پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229424
علت بسياري از سقط ها ناشناخته است/ آمار پايين سقط در چهارمحال و بختياري نسبت به ساير استان ها
تاریخ انتشار : 1397/03/24 08:42:42
نمایش : 1430
متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري گفت: علت اکثر سقط ها ناشناخته مانده است و ما بيشتر علت را در کساني جويا مي شويم که دو يا سه بار تجربه سقط را داشته باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ سقط جنين يک پديده خاص در دوران بارداري است و تعيين کردن علت سقط تا حدي سخت است، زيرا در برخي موارد، فرد باردار علائم يک حاملگي سالم را دارد و متوجه نقص جنين نمي‌شوند. در اين مطلب با علت و علائم سقط جنين بطور کامل آشنا خواهيد شد.

سقط جنين زماني اتفاق مي‌افتد که تکامل جنين قبل از هفته بيستم بارداري پيشرفت خوبي نداشته باشد. سقط جنين امري شايع است و ۲۵ درصد حاملگي‌هاي شناخته شده (حاملگي‌هايي که زن در آن متوجه بارداري شده باشد) را تحت تأثير قرار مي‌دهد. البته تعيين کردن علت سقط جنين مي‌تواند سخت باشد. چرا که در برخي موارد، فرد باردار علائم يک حاملگي سالم را به همراه دارد و تا زماني که سقط اتفاق نيفتد، متوجه نقص جنين نمي‌شوند. اگر فکر مي‌کنيد که در معرض سقط جنين هستيد يا برخي از علائم آن را تجربه کرده‌ايد، فورا به دنبال توصيه‌هاي پزشکي باشيد.

سقط جنين اغلب در هفته‌هاي اوليه بارداري رخ مي‌دهد و ناهنجاري‌هاي کروموزومي شايع‌ترين علت وقوع آن هستند. ولي در اکثر موارد نمي‌توان هيچ کاري براي مادر انجام داد تا از سقط خودبه‌خودي جنين جلوگيري شود. خطر سقط جنين پس از گذشتن سيزده هفته از بارداري کاهش مي‌يابد. تا آن زمان، اغلب، ناهنجاري‌هاي کروموزومي هستند که ممکن است بارداري را به پايان برسانند و منجر به سقط جنين شوند.



با افزايش سن احتمال سقط جنين بالاتر مي رود

نسترن زماني متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگارجهانبين نيوز ؛ گفت: سقط جنين معمولا زير ۲۰ هفته اتفاق مي افتد که يا قلب تشکيل نمي شود و يا قلب تشکيل شده و بعد ايست مي کند که اين اتفاق همه جا رخ مي دهد و تنها مختص استان چهارمحال و بختياري نيست.

وي علت هاي سقط جنين را متفاوت دانست و گفت: عفونت ها ، افزايش سن مادرها و پدرها، مشکلات ژنيکي ، نا همخواني کروموزم هاي پدر و مادر از جمله عومل شايع در سقط جنين است.

زماني يکي از مهم ترين علل سقط جنين را افزايش سن عنوان کرد و افزود: معمولا افرادي که سن ۳۵ سال به بالا را داشته باشند چه مرد و چه زن امکان سقط جنين نيز بالا مي رود.

وي از ديگر عوامل سقط جنين را شغل ها ي متفاوت دانست و گفت: شغل هايي مثل جوشکاري، کساني که باکوره ها سر و کار دارند ، کساني که با فلزهاي سنگين سرو کار دارند و کساني که متخصص و يا پرسنل بيهوشي هستند امکان سقط جنين در آن ها بالا مي رود.



استرس علت اثبات نشده سقط جنين

متخصص زنان و زايمان در استان چهارمحال و بختياري گفت: استرس مي تواند علت سقط باشد اما عامل اثبات شده اي نيست

زماني چاقي افراد را از ديگر عوامل سقط جنين عنوان کرد و گفت: افرادي که قصد بارداري دارند بايد وزني متعادل داشته باشند چراکه چاقي امکان سقط جنين را افزايش مي دهد.

وي اظهار کرد: امکان سقط جنين پسر نيز بالاتر از دختر است خصوصا" اگر جنين اول باشد.

زماني افزود: ازدواج هاي فاميلي ، سيگار کشيدن، مصرف دخانيات, مصرف الکل , بيماري هايي چون کم کار بودن تيروئيد از ديگر عوامل مهم در سقط جنين به شمار مي رود.

وي يادآور شد: کمبود ويتامين D از ديگر علت هاي سقط جنين است که ما به افراد قبل از بارداري مکمل هاي ويتامين D را تجويز مي کنيم و کساني هم که تيروئيد کم کاري دارند بايد در مرحله اول خود را درمان کنند بعد اقدام به بارداري شود.

زماني تصريح کرد: رحم ها ممکن است از نظر آناتومي مشکل داشته باشند و اين نيز احتمال سقط را بالا مي برد.



امواج ماهواره امکان سقط را افزايش مي دهد

متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري گفت: واي فاي، امواج ماکروويو ، امواج ماهواره اي اينها احتمال سقط را افزايش مي دهد و اين عوامل مطرح است ولي ثابت شده نيست و اين موضوع بايد ۲۵ سال گذشته باشد تا در مطالعه دراز مدت بتوانند بفهمند و بررسي کنند اما هنوز مدت زمان استفاده از واي فاي توسط کاربران به ۲۵ سال نرسيده است .

زماني با اشاره به اينکه راه هايي براي پيشگيري از سقط جنين نيز وجود دارد بيان داشت: اول بايد علت مشخص شود و بعد درمان آن شروع گردد.

وي افزود: برخي از افراد ممکن است بدنشان مشکل ايمني داشته باشد که ما مکمل هاي ويتامينD ، آسپرين، هپارين و .... بنا به علت سقط جنين آن ها برايشان تجويز مي کنيم.

زماني خاطرنشان کرد: ما معمولا علت سقط جنين را زماني براي شخص بررسي مي کنيم که دو يا سه بار اين اتفاق براي وي افتاده باشد.

وي با اشاره به اينکه سقطي که يک بار اتفاق بيافتد اصلا بررسي نمي شود عنوان کرد: در برخي موارد ممکن است مشکل از کروموزم هاي يکي از زوجين باشد ، ممکن است رحم ها دوشاخه باشند يا مشکل ديواره هاي رحم باشد که ما بنا به هر کدام از اين علت ها راه درماني را پيشنهاد مي کنيم.

سقط ها اکثر مواقع ناشناخته باقي مي مانند

متخصص زنان و زايمان گفت: برخي ها براين اعتقاد هستند که زماني که باردار مي شوند بايد استراحت کامل کنندکه جنين سقط نشود اما اين موضوع اصلا ارتباطي به سقط جنين ندارد.

زماني تاکيد کرد: قهوه نبايد مصرف کنندچون موجب سقط جنين مي شود و خطر آن را افزايش مي دهد

وي يادآور شد : آمار سقط ها در اين استان خيلي بالا نيست و بيشتر عوامل نيز سقط هاي خود به خودي است .

کساني که بيش از دوبار سقط جنين داشته اند به يک مشاوره خوب رجوع کنند

از دست دادن يک بارداري در هر مرحله مي‌تواند آسيب روحي و عاطفي بسيار زيادي براي شما داشته باشد. مهم است که براي از دست دادن جنين خود غم انگيز باشيد و به دنبال يک مشاوره خوب باشيد که براي رفع غم و غصه شما مي‌تواند بسيار مؤثر باشد. از پزشک خود بخواهيد شما را به يک مشاور عاطفي خوب ارجاع دهد، يا با يک درمانگر روحي و رواني در منطقه خود يک قرار ملاقات بگذاريد. پس از طي يک بازه زماني مشخص شما بايد احساس بهتري نسبت به قبل داشته باشيد و احساس افسردگي نکنيد. گذر از اين مرحله براي هر فرد متفاوت است. به همان اندازه که وقت خود را صرف رفع غم و اندوه مي‌کنيد، بايد از نظر جسمي نيز به خودتان اهميت بدهيد. وقتي آمادگي دوباره باردار شدن را داريد، با پزشک خود صحبت کنيد که شما را به فردي که تخصص حمايت از حاملگي با ريسک بالا دارد معرفي کند، البته اين مورد معمولاً فقط براي کساني است که دو يا چند سقط جنين را تجربه کرده باشند .

گزارش : مرضيه عالي پور هفشجاني
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html