پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229709
تحصيل ۱۰۰۰ دانشجومعلم در پرديس فرهنگيان چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1397/10/03 07:19:55
نمایش : 1919
رئيس دانشگاه فرهنگيان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه يک هزار دانشجو معلم در پرديس فرهنگيان استان درحال تحصيل هستند گفت: از اين تعداد ۴۰ درصد را دانشجومعلمان دختر و ۶۰ درصد را دانشجومعلمان پسر به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ تيمور نظري فرد رئيس دانشگاه فرهنگيان چهارمحال و بختياري امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگيان در اين استان داراي سه مرکز آموزش عالي شهيد رجايي فرخشهر، پرديس بحرالعلوم براي پسران و پرديس شهيد باهنر براي دانشجو معلمان دختر است.

وي با اشاره به اينکه يک هزار دانشجو معلم در اين سه مرکز درحال تحصيل هستند افزود: از اين تعداد ۴۰ درصد را دانشجومعلمان دختر و ۶۰ درصد را دانشجومعلمان پسر به خود اختصاص داده‌اند.

نظري فرد ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دانشگاه فرهنگيان ۱۶ هزار نيرو براي آموزش و پرورش استان تربيت کرده و در اين مدت ۳۸ دانشجو معلم شهيد از مراکز تربيت معلم استان و ۱۰ شهيد از فارغ‌التحصيلان دانشسراها يعني جمعا ۴۸ شهيد را تقديم انقلاب کرده است.

رئيس دانشگاه فرهنگيان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در مراکز آموزشي اين استان رشته‌هاي آموزش ابتدايي و کارشناسي زبان و ادبيات فارسي ارائه مي‌شود خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختياري يکي از پنج قطب ادبيات فارسي در کشور است و همه فارغ‌التحصيلان در اين رشته استخدام آموزش و پرورش مي‌شوند و نيروي مازاد در اين رشته نداريم.

وي با اشاره به فعاليت ۱۵ عضو هيئت علمي تمام‌وقت و ۱۳۰ مدرس مدعو در سه مرکز اين دانشگاه اضافه کرد: ۱۰۰ دانشجو تکميل ظرفيت در بهمن ماه امسال وارد دانشگاه مي‌شوند و همه دانشجومعلمان به محض ورود به دانشگاه کمک هزينه تحصيلي دريافت مي‌کنند، حکم استخدامي برايشان صادر مي‌شود، همچنين دوره تحصيل براي هر فرد به‌عنوان دوره مفيد استخدامي محسوب مي‌شود، ضمن اينکه امکان ادامه تحصيل تا مقطع دکترا برايشان وجود دارد به شرط موافقت آموزش و پرورش محل خدمت‌شان.

نظري فرد بيان داشت: پذيرفته‌شدگان ذکور از خدمت سربازي معافند، سن حداکثر ۲۲ سال، بومي استان بودن، کسب تراز علمي ۶ هزار و ۵۰۰، کسب حداقل معدل کل سه ساله ۱۵، قد ۱۵۰ سانتي‌متر براي دختران و ۱۵۵ سانتي‌متر براي پسران و شاخص بدني ۱۷ تا ۳۵ و... از شرايطي است که براي داوطلبان درنظر گرفته شده است همچنين قبول‌شدگان بايد متعهد شوند دو برابر دوره تحصيل در خدمت آموزش و پرورش باشند.

رئيس دانشگاه فرهنگيان چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري آئين نکوداشت يکصدمين سالگرد تاسيس دانشگاه فرهنگيان در کشور و شصت و يکمين سالگرد تاسيس اين دانشگاه در استان در سوم دي‌ماه ادامه داد: در اين آئين از پژوهشگران برتر، استادان و همچنين نخستين دانش‌آموخته مراکز عشايري استان تجليل مي‌شود.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html