پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229689
مذاکره با دولت دونالد ترامپ بي فايده است
تاریخ انتشار : 1397/09/25 08:51:53
نمایش : 1845
وزير خارجه کشورمان گفت: ترامپ با وجود سياستهاي خصمانه خواستار مذاکره شده است و ما به وي پاسخ داده ايم که آيا شوخي مي کني؛ مذاکره با دولت دونالد ترامپ بي فايده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از صداوسيما، محمد جواد ظريف در سخناني در نشست بين المللي دوحه درباره دعوت دونالد ترامپ از حسن روحاني براي مذاکره گفت: ترامپ با وجود سياستهاي خصمانه خواستار مذاکره شده است و ما به وي پاسخ داده ايم که آيا شوخي مي کني؟

وزير امور خارجه ايران گفت: مذاکره با دولت دونالد ترامپ بي فايده است.

ظريف افزود: ايران پيشتر براي گفتگوي مستقيم با آمريکا آماده بود و ما اين کار را انجام داديم و من زمان زيادي با جان کري وزير پيشين امور خارجه گفتگو کردم و نتيجه آن توافق هسته اي بود و با اين حال دونالد ترامپ از آن خارج شد و اين رفتار ترامپ به اين معني است که مذاکره با او بي فايده است.

وي گفت: اين آمريکاست که در منطقه دخالت مي کند؛ استقرار نيروهاي ما (ايران) به درخواست دولت بعضي کشورهاست.

ظريف افزود: تا زماني که منافع ملي ما تامين شود و اتحاديه اروپا به تعهداتش عمل کند، به توافقنامه هسته اي متعهد خواهيم ماند.

وزير امور خارجه ايران افزود: ايران سلاح در اختيار حوثي ها (جنبش انصارالله) در يمن قرار نداده است. حوثي ها از سلاح هايي استفاده مي کنند که در دوره علي عبدالله صالح از عربستان دريافت کردند. اميدواريم توافقنامه سوئد درباره بحران يمن، به رنج مردم اين کشور پايان دهد.

وي افزود: عربستان و امارات با تسليحات وارداتي از آمريکا و انگليس، يمن را به جهنم تبديل کرده اند. ده هزار نفر  به طور مستقيم در حملات هوايي ائتلاف سعودي به يمن کشته شدند و يک ميليون نفر هم در اين کشور به وبا مبتلا شده اند.

ظريف ادامه داد: به فروش نفت و تعامل با جامعه جهاني ادامه خواهيم داد و کساني که تعامل با ما را رها کردند بازنده هستند.

وي گفت: تاسف آور است که سعودي ها تصور مي کنند منافع آنها در تشديد تنش در روابط با ديگر کشورهاست. سعوديها تصور مي کنند مي توانند از مجازات جنايت قتل فرار کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html