خود که مربوط به يک ماه پيش مي شود، درباره فعاليت اين پيام رسانها گفته بود: «هم‌اکنون بر مبناي گزارش اعلام شده از سوي اين دو شبکه، استقلال از تلگرام حاصل شده اما اين استقلال به صورت آزمايشگاهي بوده و پياده‌سازي کامل آن، نيازمند سخت‌افزارها و تجهيزات مانند ديتاسنتر و سرور است که اميدواريم در مهلت تعيين شده، کاملا اجرايي شود.»

به گفته فيروزآبادي، تصميم براي فعاليت دو شبکه هاتگرام و طلاگرام، از سمت مقام قضايي انجام شده و ادامه فعاليت آنها نيز با تصميم‌گيري قضايي انجام مي‌شود؛ در اين زمينه نظر مرکز ملي فضاي مجازي نيز پرسيده شده است.

گفته مي شود بيش از ۲۵ ميليون کاربر ايراني عضو هاتگرام و طلاگرام هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html