پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229363
ترقه بازي ترامپ در سوريه و تلنگري ديگر بر دستگاه ديپلماسي ايران!/ در سر روس‌ها چه مي‌گذرد؟
تاریخ انتشار : 1397/01/28 09:38:33
نمایش : 4740
طي روزهاي گذشته بحث بمباراني که در سوريه انجام شد بار ديگر مساله روس ها و کم و زياد پاسخ آن ها را در رسانه ها مطرح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آناج، چندي پيش ايگال بالمور، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه اسرائيل در جواب به سؤالي پيرامون سفر پوتين به اسرائيل گفته بود: "پوتين در اين سفر از منافع مسکو در سوريه سخن گفت و گفت که روسيه حاضر نيست از حضورش در سوريه و از منافعش در آنجا دست بکشد."

اينکه روس‌‌ها به طور آشکار از منافع خودشان در سوريه صحبت کنند و بگويند براي حفظ منافع مسکو در صحنه سوريه قدم گذاشته‌اند، حرف جديدي نيست.

پوتين قبلا هم گفته است که روسيه از شخص بشار اسد حمايت نمي‌‌کند، بلکه خواستار حفظ نظام فعلي سوريه است و تا زماني که شخصي را نيابد که به او اطمينان داشته باشد و کسي باشد که بتواند سوريه را اداره کند و از منافع روسيه در آنجا حمايت کند، به هيچ وجه از حمايت بشار اسد دست نخواهد کشيد و از همه اوراقش براي دفاع از او استفاده خواهد کرد.

مساله‌‌اي که بعد از ترقه بازي اخير ترامپ جالب توجه است اين که برخي منابع آمريکايي گفته‌‌اند قبل از حمله، به روس‌ها اطلاع داده بوديم تا تلفات را کم کنيم. حال سوالي که اينجا طرح مي‌شود اين است که آيا منافع روس‌ها در جهت فشار بر سوريه حرکت کرده است؟ خبرگزاري‌ها اعلام کرده‌اند که پوتين خطاب به نشست اتحاديه عرب گفته که آماده همکاري با اتحاديه عرب است؛ آيا مي‌توان اين مساله را هم در جهت منافع روسيه توجيه کرد؟

ترامپ در رجز خواني‌هاي قبل از بمباران موشکي که به نظر مي‌رسد بخشي از ماموريتش براي بالا بردن قيمت معامله با سعودي‌ها بود، توئيت زد و نوشت "موشک‌هاي زيبا و هوشمند"شان در راه سوريه هستند. شايد همين دلقک بازي‌ها بود که باعث شد سخنگوي وزارت دفاع روسيه هم در تشريح عمليات سه کشور به نوعي با متلک نسبت به موشک‌هاي آمريکايي صحبت کند.

سرگي شويگو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سيستم پدافندي زمان شوروي توانست قريب به سه چهارم موشک‌‌هاي زيبا و هوشمندتان را سرنگون کند و اين در حالي است که ما اس 300 و اس 400 را هنوز به پدافند سوريه تحويل نداده‌‌ايم.

به نظر مي‌‌رسد پوتين در عرصه‌ي نظامي در صحنه سوريه بي‌گدار به آب نمي‌زند و هر جايي که منافعش در خطر نيست اصلا وارد نمي‌شود اما به جاي آن سعي دارد از بازاري که ترامپ در منطقه گرم کرده است، منتفع شود.

برخي از کشورهاي اتحاديه عرب هم پول دارند و هم آسيب پذيرند. بنابراين پوتين به راحتي مي تواند پيشنهاد فروش سيستم هاي پدافندي خود را به آن ها بدهد که اين هم با ديپلماسي قوي امکان پذير خواهد بود.

واقعيت اين است که امروز صحنه ي سوريه تبديل به يک ميدان جنگ ديگر هم شده است.ميداني که سربازان آن لباس رزم نمي پوشند و سلاح بر دست نمي‌‌گيرند اما بايد باشند تا خوني که سربازان داده‌‌اند به ثمر بنشينند.

بعد از چند صباحي که اندک مناطق باقي مانده در استان ادلب از دست تروريست‌‌هاي جبهه النصره و فتح الشام بازپس گرفته شود، ديگر حضور نظامي و مستشاري ايران هم نظير نظاميان روسيه محدود به چند پايگاه خواهد بود اما براي ادامه حرکت جبهه مقاومت بايد سربازان ديپلماسي با قدرت بيشتري وارد ميدان شوند تا هم سوريه و اسد در خط مقاومت باقي بمانند و هم دستآورد هاي بيش از 7 سال جنگ ميداني حفظ شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html