پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229673
خدا رحم کرد رئيس جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان شود
تاریخ انتشار : 1397/09/19 10:53:01
نمایش : 1917
توليت آستان قدس رضوي گفت:خدا رحم کرد رئيس جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان بشود، اما سوال اين است، شرايطي که الان هست بايد همين طور باقي مي‌ماند يا مي‌شد که امور را بهتر کرد؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي که امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي سخن مي گفت، ضمن گراميداشت روز دانشجو، گفت: جنبش دانشجويي ۶۵ سال قبل با روشن بيني دانشجوياني که روشنفکران جامعه هستند بوجود آمد.

وي با بيان اينکه دانشجويان بايد جامعه و نيازهاي آن را بشناسد، افزود:  جنبش دانشجويي در کشور ما همراه بوده با روشن بيني و عدالت و ۱۶ آذر نماد مبارزه با استعمار خارجي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: عدالت خواهي و اصلاح گري در امور از ويژگيهاي جنبش دانشجويي بوده و هست و دانشجو اگر کاستي و ظلمي ببينند آن را بر نميتابد.

رئيسي تاکيد کرد: دانشجوي سياسي آن است که جامعه و نياز آن را خوب بشناسد و به خوبي در جامعه ايفاي نقش کند. ما شهداي خود را بهترين روشنفکران جامعه مي دانيم.

وي افزود: روشنفکر واقعي کسي است که به استقلال اقتصادي، فرهنگي و سياسي کشور بيانديشد. ما در مقابل دشمني هاي بسياري که در برابر کشور ما شده است، از هشت سال دفاع مقدس تا جنگ نرمي که همواره نسبت به ما بوده و هست ايستادگي کرديم و همچنان ايستادگي خواهيم کرد.

توليت آستان قدس رضوي تصريح کرد: امروز دشمن تلفيقي از جنگ سخت و نرم را عليه ما اجرا مي کند و آنها مي خواهند با فشار مضاعف بر ايران در ابعاد اقتصادي و رسانه اي، ملت ايران را به تسليم واداراند و کاري را که در جنگ سخت نتوانسته‌اند انجام بدهند اينجا به نتيجه برسانند.

رئيسي گفت: امروز وظيفه همه مسولان است که به توان داخلي و جوانان کشور اعتماد کنند و بدانيم راه برون رفت از مشکلاتي که دشمن براي ما ايجاد کرده، اتکاي به خداوند و اعتماد به داشته هاي خودمان است.

وي با اشاره به اينکه امروز راه ما راه ايستادگي، تسليم نشدن، کار و توليد است، گفت: ما فقط بايد در مقابل دشمن ايستادگي داشته باشيم و ترفندهاي آنها را بشناسيم همچنين ما بايد کنشگري فعال باشيم تا نتيجه بهتري بگيريم‌.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مردم در حوزه هاي استقلال سياسي، دفاعي و نظامي، کشور را موفق مي دانند اما در حوزه هاي اجرايي و عملکردها مردم رضايت ندارند. ما در داخل، مشکلات عمده‌اي داريم و اين زيبنده جامعه اسلامي ايران نيست.

*بي تدبيري‌ها نبود مشکلات کمتر مي‌شد

رئيسي گفت: اين حق مردم است که از مسولان بخواهند که عملکرد بهتري داشته باشند. ما در بخش هايي بي تدبيري داريم و همه مشکلات محصول تحريم هاي خارجي نيست و اگر برخي بي تدبيري ها نبود، مشکلات کمتر مي‌شد.

وي تاکيد کرد: در عرصه کار و تلاش همه يک نگاه و هدف را دنبال کنيم و بدانيم که اين راهکاري است که رهبري بارها بر آن تاکيد داشتند. جامعه را دو قطبي کردن، حاشيه را به متن بردن، مسائل فرعي و اصلي را اشتباه آدرس دادن اينها فايده‌اي براي کشور ندارد.

رئيسي افزود: مسائلي همانند بيکاري، توليد و صادرات را بايد مد نظر داشته باشيم و به فکر رفع مشکلات داخلي باشيم. ملت ما نشان داده که در دوران سختي ها همواره با اتکاي به خدا تهديدات را به فرصت تبديل کرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اشکال اينجاست که برخي مشکلات را اقتصادي نمي دانند و به دنبال راهکار سياسي هستند اما ما معتقديم راهکار سياسي براي مشکلات اقتصادي مناسب نيست‌.

وي در خصوص اينکه اگر رئيس جمهور مي‌شديد چه اتفاقي مي افتاد؟، پاسخ داد: خدا رحم کرد رئيس جمهور نشديم که دلار ۵ هزار تومان بشود، اما سوال اين است، شرايطي که الان هست بايد همين طور باقي مي ماند يا ميشد که امور را بهتر کرد؟

رئيسي افزود: ما مي توانستيم مديريت کنيم منابع ارزي را در جهت منافع کشور باشد، چرا امروز اين‌همه نقدينگي داريم؟ اين نقدينگي وارد هر بخشي از جامعه شود خرابي به بار مي آورد.

توليت آستان قدس رضوي اظهار داشت: مساله سوداگري و سفته بازي در کشور با راهکار ماليات مي تواند حل شود، اگر کسي درآمد دارد بايد مالياتش را هم بدهد. ما در دوسالي که در آستان هستيم ماليات خود را پرداخت کرده‌ ايم.

*بايد از يقه سفيدها ماليات گرفت

وي گفت: بايد از يقه سفيدها ماليات گرفت و اگر از کساني که درآمدهاي بالايي دارند ماليات گرفته شود به يقين بسياري از سوداگري ها حل مي‌شد. ما بوديم قانون مترقي محيط زيست را متوقف نمي کرديم، ما قانون فرانسه را بر آنچه خودمان داريم ترجيح نميداديم.

رئيسي تصريح کرد: اگر ما بوديم قانون توليد مسکن را متوقف نمي‌کرديم، متاسفانه با برخي از نگاه ها و تدابير امروز دچار مشکلاتي شديم که مي توانست اينطور نباشد.

*به هيچ کانديدايي در سال ۹۶ نگفتم بروند تا من بمانم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  درباره انصراف قاليباف از انتخابات سال ۹۶، گفت: آقاي قاليباف از ابتدا گفت من تا آخرين مناظره هستم و نگاه مي‌کنيم به نظر سنجي ها، در نهايت تصميم گرفت که نباشند. من به هيچ کانديدايي نگفتم که شما نباشيد که من باشم. آقاي قاليباف به عهد خود پايبند بود.

توليت آستان قدس رضوي تصريح کرد: من از آقاي ميرسليم دو شب قبل از انتخابات پرسيدم که شما چه مي‌کنيد؟، گفت که احساس مي‌کنم کساني که  مي خواهند به من(ميرسليم) راي دهند به شخص ديگري راي نخواهند داد، من هم به او گفتم پس حتما بمانيد.

رئيسي با باييان اينکه به مشکلات مردم آگاه هستم، تاکيد کرد: در دوره اي که در دستگاه قضا بوديم يکي از مسئولاني که بيشترين ارتباط را با مردم داشت، بنده بودم. مسجد مي رفتم و يک شب در هفته را ارتباط عمومي با مردم داشتم و امروز هم که بين زوار امام رضا (ع) هستم مردم درد دل هاي فراواني را با من مطرح مي کنند و به اعتقادم اين مشکلات همه راهکار دارد.

وي ادامه داد: هفتاد درصد مشکلات ما از مديريت است، آنچه روشن است اينکه، مديريت کارآمد نقش والايي در حل مشکلات کشور دارد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هرکس مديريت اجرايي کشور را دست بگيرد بايد به قانون پايبند باشد. چرا آقايان در خصوص توليد و ايجاد اشتغال دو سه روز بعد از انتخابات همان حرف هايي که بنده در دوران رقابت‌هاي انتخابات مطرح مي کردم را گفتند؟ مگر نمي‌گفتند که امکان ايجاد اشتغال وجود ندارد و غيرقانوني و نشدني است؟

رئيسي افزود: ما در مشهد زائر شهر ايجاد کرديم چرا که اساس و اصل را در کار خود زوار و محرومين مي دانيم‌. کساني هستند که به خاطر مشکلات مالي نمي توانند به مشهد بروند و ما کاري کرديم که افراد محروم روزانه به زيارت ميروند.

وي گفت: ما باغ‌هايي در مشهد داشتيم که برخي از آنها را در اختيار جوانان قرار داديم و دوره‌هاي تربيتي و فرهنگي را در آن باغ ها  برگزار مي کنند. ما کار ساختمان سازي هم بلديم ولي گفتيم باغات شُش هاي شهر هستند و نبايد از بين بروند.

توليت آستان قدس رضوي بيان کرد: ما باغي در غرب تهران داريم که ۵ هکتار است و اجازه برج سازي هم داريم ولي بنده جلوي قطع درختان قديمي را گرفتم و انشالله براي جوانان اردوگاه خواهيم ساخت.

* پُر تخلف ترين انتخابات کشور سال ۹۶ بود

رئيسي در خصوص نتيجه انتخابات رياست جمهوري سال ۹۶،گفت: انتخاباتي که گذشت از پُر تخلف ترين انتخابات کشور بود، بنده بيش از ۶۰۰ گزارش تخلف انتخاباتي از سراسر کشور داشتم اما معتقد بودم که نبايد نتيجه اين انتخابات منجر به مشکلي براي کشور شود بنابراين پس از انتخابات، آنچه شوراي نگهبان گفت را قبول کردم.

وي افزود: بايد اين رويه بررسي شود که اگر کسي دولت مستقر بود، مجموعه آنان طوري عمل نکنند که انتخابات ناسالم شود. من تقاضا دارم و مصرانه هم مي خواهم که به تخلفات انتخابات رسيدگي شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر کسي از کانديداها غير از نامزد پيروز طرفداري کرد، نبايد با وي تسويه حساب کرد.

رئيسي در خصوص ناامني ها در ابتداي انقلاب، خاطرنشان کرد: در آن زمان در تهران روزي ۱۰۰ واقعه تروريستي داشتيم و بسيار بي رحمانه با جريان انقلابي برخورد کردند. جريان ترور مسولان عالي نظام و ائمه جماعات را پيگيري کردند و آنها جنايات نفاق در کشور بود.

وي گفت: سردمدار مبازره با جريان نفاق در کشور امام خميني(ره) بود. امروز هم سردار سليماني براي کشور يک قهرمان ملي است چرا که با داعش به‌عنوان تروريست مبارزه مي کند و به حق هم ملت به او محبت دارند.

توليت آستان قدس رضوي  تاکيد کرد: تفاوت ما با کساني که امروز روي کار هستند تفکري است که براي اداره کشور داريم و نه چيز ديگر؛ يک نگاه به استقلال سياسي و فرهنگي کشور توجه ميکند و يک نگاه ديگر معتقد است براي آب خوردن هم بايد به امضاي بيگانگان نگاه کرد.

رئيسي خطاب به دانشجويان، گفت: دانشگاه بيش از هر جاي ديگري بايد در خصوص موضوعات مختلف از جمله ۲۰۳۰، برجام و FATF نظر دهد و البته فارغ از موضوعات سياسي بايد نظر علمي و بي طرفانه داد.

وي گفت: بنده با هر کسي که گره از کار مردم باز کند و مشکلات مردم را حل و فصل کند، همکاري مي کنم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباه ارتباط و تعامل ايران با کشورهاي ديگر، اظهارداشت: ما به غير از رژيم صهيونيستي و آمريکا خواهان ارتباط با جهان هستيم.

وي همچنين با توصيه به مسئولان تاکيدکرد: اينکه اميدي در دل مردم ايجاد کنيم خوب است ولي صرف ايجاد اميد بدون عمل «سراب» است وگرنه ممکن است فريب تلقي شود.

*قانون منع به کارگيري بازنشستگان در آستان قدس اجرا مي‌شود

رئيسي که در دوره جديد در ترکيب مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور دارد، پيرامون قانون بازنشستگان، گفت: اصل اين تصميم و قانون را درست مي دانم و وظيفه خودم مي دانم که به قانون عمل کنم. به همين جهت ما اين قانون را در آستان قدس رضوي و  در همه سطوح آن عملي خواهيم کرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره عملکرد قوه قضائيه نيز اظهارداشت: اين قوه براي کشور ضروري است و داراي جايگاهي است که مي تواند جلوه عدل و عدالت باشد. اين قوه و سازمان هاي مرتبط با آن، مي‌توانند نقش مهمي در اجراي عدالت داشته باشند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم کارآمدي نظام را مي خواهند، بي عدالتي چه در دستگاه اجرايي باشد و چه در مجلس و چه در قوه قضائيه هيچ کدام پذيرفته نيست.

رئيسي در خصوص جمنا(جبهه مردمي نيروهاي انقلاب)، گفت: جمنا گرد هم آمدن، جمعي از انقلابي ها بود و البته برخي اشکالات هم داشت، که در اين راستا مي توان به کم رنگ بودن جوانان اشاره کرد اما چون هدف آنها وحدت سياسي در زمان انتخابات بود آن را گام خوبي ميدانم.

وي گفت: بعد از انتخابات حس و هوايي که دارم کاملا آستان قدسي است و به اجراي وظايف خود فکر مي‌کنم. مساله ما حفظ انقلاب اسلامي و گفتمان امام و رهبري است که بايد گفتمان غالب در کشور باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطرنشان کرد: هرگز  ملامت کنندگان بنده را از تلاش براي حفظ نظام و انقلاب و حراست از خون از شهدا باز نخواهد داشت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html