پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229702
مشکلات آب استان را براي مقام معظم رهبري ارسال کردم/ تونل غيرقانوني گلاب مشکل زاينده رود را حل نخواهد کرد
تاریخ انتشار : 1397/10/01 09:57:57
نمایش : 2044
نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري وامام جمعه شهرکرد گفت: تصميم گيري در مساله آب در استانها بايد براساس واقعيت هاي موجود و به دور از هياهوي سياسي انجام شود.
به گزارش جهانبين نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري وامام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسيدن شب يلداگفت: بايد مراقب باشيم دچار افراط و تفريط نشويم و مراقب شرايط اقتصادي مردم باشيم که اموري بر زندگي ها تحميل نشود.

وي اظهار کرد: در اين هفته مناسبتي مثل روز ثبت احوال، مناسبتي مثل ميلا حضرت مسيح و آغاز سال 2019 ميلادي، مناسبتي مثل روز ايمني دربرابر زلزله و کاهش بلاياي طبيعي و...وجود دارد که من امروز از همه اين ها مي گذرم.

نکونام با بيان انکه امروز در اين تريبون مي خواهيم در خصوص مشکل آب استان صحبت کرده واين مسئله را به گوش مسئولان مان به خوبي برسانم،تاکيد کرد: من چند نکته را عرض کنم، نکته اول بايد تشکر کنيم از عزيزان و مردمي که براي مشکلات خودشان به اين پايگاه ها مي آيند يعني مشکلات خودشان را مي آيند در نماز جمعه مطرح مي کند.

وي با اشاره به  پايبندي مردم به انقلاب، انقلاب ديني و اسلامي، تصريح کرد: مشکلات را هم بايد با تمسک به دين و اخلاق و [مراجعه به] پايگاه هاي ديني رفع و رجوع کرد.

امام جمعه شهرکرد خطاب به مسئولين گفت: مسئولان نگران نباشند بلکه خوشحال باشند و زمينه را فراهم کنند، دشمن هم سوء استفاده نکند، چرا که اين مردم انقلابي هستند و خواهان رفع مشکلات خودشان در درون پايگاه هاي ديني انقلاب هستند.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري با تاکيد بر اينکه مسئولان به درد و دل ها و خواسته هاي به حق مردم توجه کنند، خاطر نشان کرد: اين حق مردم بر مسئولان است، مردم دولتمردان را انتخاب کرده اند تا به آن ها خدمت کنند و رافع مشکلاتشان باشند نه اين که خدايي نخواسته بر مشکلات مردم افزوده شود.

وي خطاب من به مسئولان گفت: شما مي خواهيد با تونل غيرقانوني احداث شده گلاب به 14 شهر آب منتقل کنيد خيلي خب، مي خواهيد کف زاينده رود آب جاري بشود بسيار خوب، اين ها را همه مي خواهند که زاينده رود و شهرها از آب برخوردار باشند- اين که مي گوييم واقعگرايي- اما با کدام آب؟

وي به حجم آب در پشت سد هاي زاينده رود اشاره و گفت: چرا واقعگرايانه صحبت نمي کنيد؟چرا واقعي حرف زده نمي شود و تصميم گرفته نمي شود؟

نکونام به  تونل غيرقانوني گلاب و قرار گرفتن آن در زير سد و در حوزه اصفهان اشاره و بيان کرد: انتقال آب از آن تونل حداقل دو ضايعه بزرگ دارد، يک، خشک کردن مزارع و باغات در دو شهرستان استان چهارمحال و بختياري بن و سامان و آسيب جدي  به زندگي جمع کثيري از مردم در حاشيه زاينده رود وارد خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد به نداشتن آب در سد هاي زاينده رو د اشاره و گفت: اين تونل نه تنها زاينده رود را احيا نمي کند بلکه مسئولين مجبور خواهد شد دست به يک کار خطرناک ديگري بزنند و بخواهيد بر تول هاي کوهرنگ بيفزايند و آب از سرشاخه هاي دز و کارون و امثال اين ها منتقل کنند.

وي به  استان خوزستان اشاره و گفت: اين استان به همراه کهکيلو وبوير احمد معترض هستند.

نکونام ضمن تشکر از نمايندگان سه استان، پيرامون نامه به رئيس جمهور ، گفت: از اين نمايندگان تقاضامندم که ايستادگي کنند بر اين خواسته چرا که در آينده با مشکل مواجه مي شوند.

وي با بيان اينکه مسئولان با تصميمات عجولانه و غيرمدبرانه بر مشکلات آينده کشور نيفزايند، تاکيد کرد: برخي اقدامات تبعات غيرقابل پيش بيني و غير قابل جبران ممکن است درپي داشته باشد.

وي با بيان اينکه در سراسر استان دچار کم آبي هستيم، افزود: بنده مدام اين مسائل را به مسئولان گفته ام ولي متاسفانه گوش شنوايي تا به حال نبوده است.

نکونام با اشاره به اينکه امور اجرايي مربوط به مسئولين اجرايي مربوط است: افزود: چند روز پيش يک نامه اي را تقريبا به طور مفصل براي دفتر حضرت آقا نوشتم که به محضر رهبر معظم انقلاب تقديم شود و تقريبا همه مشکلات آبي اين استان را در آن نامه نوشتم.

نکونام ادامه داد: در نامه‌اي که به رهبري ارسال کردم نوشتم روستاي شاخص ايثارگري چهارمحال و بختياري در ۲ يا ۳ کيلومتري زاينده‌رود بعد از سه شبانه‌روز فقط سه ساعت آب دارد، چند دشت بزرگ در استان داريم که بحراني هستند درحالي که بيشترين ميزان بيکاري را در اين استان شاهد هستيم، اداره آب نيروي استان همجوار با رفتارهاي اشتباه خود باعث تحريک مردم مي‌شود و بدون مجوز ويلاهاي متعدد در اطراف سد کوهرنگ ساخته‌ که حکم قطعي براي تخريب آن‌ها صادر شده است اما به دليل اقتدارگرايي جلوي اجراي آن‌ را گرفتند.

امام جمعه شهرکرد در پايان ضمن دعوت مردم به آرامش تاکيد کرد: مردم نبايد ميدان به سوءاستفاده‌کنندگان بدهند و بايد با يکديگر متحد باشند، تاکيد مي‌کنم هيچ‌کس نبايد از اين اجتماع‌هاي استاني سوء‌استفاده کند، اين تجمع‌ها براي حل مشکلات استان است و بايد از راه قانوني حل شود.

انتهاي پيام/1022ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html