پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229691
مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري:
خسارت ۴ ميليارد ريالي عشاير چهارمحال و بختياري در اثر بارش هاي آذرماه
تاریخ انتشار : 1397/09/26 07:26:21
نمایش : 1606
خسارت ۴ ميليارد ريالي ايلراه هاي عشاير چهارمحال و بختياري مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري گفت: در اثر بارش هاي آذرماه امسال ، ۳دهنه پل و بيش از ۲۵ درصد از ايلراه هاي عشايري، در حدود ۴ ميليارد ريال دچار خسارت شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يحيي حسين پور مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري  در گفت وگو با جهانبين نيوز، اظهار داشت : در صورت تامين اعتبار تا زمان فصل کوچ بهاره ، اين ايلراه ها بازسازي خواهد شد.

وي، طول ايلراه هاي عشايري اين استان را حدود ۷۰۰ کيلومتر عنوان کرد و افزود: بخش عمده اي از اين ايلراه ها در شهرستانهاي کوهرنگ ، اردل ، کيار و لردگان قرار دارد.

مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري افزود: هر ساله در فصل بارش و زمستان به علت جاري شدن سيلاب و روان اب ها ، بخشي از ايلراه هاي عشايري و مسيرهاي عبور احشام، تخريب و مسدود مي شود ، که عشاير به ناچار گذرگاه هاي مرتفع و پرخطر را براي عبور انتخاب مي کنند.

اداره کل امور عشاير استان چهارمحال و بختياري به عنوان دومين استان عشايرنشين کشور با ۱۲۶ هزار نفر جمعيت و يک ميليون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک ، بيش از ۲۵ درصد از پروتئين استان را تامين مي کند.

کوچ عشاير چهارمحال و بختياري در فصل پاييز از سمت اين استان به خوزستان و در بهار از خورستان انجام مي شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html