پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229364
شرايط ثبت‌نام بن کارت نمايشگاه کتاب/ صدور از طريق کارت ملي هوشمند چگونه است؟
تاریخ انتشار : 1397/01/28 09:41:38
نمایش : 1316
کليه دانشجويان و طلاب قبل از شروع فرآيند ثبت نام بن کارت کتاب نمايشگاه، به دقت راهنماي کاربري ثبت نام و دريافت بن کارت دانشجويي را بايد مطالعه کنند. در اين دوره صدور از طريق کارت ملي هوشمند براي نخستين بار اجرايي مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کليه دانشجويان و طلاب قبل از شروع فرآيند ثبت نام بن کارت کتاب نمايشگاه، به دقت راهنماي کاربري ثبت نام و دريافت بن کارت دانشجويي را مطالعه کنند.

بر اساس اين گزارش، سه روش صدور و توزيع بن کارت خريد کتاب

* صدور از طريق کارت ملي هوشمند

* صدور از طريق فناوري NFC تلفن همراه

* صدور فيزيکي بن کارت بانکي

توضيح بيشتر اينکه، در حالي که دو روش صدور از طريق فناوري NFC و صدور بن کارت فيزيکي در سالهاي قبل نيز توسط بانک شهر انجام مي‌پذيرفت، امسال براي اولين بار در کشور صدور و انجام تراکنش از طريق کارت ملي هوشمند اجرايي مي‌شود.
در روش جديد، دارندگان کارت ملي هوشمند، مي‌توانند هنگام انجام فرايند ثبت نام در سايت وزارت ارشاد، با انتخاب نوع صدور کارت به صورت کارت ملي هوشمند، صرفا با در دست داشتن کارت ملي
خود، از طريق دستگاههاي پوز مستقر در نمايشگاه کتاب و بدون نياز به کارت بانکي اقدام به انجام تراکنش
نمايند.

* نکات مهم

1-1 -ثبت نام در سايت و انتخاب نحوه صدور بن کارت

متقاضيان دريافت بن کارت هنگام ثبت نام در سايت وزارت ارشاد به آدرس https://bon.tibf.ir/ در بخش مربوط به انتخاب نوع صدور بن کارت، مي‌بايست يکي از سه روش صدور از طريق کارت ملي هوشمند، صدور از طريق فناوري NFC تلفن همراه و صدور بن کارت بانکي را مشخص نمايند.

2-1 از مزاياي استفاده از دو روش صدور کارت بر پايه کارت ملي هوشمند و صدور از طريق فناوري NFC تلفن همراه در مقابل بهر برداري از صدور فيزيکي بن کارت، ميتوان به موارد ذيل اشاره کرد:

* سهولت در استفاده

صرفه جويي در زمان از طريق عدم نياز به مراجعه حضوري براي دريافت بن کارت

جلوگيري از صدمات وارده به طبيعت از طريق کاهش حجم توليد بن کارتهاي فيزيکي

 در صورت انتخاب گزينه صدور از طريق کارت ملي هوشمند: متقاضي دريافت بن کارت بايد از قبل اقدام به دريافت کارت ملي هوشمند از اداره ثبت احوال کرده باشد. در غير اينصورت امکان استفاده از اين روش ميسر نيست.

در صورت انتخاب گزينه صدور از طريق فناوري NFC :

در اين روش نياز به گوشي هوشمند داراي سيستم عامل اندرويد با قابليت NFC است. ثانيا نرم افزار همراه شهر بانک شهر بايد بر روي گوشي نصب باشد. در صورت عدم وجود يکي از اين دو امکان ، استفاده از اين روش ميسر نيست.

در صورت انتخاب صدور فيزيکي بن کارت بانکي:

کليه متقاضيان امکان بهره برداري از اين روش را طبق سنوات قبل دارا هستند.

* هر شخص صرفا به يکي از سه روش فوق امکان استفاده از بن کارت نمايشگاه را دارد.

* در صورت صدور بن کارت بانکي، امکان بهره برداري از دو روش قبلي نيست.

* هر متقاضي صرفا مجاز به دريافت يک فقره کارت است. تحويل کارت و يا ارسال پيامک صرفا به استناد به اطلاعات و شماره تلفن مندرج در سايت وزارت ارشاد که هنگام ثبت نام از سوي متقاضيان تکميل شده است، انجام مي‌پذيرد. لذا ضروريست شماره تلفن صحيح شخص متقاضي در سايت ثبت نام درج شود.

* کارت فيزيکي با در دست داشتن مدارک هويتي به خود شخص متقاضي تحويل مي‌گردد. در صورت مراجعه اشخاص غير تحويل کارت امکان پذير نيست.

 

* صدور از طريق کارت ملي هوشمند

با توجه به قابليت‌هاي موجود در کارت ملي هوشمند، بانک شهر، اقدام به استفاده پتانسيل خود در ارائه خدمات بانکي به متقاضيان دريافت بن کارت در سي و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران کرده است. با استفاده از اين روش، پس از تخصيص اعتبار به دارندگان کارت ملي هوشمند، با همکاري شرکت آسان پرداخت، امکان انجام تراکنش خريد صرفا با در دست داشتن کارت ملي هوشمند بر روي پايانه هاي فروشگاهي (POS )بدو نياز به حضور کارت بانکي صورت مي‌گيرد.

* فرايند ثبت نام متقاضيان استفاده از اين روش

در گام اول صرفا بايد داراي کارت ملي هوشمند باشند. سپس در زمان ثبت نام در سايت ارشاد مي‌بايست نحوهي دريافت بن کارت خود را از بين گزينه‌هاي کارت ملي هوشمند، فناوري NFC ،کارت فيزيکي انتخاب نمايند، که در اينجا انتخاب گزينه کارت ملي هوشمند مد نظر است.

نکته مهم: با توجه به اينکه پس از پايان مهلت ثبت نام در سايت ارشاد، اطلاعات مربوط به رمز کارت ملي هوشمند از طريق پيامک به شماره تلفن همراه فرد متقاضي مندرج در سايت ارسال مي‌شود، لزوم دقت در ثبت شماره موبايل صحيح و متعلق به خود متقاضي در هنگام تکميل فرآيند ثبت نام الزامي مي‌باشد.

* فرآيند انجام تراکنش متقاضيان

متقاضيان استفاده از کارت ملي هوشمند، الزاما فقط با به همراه داشتن فيزيک کارت ملي هوشمند خويش و مراجعه به محل نمايشگاه قادر به انجام تراکنش به شرح ذيل هستند: پس از مراجعه به غرفه فروش کتاب، کافي است کارت ملي هوشمند خود را از محل تعبيه شده بر روي دستگاه POS پايانه فروشگاهي وارد کرده، آنگاه پس از پردازش اطلاعات دريافتي کارت ملي، همانند فرآيندهاي عادي انجام تراکنش از طريق دستگاه کارت خوان ، با ورود رمز صحيح تراکنش انجام دهند.

* نحوه مشارکت ارشاد

همايون اميرزاده؛ سخنگوي سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران درباره نحوه مشارکت دانشجويان و طلاب، نهادها و موسسات براي دريافت بن کتاب در اين دوره از نمايشگاه کتاب تهران گفت: بن خريد کتاب در راستاي تحقق سياست‌هاي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور کمک به جامعه علمي کشور و همچنين ترويج کتاب و کتابخواني در جامعه هر ساله در ايام نمايشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: در اين دوره از نمايشگاه براي دانشجويان و طلاب مبلغ يک ميليون ريال بن خريد کتاب در نظر گرفته شده است که از اين ميزان ٦٠ درصد آن از سوي دانشجو و ٤٠ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت خواهد شد.

وي افزود: براي اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها نيز مبلغ دو ميليون و پانصد هزار ريال بن خريد کتاب در نظر گرفته شده که ٣٠ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگي و ٧٠ درصد آن توسط اساتيد تامين خواهد شد.

اميرزاده با اشاره به بن‌ خريد کتاب اهالي قلم گفت: بن خريد کتاب هر يک از اهالي قلم دو ميليون و پانصد هزار ريال است که با مشارکت ١٠٠ درصدي معاونت امور فرهنگي به اهالي قلم پرداخت خواهد شد.
 
سخنگوي سي و يکمين نمايشگاه کتاب تهران درباره ميزان حمايت مشارکتي از مراکز علمي، فرهنگي و پژوهشي نيز گفت: معاونت امور فرهنگي تا سقف يک ميليارد ريال از دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه و مراکز علمي و پژوهشي و کتابخانه‌ها حمايت خواهد کرد و ميزان مشارکت معاونت امور فرهنگي با توجه به آورده مراکز علمي حداکثر ٢٥ درصد خواهد خواهد بود. همچنين نخبگان و اصحاب فرهنگي که به تاييد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‎ها و خانه کتاب رسيده باشند، مي‌تواند بن کتاب ده ميليون ريالي دريافت کنند. ميزان مشارکت معاونت فرهنگي در اين بخش با توجه به آورده فرد، ٢٠ درصد خواهد بود.

اميرزاده ادامه داد: معاونت امور فرهنگي در اين دوره از نمايشگاه تا سقف دويست ميليون ريال از مراکز علمي فرهنگي، کانون‌هاي فرهنگي و موسسات قرآني حمايت خواهد کرد که ميزان مشارکت معاونت امور فرهنگي نسبت به مبلغ آورده شده ١٠ درصد خواهد بود. مراکز ديگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصي نيز تا سقف پانصد ميليون ريال حمايت مي‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگي با توجه به مبلغ آورده پنج درصد خواهد بود.

گفتني است سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران از ١٢ تا ٢٢ ارديبهشت ماه سال جاري در محل مصلاي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.

منبع:فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html