پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229692
برگزاري جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي فقط به صرف چاي و شيريني!/ 5 جلسه در 9 ماه؛ ماحصل عملکرد مهمترين ستاد مبارزه با فساد اقتصادي
تاریخ انتشار : 1397/09/26 08:35:28
نمایش : 1394
ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي در سال جاري با وجود پرکاري مفسدان اقتصادي در سال جاري تنها 5 جلسه تا آذرماه برگزار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مبارزه با مفاسد اقتصادي بخصوص در سالي که اقتصاد کشور دچار تلاطم‌هاي شديد شد يکي از مهمترين‌ راهکارها براي برون رفت از مشکلات بود. اين جلسات به طور کاملا معدود در سال جاري برگزار شد. 9 ماه از سال گذشته است اما جلسات ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي تنها 5 مرتبه برگزارش شده است.

جلسه سي و هشتم اين ستاد در روز سه شنبه 29 خردادماه سال جاري برگزار شد و جلسه چهل دوم اين ستاد که جمعا 5 جلسه در طول سال تا به اينجا انجام شده در دوشنبه 12 آذرماه با رياست «اسحاق جهانگيري» معاون اول رئيس جمهور برگزار شده است.

بنابر اساسنامه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي جلسات اين ستاد بايد هر دو هفته يکبار به صورت منظم تشکيل گردد؛ درحالي که مفاسد مختلفي در کشور وجود دارد اما در سال جاري اين جلسات با بي نظمي و به طور معدود برگزار مي‌شود.

جهانگيري: بايد روزنه‌هاي فسادزا شناسايي و مسدود شود

جهانگيري در اين جلسه از رايج شدن پديده زمين خواري و همچنين لزوم مقابله با پولشويي از مبادي بانک مرکزي سخن گفت. جهانگيري درحالي از شيوع پديده زمين خواري سخن گفته است که در اين حوزه کار به کوه خواري هم کشيده است. چندي پيش بود که تصاويري از ويلاسازي در دل کوه‌هاي «آهار» و با شکاف آن در منطقه «اوشان» در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد و بسيار جنجال آميز شد.

ساخت ويلاي غول پيکر و مجلل «اوشان» در حالي به مرکز توجه شبکه هاي اجتماعي تبديل شد که تصرف اراضي ملکي با سند مالکيت و جواز ساخت صورت گرفته است. سئوال اساسي در روند زمين خواري اين است که چطور افراد به اين کار مبادرت مي ورزند. اين درحالي است که درحالت عادي هر فردي براي ساخت و ساز بايستي حتما جواز ساخت داشته باشد و به طور مکرر بايد پاسخگوي ماموران شهرداري باشد اما در زمين خواري هاي گسترده مانند ماجراي ويلاسازي در دامنه کوه در منطقه تفريحي اوشان با جواز اين کار انجام شده است. جالب اينجاست که فساد اداري بيشتر از اقدامات غيرقانوني در اين زمينه صورت گرفته است.

در اين جلسه جهانگيري با تاکيد بر مقابله با بنيان هاي فساد گفت: «بايد روزنه هاي فسادزا در کشور که موجب پولشويي و ديگر تخلفات مي شود، شناسايي و مسدود شود تا از اخلال در بازار ارز توسط سفته بازان و دلالان ممانعت به عمل آيد.»

در اين جلسه که معاون اول قوه قضاييه، وزراي دادگستري، امور اقتصادي و دارايي، راه و شهرسازي، رئيس کل بانک مرکزي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور، رئيس کل ديوان محاسبات، دادستان عمومي و انقلاب تهران، رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و رييس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و نمايندگان وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوري اطلاعات و اطلاعات سپاه و نمايندگان مجلس عضو ستاد نيز حضور داشتند.

وزير جهاد کشاورزي در راستاي موضوع زمين خواري با اشاره به تدوين پيش نويس ايجاد سامانه پنجره واحد مديريت زمين، گفت: «با ايجاد اين سامانه از بسياري از تخلفات نظير زمين خواري، جعل مجوزها و استعلامات، وقوع تباني و ارتشاء بين متقاضي و کارشناسان سازمان ها و سواستفاده متخلفين به دليل تعدد سازمان هاي متولي حوزه زمين جلوگيري خواهد شد و استعلامات و مجوزها و همه فرايندهاي مرتبط با امور زمين به صورت الکترونيکي و از طريق درگاه اينترنتي واحد و بصورت متمرکز صورت خواهد گرفت.»

شفاف سازي اقتصادي راه مقابله با فساد

« کاظم پاليزدار» 17 آذر در مراسم گراميداشت روز دانشجو در دانشگاه شهر کرد درباره راه مقابله با فساد گفت: « امروزه به واسطه بيشتر شدن فضاي اطلاع رساني، فساد اقتصادي بيشتر است. اکنون منکر فساد اقتصادي در کشور نيستيم و اين شرايط در خور شأن يک جامعه اسلامي نيست و بايد اصلاح شود، اما فساد اقتصادي به اين ميزاني که در رسانه‌ها شنيده مي‌شود، نيست و شرايط کمي متفاوت است به نحوي که فسادهاي بزرگتري هستند که به گوش مردم عادي نمي‌رسد و بايد اطلاع رساني و شفاف سازي شوند.»

اين درحالي است که مشاور معاون اول رئيس جمهوري  در همان روز بدون ذکر نام مفسد اقتصادي گفت: «بخش عمده اي از معوقات بانکي يکي از ابر بدهکاران پس گرفته شده است.»

پاليزدار: در مبارزه با فساد بستگان با هيچ مسئولي رودربايستي نداريم

دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: «در امر مبارزه با فساد بستگان با هيچ مدير و مسؤولي رودربايستي نداريم و شاهد بوديم که چندين معاون وزير و مديران استاني در ماه‌هاي اخير که متهم به فساد اقتصادي بودند دستگير و از کار برکنار شدند.»

درحالي معاون جهانگيري از مبارزه با فساد بستگان مسئولان سخن گفته است که در همين زمينه اخبار متعددي از فساد برخي از نزديکان مسئولان دولتي به گوش مي رسد که نشان مي دهد بدون هيچ برخوردي اين افراد در حال تردد در گلوگاه‌هاي اقتصادي کشور هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html